LEMF's Ambilight oplossing

Groeps purchaes, ideas en initiatives of forum members.

Moderator: Alexander

Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

LEMF's Ambilight oplossing

Post by Alexander »

De controller aansturen zal het probleem niet zijn. Daar zijn inderdaad verschillende manieren voor om de aansturing te achterhalen. Ik zal contact opnemen met Esteban.

Alexander
Tazzios
Starting Member
Starting Member
Posts: 5
Joined: Fri Jul 31, 2009 10:27 pm
Location: Netherlands

LEMF's Ambilight oplossing

Post by Tazzios »

@ R_255
Je bent iniedergeval verder als mij. ;)
Vandaag een beetje de samples doorgenomen maar het is me nog niet precies duidelijk hoe het te maken. Indien LEMF ook een exe maakt die parameters accepteert kan ik het zelfs bijna 1-1 overnemen.
Het is niet de netste oplossing maar de code kan natuurlijk later ook nog gewijzigd worden indien duidelijk wordt hoe het apparaat direct/werkelijk aan te spreken is.

@ Mgizmo
Ik heb LEMF algemaild om te vragen naar de planning van de PCsoftware.
M`n eerste idee wordt dan ook om de set via USB aan te sturen.
Met de homeseer plugin moet het mogelijk worden van modus te wisselen, en als de modus op moodlight staat moet je zelf de kleuren aankunnen passen.
Verder zit er een afstandbediening bij die op rf werkt en een code per apparaat zodat je meerdere sets kunt gebruiken. Verder zit er dacht ik nog een mogelijkheid op om infrarood er aan te maken.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

LEMF's Ambilight oplossing

Post by Alexander »

Tazz: i know, maar als je meerdere sets in huis hebt, dan zou het fijn zijn dat je niet overal usb kabels naar toe moet trekken of het is weer gebruik maken van usb2ethernet (zoals de belkin).

Alexander
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

LEMF's Ambilight oplossing

Post by r_255 »

Tazzios, als je wat speciefieker bent in wat je niet helemaal begrijpt geef ik je graag uitleg over de methode die ik gehanteerd heb.

Maar het is echt vrij simpel! Voor mij was de syntax niet helemaal duidelijk hoe ik de RGB waardes die ik in homeseer had weer kon sturen naar een .exe

Maar dat kan je lezen in het door jou opgegeven topic en anders gewoon even vragen wat je precies niet begrijpt.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

LEMF's Ambilight oplossing

Post by Alexander »

@tazz: R_255 bedoelt events verwijzend naar de exe die gemaakt is door Esteban. Ik kan Esteban wel benaderen maar de Light Control van LEMF zal vast wel anders aangesproken moeten worden. Als LEMF een exe maakt, zodat je parameters mee kan geven om het licht aan te passen, hoeven we ook geen plugin te gaan bouwen voor HomeSeer. Een eenvoudige aanroep vanuit een event naar deze exe is dan al voldoende.
Ik heb zelf zojuist in Microsoft Visual Basic 2008 Express Edition bezig geweest met de sample plugin van HomeSeer, maar ik krijg nu al de melding binnen HomeSeer dat de class niet gevonden kan worden. De basis moet dus eerst opgezet worden en er zijn hier nu een aantal personen actief die al plugins geschreven hebben. Die basis die zij gemaakt hebben om de plugin te kunnen aanroepen vanuit HS en het gebruik van webpagina's zou al enorm helpen in de tijd.

Alexander
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

LEMF's Ambilight oplossing

Post by Esteban »

Hoi,

Inderdaad, over de LEMF kan ik weinig zeggen. Ieder apparaat heeft een eigen manier waarop het aangesproken wil worden. De kunst zit'm in het uitzoeken hoe (via reversen/sniffen/fabrikant etc) Het makkelijkste is als de fabrikant je gewoon alle informatie kan verschaffen.

