RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Groeps purchaes, ideas en initiatives of forum members.

Moderator: Alexander

Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Alexander »

Heren,

In het nederlands aangezien ik niet het idee heb om de producten door te distribueren.

Ik was sowieso van plan om deze producten voor mezelf aan te schaffen, omdat ik geen vertrouwen meer heb in de kwaliteit van Bluetooth apparatuur om aanwezigheid te monitoren.

Het gaat om deze producten:

RF8315R Active RFID Receiver Module
RF8315R-s Active RFID RS232 Receiver
RF8315R-u Active RFID USB Receiver
RF8315RIR Active RFID and Infra Red Reader
RS01RP Super Active RFID Reciver Module I
RF8315T Active RFID 8 Meters Transmitting Module
RF8315T-sc Active RFID Transmitter
RF8315T-s (Slim Version) Active RFID 8 Meters Transmitting Module
RF8315T-x (Curly Antenna) Active RFID 8 Meters Transmitting Module
RF8315T-xl (Loop Antenna) Active RFID 8 Meters Transmitting Module
RF8315RT Active RFID 8 Meters Transmitter and Receiver Module
RF8315RT-s Active RFID 8 Meters Transmitter and RS232 Receiver
RF8315RT-u Active RFID 8 Meters Transmitter and USB Receiver
RF40315T Active RFID 40 Meters Transmitting Module
RF40315T-s Super Small Active RFID 40 Meters Transmitting Module
RF40315T-x Active RFID 40 Meters Transmitting Module
RF40315RT Active RFID 40 Meters Transmitter and Receiver Module
RS01RPT Super Active RFIS Receiver module I and 8 Meters Transmitter
RFSM40T Active RFID 40 Meters Tilt Detector
RFSM40R Active RFID Reader for Tilt Detector
RFSM40RT Active RFID 40 Meters Motion Detector and Reader
RS01RT RFID Switch 40 Meters Transmitter and Receiver Modules
RS01T RFID Switch 40 Meters Transmitter Module
RS01R RFID Switch Receiver Module

RF8315T Enclosure
RF40315T Enclosure
RF8315RIR Enclosure

De prijzen en details zijn hier te vinden: http://www.ananiahelectronics.com/

Binnen homeseer kun je deze plugin gebruiken(staat op de website dat ie gratis is) : http://bladeplugins.no-ip.org/BLRfid/

Uiteraard gaat het om de 433 MHz varianten. Ze zeggen ook niet dat het jammed op je bestaande 433 MHz apparatuur omdat de periode van het verzenden heel erg kort is.

Ga even van de prijzen uit die op de website staan. Dan wordt het alleen maar gustiger als er meer mensen interesse hebben (en in wat en hoeveel).

Graag verneem ik de reacties. Eind volgende week ga ik dan de quote opvragen.

GRAAG DE TYPE & AANTAL MELDEN. CONTROLEER OOK OF JE NOG EEN BEHUIZING NODIG HEBT/WILT!!!
Mdamen
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 390
Joined: Sat Nov 22, 2008 6:58 pm
Location: Netherlands
Contact:

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Mdamen »

Helaas vorige week besteld [:(], had vandaag een briefje van de TNT volgens mij zijn de modules binnen...
Ik zal mijn ervaringen delen...

--
Maarten Damen

www.maartendamen.com
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Bwired »

Alex
Ik ga ook meedoen, goed initiatief!
Vraagje: hoe wil je die 8 meter transmitters precies inzetten, (inhuis gebruik, ben je thuis. Ben je van plan die aan je sleutelbos te hangen? In de auto ect snap ik :-)

Ps: ik zal een nwe forum openen voor dit soort initiatieven, ze komen steeds meer voor en dan staan ze mooi bij elkaar.
Iemand een idee hoe we dit forum moeten noemen.
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Bastiaan »

Ik wil zeker mee doen maar had me er nog niet inverdiept en zie door de bomen het bos niet meer....
Mijn lijstje duurt nog even :-)

Bastiaan
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Alexander »

Prima, seperate forum. Inderdaad de 8 meter transmitters aan de sleutelbos. Worden ze wel groot waarschijnlijk, maar ja, ik moet iets. Ik wil de mogelijkheid hebben om 'alles' uit te zetten als ik en mijn vriendin weg zijn. Aangezien ik in een appartement zit, twee auto heb, maar 1 betaalde plek, zal de tweede auto op een algemene parkeerplaats in de buurt staan. Ik ga er vanuit dat deze afstand niet te overbruggen is, maar die betaalde parkeerplaats hoop ik van wel. Op het moment dat mijn vriendin met haar auto op de betaalde parkeerplaats gaat staan, hoef ik in ieder geval niet moeite te doen om het terrein op te rijden.
Ik wil alleen niet alleen op de auto's kunnen testen. Dat zou mij te beperken in de zin dat de auto's wel in de buurt gewoon staan, maar wij met anderen weg zijn ofzo.
Dus ja, de sleutelbos. Ik verwacht niet dat een module van 5 cm een te grote belemmering zal zijn aan mijn sleutelbos.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Alexander »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by zebrafilm</i>
<br />Ik wil zeker mee doen maar had me er nog niet inverdiept en zie door de bomen het bos niet meer....
Mijn lijstje duurt nog even :-)

