MS13 inkoopactie

Groeps purchaes, ideas en initiatives of forum members.

Moderator: Alexander

User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

MS13 inkoopactie

Post by Rene »

In een andere thread bleek de interesse voor een inkoopactie voor MS13's. Ik zal het deze keer eens op me nemen om eea te organiseren. Indien het niet mogelijk blijkt dat een ieder zijn eigen order met korting plaatst dan wil ik wel groot inkopen en middels een factuur doorleveren.

Dus bij deze laat weten in hoeveel MS13's je geinteresseerd bent.

Rene.
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

MS13 inkoopactie

Post by Snelvuur »

min 5 hier, moet zelf nog even uitdokteren in mijn huis wat ik nodig heb, maar heb je vast een aantal.

// Erik (binkey.nl)
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

MS13 inkoopactie

Post by TANE »

Als de prijs goed is wil ik er ook min 5 kopen.
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

MS13 inkoopactie

Post by Antoon »

Ik kan er ook nog wel 3 of 4 gebruiken.

- Antoon

<h6>
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

MS13 inkoopactie

Post by Alexander »

stuk of 7, maar dan vind ik de MS14A+sender wel een goede optie als we daardoor veel kosten kunnen besparen.
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

MS13 inkoopactie

Post by Rene »

Ik ben niet echt van plan om te gaan knutselen. Ik kan m'n tijd wel beter gebruiken, b.v. voor het schrijven van software. Ik ga dus alleen voor de MS13. Ik heb net even contact gehad met Marcel van waakzaamwonen. Hij is verreweg de goedkoopste met MS13's en als we er 30 kopen krijgen we 4% korting. Niet echt veel dus. Zonder korting kosten ze 25,95 incl. BTW en met korting dus 24,91.

Rene.
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

MS13 inkoopactie

Post by Snelvuur »

vanuit de states als ze dan 10 euro kosten (omgebouwd) dan verkoopt iemand ze voor 15 euro.. dan is het wel leuk, dan kan iemand 5x 30 stuks, dus 150 euro eraan verdienen als hij zin heeft om te solderen.. misschien een idee?

// Erik (binkey.nl)
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

MS13 inkoopactie

Post by Alexander »

even grof rekenen dan zou iemand die 6 stuks wilt hebben normaliter 150 euro zo'n beetje kwijt zijn, terwijl het met ombouwen iets van 90 is. Ik ben het met je eens hoor Rene, ik heb ook weinig tijd om complete printplaten te bouwen maar als het alleen het vervangen van de transmitter is, dan is het te doen.
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

MS13 inkoopactie

Post by Jeroen Bartels »

Ik dacht ook nog aan een derde optie: Extra ontvanger in de RFXcom tranceiver (is nog een 3e plek vrij toch?) zodat je de US versies direct kan ontvangen. (En minder traffic op 433Mhz)

P.S. MS14a kost op ebay 20 euro voor 3 stuks. Dus inclusief nieuwe transmitter is dat 10, dus voor 6 stuks slechts 60 (Zonder verzendkosten en invoer..)

Correctie: 20 dollar dus zo'n 14 euro per 3....
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

MS13 inkoopactie

Post by Alexander »

Ik zat nog even te kijken naar de verschillen, maar dat dusk verhaal dat bij de MS16A staat heb ik ook gewoon in mijn MS13E, of zou er nog een verschil zitten tussen A en E? http://www.x10.com/products/x10_ms14a.htm

Overigens die extra RFXCOM ben ik ook wel voor, omdat er nog meer devices zijn die daarvoor gebruikt kunnen worden. Ik dacht zelf aan zo'n remote (keychain remote zoeken @ http://www.x10.com/promotions/cm15a_act ... html?IMAGE)die dan gesoldeerd moet worden om diverse triggers te kunnen versturen.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

MS13 inkoopactie

Post by TANE »

Voordeel van de US versie dat er ook minder vervuiling op de 310mhz zit.

nadeel het mag officieel niet.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

MS13 inkoopactie

Post by Alexander »

die 50 meter ;-)
Jfn
Member
Member
Posts: 332
Joined: Tue Feb 26, 2008 2:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

MS13 inkoopactie

Post by Jfn »

Tov de MS14A heeft de MS16A een traploos instelbare delaytijd waarna deze een OFF commando stuurt. Tevens kun je bij de MS16A de dusk/dawn functie uitzetten (Dit kan niet bij de MS14A).

Vwb het ombouwen naar 433MHz: Kost niet veel tijd. Vereist wel handigheid met een soldeerbout. Zie de site van forumlid esschenk voor de ombouwbeschrijving.

Ik heb er nu 13 omgebouwd. De eerste duurt even, na paar stuks heb je er handigheid in gekregen en ben je een kwartier ofzo bezig per sensor. Het wegslopen van de overbodige onderdelen is nog het meeste werk.

Voordeel van ombouwen is dat de nieuwe zender veel beter werkt als de zender die er standaard in zit. Een extra 310 MHz ontvanger is ook een optie. Formeel is het niet toegestaan, maar niemand die er last van heeft als je het gebruikt.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

MS13 inkoopactie

Post by TANE »

Een andere optie is zwave versie...maar jammer genoeg is de prijs wel 3 x keer zo hoog als ms13
je krijg wel gelijk een betrouwbare techniek.
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

MS13 inkoopactie

Post by Snelvuur »

is het ook mogelijk om de ms16a om te bouwen?

// Erik (binkey.nl)
Post Reply

Return to “Groups purchases or -ideas”