Succes,
Esteban
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

LEMF's Ambilight oplossing

Post by Alexander »

En de fabrikant = LEMF. Dus dat moet geen probleem zijn. Gelukkig ;-)

Alexander
Tazzios
Starting Member
Starting Member
Posts: 5
Joined: Fri Jul 31, 2009 10:27 pm
Location: Netherlands

LEMF's Ambilight oplossing

Post by Tazzios »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by mgizmo</i>
<br />@tazz: R_255 bedoelt events verwijzend naar de exe die gemaakt is door Esteban. Ik kan Esteban wel benaderen maar de Light Control van LEMF zal vast wel anders aangesproken moeten worden. Als LEMF een exe maakt, zodat je parameters mee kan geven om het licht aan te passen, hoeven we ook geen plugin te gaan bouwen voor HomeSeer. Een eenvoudige aanroep vanuit een event naar deze exe is dan al voldoende.
Ik heb zelf zojuist in Microsoft Visual Basic 2008 Express Edition bezig geweest met de sample plugin van HomeSeer, maar ik krijg nu al de melding binnen HomeSeer dat de class niet gevonden kan worden. De basis moet dus eerst opgezet worden en er zijn hier nu een aantal personen actief die al plugins geschreven hebben. Die basis die zij gemaakt hebben om de plugin te kunnen aanroepen vanuit HS en het gebruik van webpagina's zou al enorm helpen in de tijd.

Alexander
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

kwam ik idd ook achter na wat mail wisseling met R_255. ik dacht dat de code van zijn topic een stukje van een apparaatplugin was, maar dat was een event.

Maar op die wijze kunnen we alleen instellingen naar de set toe sturen(is natuurlijk wel het belangrijkst) en niet de waardes uitlezen. van LEMF heb ik nog geen reactie terug gehad, ik denk dat hij het wat druk heeft met het organiseren van de actie/ tune van de set.

Met die sample heb ik wat zitten rommelen, wijzigen van de voorbeeld apparaten. Maar veel wijzer ben ik niet geworden.
Tazzios
Starting Member
Starting Member
Posts: 5
Joined: Fri Jul 31, 2009 10:27 pm
Location: Netherlands

LEMF's Ambilight oplossing

Post by Tazzios »

Henky (op samenkopen.net ) maakt de software voor de kit deze is echter nog niet af.
L.E.M.F.
Starting Member
Starting Member
Posts: 3
Joined: Mon Nov 23, 2009 4:32 pm
Location: Netherlands

LEMF's Ambilight oplossing

Post by L.E.M.F. »

Goeiemiddag,

Een aantal leden van het forum hebben contact met mij opgenomen in de afgelopen maanden betreft Light Control.
Ben zeer vereerd dat er zoveel over gesproken wordt!

Indien er vragen zijn betreft Light Control, dan wil ik die graag beantwoorden dus brand los zou ik zeggen.
I-1
Member
Member
Posts: 201
Joined: Wed Jan 24, 2007 11:41 am
Location: Netherlands

LEMF's Ambilight oplossing

Post by I-1 »

Ik probeer het te bestellen ... maar nog zonder success...
Is het product nog te bestellen?

ps Ik heb het al gevonden ...
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

LEMF's Ambilight oplossing

Post by Bwired »

waar?

<hr noshade size="1"><font size="1">Pieter Knuvers
http://www.bwired.nl <i>Online House in the netherlands. Domotica, Home Automation.</i></font id="size1">
I-1
Member
Member
Posts: 201
Joined: Wed Jan 24, 2007 11:41 am
Location: Netherlands

LEMF's Ambilight oplossing

Post by I-1 »

Hoe bedoel je waar?
Ik heb al gevonden waar ik dat spul kan bestellen ... en hoe dat moet ... was een beetje onduidelijk waar en hoe je dit kon doen ...
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

LEMF's Ambilight oplossing

Post by Bwired »

dat bedoel ik, ik wil mogelijk ook bestellen en evt andere ook :-)
heb je links? dank

<hr noshade size="1"><font size="1">Pieter Knuvers
http://www.bwired.nl <i>Online House in the netherlands. Domotica, Home Automation.</i></font id="size1">
I-1
Member
Member
Posts: 201
Joined: Wed Jan 24, 2007 11:41 am
Location: Netherlands

LEMF's Ambilight oplossing

Post by I-1 »

Bestellen kan op deze link:
http://www.samenkopen.net/action_products/21282

Je moet je wel even aanmelden een een accountje aanmaken op de site
Post Reply

Return to “Groups purchases or -ideas”