Bastiaan
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">Bastiaan,

Om het bos iets voor je te kappen:
- De artikelnummers die beginnen met 8 = 8 meter. die met 40 = 40 meter afstand.
- De 40 meter transmitters (die je buiten de deur zou kunnen plaatsen) maken van dezelfde receiver gebruik = die van 8 meter
- Artikelcodes waar "RT" voorkomt is een set van een receiver (de pc module) en de transmitter.
- De switch producten zijn met relays, zodat ie standalone te gebruiken is om bijv het slot van je deur af te halen.
- 1 switch receiver heeft relays + rs232 port voor je pc (RS01RPT)
- De tilt modules zenden alleen als de motion sensor geactiveerd wordt = scheelt stroomverbruik van de batterij.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Alexander »

Dat zal waarschijnlijk wel inderdaad het resultaat zijn. Ik heb al een giga bos, dus zal het niet erg vinden. Mijn vriendin heeft, zoals elke vrouw volgens mij, elke keer een "boodschappentas" bij haar. Dus dan gooit ze hem daar in. Wellicht is het voor mij dan beter om hem gewoon in de jas te gooien. Ik heb geen collectie aan jassen. Dus dat is opgelost ;-)
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Bwired »

You convinced me :-)
did you see this one
http://www.ananiahelectronics.com/RF831 ... tenna).htm
Mdamen
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 390
Joined: Sat Nov 22, 2008 6:58 pm
Location: Netherlands
Contact:

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Mdamen »

Misschien gaat dit wat offtopic maar wil dit idee toch even delen.
Ik heb zelf het idee om alle apparaten die in standby (plugwise) staan uit te schakelen, aan de hand van informatie of ik in de buurt ben ja/nee (met tags dus)
Op het moment dat ik weer in range ben wil ik dat alle apparaten weer aangaan, zo heb ik toch het gemak van een standby killer maar niet de "lasten" (apparaat in standby als ik tv wil kijken etc.)

Heb 2 tags besteld, n daarvan wil ik in mijn werktas gooien (heb ik elke dag mee, met laptop etc.)
De andere tag in mijn auto, zodat als ik weg ben met de auto dat ook alle standby apparaten uitgaan.

Misschien heeft iemand anders nog andere creatieve ideen met deze tags?

--
Maarten Damen

www.maartendamen.com
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Bwired »

Heb je een Kat of Hond :-)
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Alexander »

Haha briljant je kat uitrusten en daarmee de kattenluik open te gooien of niet ipv een webcam (die te vinden is inet). Ik dacht zelf aan meerdere receivers en in hoeken van je huis te plaatsen om positiebepaling te doen (en dus vergaande acties uit te voeren), maar dat zal wel niet betrouwbaar zijn en hoge kosten zijn.

Je melden als je eerste vrouw in de buurt is, zodat je tweede vrouw op tijd het pand kan verlaten ;-)

Thermostaat/airco activeren als je in de buurt bent.

Mail ophalen en melden hoeveel mail je hebt.

Mij een SMS sturen als blijkt dat er nog post in mijn brievenbus (op de BG in het app. complex) ligt en ik kom in de buurt van het complex. Dat post checken zou ik met een lichtsluis in de brievenbus kunnen controleren, alleen de afstand naar mijn appartement is denk ik niet haalbaar om de notificatie door te geven.

Het idee van Enver om de telefoon door te schakelen op het moment van vertrek.

De loop antenne variant had ik gezien, maar zie het voordeel niet. Even groot, maar zwaarder door de batterijen. Of ik heb een spec over het hoofd gezien?
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Esteban »

Ouuuh daar gaan we weer ;) Nou gezien de mogelijke kortingen en de tot nu toe goede berichten van een paar mensen doe mij er ook maar een paar!

Wel nog een vraagje: Weet iemand wat het verschil is tussen de RF8315T (19,95$) en de RF8315T-sc (26.95)?

Tot zover zie ik alleen:
- De prijs
- Form-factor
- 'A jumper to select the RF output power'
- De naam: 'transmitting module' vs 'transmitter'

@Pieter: Een apart forum voor samenkoopje is wel een goed idee. Naam groepsinkoop, Samen kopen (haha), gezamelijke bestellingen, gezamelijke inkopen enz... Het lijkt me allemaal wel duidelijk [;)]
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Alexander »

Het plaatje doet het niet, maar ik denk zelf dat de casing erbij zit. Denk he ;-) Op de ebay pagina staat ie wel namelijk: http://i2.ebayimg.com/02/i/000/b2/69/bafa_1.JPG http://cgi.ebay.com/RF8315T-sc-Active-R ... dZViewItem
Mdamen
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 390
Joined: Sat Nov 22, 2008 6:58 pm
Location: Netherlands
Contact:

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Mdamen »

@Pieter: ja, heb wel een hond [:)]
Dog tracking haha..

@Enver: idd, misschien ff een topic in home automation projects openen en daar alle leuke ideen inzetten?

--
Maarten Damen

www.maartendamen.com
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Esteban »

Thanx voor de extra foto. Misschien staan de 'sc' in 'RF8315T-sc' voor <b>S</b>witchable (indoor outdoor switch die erop zit) en <b>C</b>ase of <b>S</b>lim en <b>C</b>ase.


De casing van de sc is iig kleiner:
RF8315T-sc:
Image
RF8315T:
Image
Post Reply

Return to “Groups purchases or -ideas”