RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Groeps purchaes, ideas en initiatives of forum members.

Moderator: Alexander

Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Alexander »

Ja klopt, maar ik vraag mij ook af waarom ie die afstand zou melden van de receiver, omdat het n richting op is en dus geen retour informatie en dus is de zendvermogen van de transmitter belangrijk, niet die van de receiver. Vergelijkbaar met udp verkeer als ik die vergelijking mag maken.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Edwin2008 »

betekend dit dat de receiver de transmitter pas opmerkt als de transmitter binnen een straal van 8 (en na antenne mod 14) meter komt?
Dat zou betekenen dat je de auto nooit zou zien als je de auto en ontvanger niet binnen die 8 meter samenkrijgt. Wordt dan toch de auto in de gang :)
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Snelvuur »

die versie dat je gelijk aan je accu kan zetten is wel netjes.. ben benieuwd of er nog "groepsprijzen" gaan komen.

// Erik (binkey.nl)
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Alexander »

Ja dat gaat wel lukken. Het lijkt een eenmans bedrijfje en bovendien staat er bovenaan op de pagina dat ie graag distri's zoekt zonder regels (vanaf 1 stuk). Nou dat moet wel lukken ;-)

Edwin, nee de meters van de transmitter gelden. Enfin, ik zal het nog even voor de zekerheid navragen.
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Snelvuur »

dan blijft alleen de vraag of het wel waard is met groepskorting (i.v.m. verzend kosten naar andere mensen e.d.)

// Erik (binkey.nl)
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Esteban »

Ziet er goed uit mgizmo! ;)

@Edwin2008: Over de afstanden van 8m en 14m. Op de website staat dat het de antenne van de transmitter is die je moet verlengen, niet die van de receiver.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">(de receiver) Can read data within 8 meters with build in RF8315T (de transmitterdus ) antenna. If RF8315T antenna changed to 9" wire the effective radius can be 14 meters.<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Als side-note, mdamen heeft de antenne van zn receiver en transmitter verlengd en die kan nu z'n auto +/-30m verderop ontvangen. (zie thread http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=2461 )

@Snelvuur: Ze hadden het over 30-40% korting voor distri's dus fingers crossed ;)

Ciao,
Esteban
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Edwin2008 »

over het hoofd gezien. ook handig dat de usb variant een rs232 -> USB heeft. Heb je ze allebei. Lukt het niet om de receiver via de belkin te doen dan via een IP/RS232 ding.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Alexander »

Ik heb de reacties met bestellingen verwijderd. Gelieve de andere topic te lezen en dan te bestellen.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Alexander »

Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Bastiaan »

Ik zit toch nog even heel erg te twijfelen tussen de 8000 en 9000R serie.
Ik wil met HS werken en dat wordt waarschijnlijk niet ondersteund. Waarom besteld dan iedereen zo ongeveer een 9000 serieprodukt? Een paar van jullie schrijven eigen code maar toch niet allemaal?
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Alexander »

Ik heb vroeger ook geprogrammeerd en wil eigenlijk dit wel oppakken. Maar goed, er zijn er vast wel meer die hierin moeite willen steken. Ik heb er in ieder geval vertrouwen in dat we het opgelost krijgen.
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Bastiaan »

Tsja ik was noodgedwongen er ook weer ingedoken maar ik vind de HS helpfile nou niet uitblinken in helderheid.
Weinig echte voorbeelden, voorbeelden waar bij de haakjes weggelaten worden terwijl die toch echt nodig zijn etc. Na een tijdje weet je niet beter maar toch.

Wat denken jullie te kunnen doen met de extra functionaliteit van RSSI? ALs ik Envers resultaten zie ben ik al blij als ik een duidelijke aanwezig/afwezig krijg...
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Edwin2008 »

Hier dezelfde twijfel. Het moet wel gaan werken :) Misschien positieve hoop dat de plugin wordt aangepast voor de 9000 serie?
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Alexander »

Een aantal dingen kunnen wij overwegen:
- Ontwikkelaar van CheaperRFID benaderen, maar volgens mij is deze inactief.
- Zelf plugin maken (met hulp van ...)
- Developers hier benaderen
- Vriend van mij inschakelen die nu aardig met homeseer e.d. aan de slag is en fulltime .NET ontwikkelaar is.
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

RFID transmitters & receivers INFO PAGINA

Post by Bastiaan »

Kan allemaal maar het blijft de vraag of RSSI dit allemaal waard is of dat we gewoon met een standaard uitvoering niet veel sneller een werkend systeem hebben.
Wanneer ga je de leverancier kietelen over deze bestellingen?
Post Reply

Return to “Groups purchases or -ideas”