IP and Serial plugin

Forum over Homeseer scripts (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
heubie
Starting Member
Starting Member
Posts: 25
Joined: Sun Dec 10, 2006 4:52 pm
Location: Netherlands
Contact:

IP and Serial plugin

Post by heubie »

Ik heb via de bovenstaande plugin de mogelijkheid omvia TCP te communiceren met de controller van mijn 8 thermostaten.
Bij de setup van deze interface stel je een connectie in met ip adres en poort nummer. Daarnaast is er de mogelijkheid om de een script te runnen.
Hiermee is het mogelijk om de data die er terug komt te verwerken. Na wat puzzelwerk heb ik dit aan de gang gekregen.
Ik heb een event aangemaakt waarmee ik de juiste string naar de poort stuur en door het script word de string uitgekleed tot 12 bytes waarvan ik de waarde om te beginnen weergeef in de logging.
Nu wil ik graag meerdere events maken die ieder een andere string sturen en afhankelijk van de verstuurde string een ander script gebruiken om de returndata te verwerken.
Ik kan natuurlijk dat script dat ik bij de setup gebruik zo maken dat er meerdere routines in maken die ieder voor een eigen string gelden.
Maar dan krijg ik een enorme file die niet meer overzichtelijk is.
Nu zag ik dat ik in het event naast het sturen van de string ook een script kan starten, maar ik hoe krijg ik de returnwaarde van de plugin ingelezen in dit script?

Heeft iemand dit al eens gedaan?

Bij voorbaat dank.
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: IP and Serial plugin

Post by AshaiRey »

Hoi,

Ik heb deze plugin ook gebruikt en het starten van een script op een return waarde belaste mijn systeem te veel naar mijn zin. Ieder karakter dat terug kwam trapte het script af terwijl ik het pas af wilt laten gaan als er een complete regel binnen kwam. Ook crash de plugin te vaak.
Eventueel kan ik het later als ik weer thuis ben voor je opzoeken hoe ik het gedaan had, maar ik werd er niet vrolijk van.
Bram
heubie
Starting Member
Starting Member
Posts: 25
Joined: Sun Dec 10, 2006 4:52 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: IP and Serial plugin

Post by heubie »

@bram dank voor je reply. Momenteel is dit de enige plugin met tcp connection dus ik kan niet zonder.

Ik heb inmiddels het script netjes lopen en ik kan de huidige temperatuur en set-waarde van de 8 thermostaten netjes uitlezen en in 16 virutual devices zetten.
In Hstouch heb ik een pagina gemaakt waarin ik de set-waarde kan aanpassen van het gewenste virtual device. Maar nu wil ik na deze aanpassing deze ook weer terug zetten in de thermostaat met dezelfde plugin. Ik heb dus niets aan de vaste commando's die in setup van de plug-in gebruikt worden.

Dit heb ik

Dim IPP As Object = hs.Plugin("DR IP/Serial PlugIn")
IPP.Send("write all room 8", "brainbox")


Het vaste "write all room 8" commando is nu:

0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x00 0x01 0x01 0x00 0x1a 0x08 0x00

en is als volgt opgebouwd:

10 bytes username |10 bytes password | 0x01 | 0x01 |0x0 | 1 bytes frame length| 1 byte roomnumber | nbytes data

Nu wil ik dus de framelengte, het kamernummer en de data laten afhangen van gegevens die ik in het script bepaal.
Is dit mogelijk?

ps. Ik heb deze vraag ook in het forum op board.homeseer.com staan maar heb daar ook nog geen feedback.
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: IP and Serial plugin

Post by AshaiRey »

Ik weet niet waar de frame lengte voor gebruikt wordt maar ik zou zeggen gewoon proberen als je alles al aangesloten hebt.
Bram
heubie
Starting Member
Starting Member
Posts: 25
Joined: Sun Dec 10, 2006 4:52 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: IP and Serial plugin

Post by heubie »

Na een avondje scripts van anderen combineren hebi k ook het terugzetten van waarden aan de gang gekregen.
Daarna heb ik twee HStouch schermen aangemaakt om de waarden die de scripts gebruiken weer te geven en aan te passen.
Voor degene die geintresseerd zijn heb ik drie screencaptures van mijn Ipad toegevoegd.
Het enige wat ik niet voor elkaar krijg is dat ik het mooie digital TT font van mijn PC ook in de weergave van mijn Ipad krijg.
screens.jpg
screens.jpg (80.42 KiB) Viewed 5838 times
Post Reply

Return to “Homeseer Scripts Forum”