Inkoopactie z-wave tagreader

Groeps purchaes, ideas en initiatives of forum members.

Moderator: Alexander

daferra
Starting Member
Starting Member
Posts: 42
Joined: Wed Jul 15, 2009 10:42 am
Location: Netherlands

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by daferra »

Is er een homeseer gebruiker die mee wil doen aan deze inkoopactie? vooralsnog is er interesse vanuit DomotiGa gebruiker, maar het zou goed zijn als er meer mensen met verschillende platformen zouden testen.

1. Ferdi 1x incl. tag
2. Hans 1x incl. tag
3. Ron 1x incl. tag
4.
5.
edek
Member
Member
Posts: 68
Joined: Thu Sep 02, 2010 9:46 pm
Location: Netherlands

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by edek »

BeNext-iHome wrote:De producten zijn Z-Wave gecertificeerd en moeten dus met alle z-wave controllers en slaves in de basis kunnen werken.

Ik weet niet in hoeverre andere controllers zoals HomeSeer of de VeraBox ook alle details zoals temperatuur, wakeup, alarm cmd, configuratie parameters etc etc van onze producten ondersteunen, ze zouden dus in iedergeval de basis moeten ondersteunen.

Mocht je er niet zeker van zijn dan moet je of met hun contact opnemen of onze gateway gebruiken.
Ewout,
dat is niet erg commercieel gedacht: zorg er voor dat er een test plaats vind of het met HS of Vera, je mist nu een stuk van de domotica markt. Van HS is een trial te downloaden, dus jullie kunnen dit zelf testen, of stel het beschikbaar aan een van de bekendere shops. Ik denk dat zij zeker bereid zijn om te testen wat wel/niet werkt. Ik heb inmiddels zoveel z-wave producten gekocht die net niet goed samenwerkten met HS dat ik het wel uit mijn hoofd laat om weer in iets nieuws te investeren waarvan ik niet weet of het werkt icm HS (zal binnenkort eens zolderopruiming doen). Dat zal voor meer potentiele klanten gelden, dus daar mis je omzet.
Op dit forum vind je ook voldoende enthousiastelingen die willen testen met jullie producten, waaronder ondergetekende.

Even investeren dus...

mvg
E.
BeNext-iHome
Starting Member
Starting Member
Posts: 7
Joined: Sat Nov 10, 2012 3:05 pm
Location: Amsterdam, Netherlands
Contact:

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by BeNext-iHome »

Even investeren dus...
@edek hierbij mijn voorstel:

Zoals ookal met Ferdi overlegt willen wij jullie graag in de gelegenheid stellen onze producten te testen en support te bouwen voor derde partijen en controllers.

De tagreader is een product dat lastiger is om hiervoor ondersteuning te maken met derde controllers omdat we op een speciale manier gebruik maken van "user_code_cmd_class" . Maar het is zeker niet onmogelijk dat heeft airox ons al laten weten.

Ben jij een enthausiasteling en kun je ook daadwerkelijk deze support gaan schrijven/bouwen? laat het ons weten.

Diegene die hiervoor in aanmerking willen komen mogen de TagReader gratis testen onder voorbehoud van:
1. 6 maanden gratis testen, geen testresultaten of geen interesse moet het product terug worden gestuurd na deze periode.
2. Graag jullie bevindingen eerst met ons delen om dit vervolgens met een goed onderbouwde technische verklaring ook met de forums te kunnen delen
3. Directe eerste lijn support voor extra uitleg en hulp.
4. Jullie maken een script of uitleg met de benodigde handelingen om het product te laten werken met de andere controllers

Wij willen verschillende platformen ondersteunen, dus stel jezelf even voor en laat weten voor welk platform/controller je support wilt gaan bouwen.

groet ewout
daferra
Starting Member
Starting Member
Posts: 42
Joined: Wed Jul 15, 2009 10:42 am
Location: Netherlands

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by daferra »

Goed om te zien dat je er 6 maanden van gemaakt hebt. aangezien we dit allemaal doen na onze fulltime job en mogelijk externe mensen nodig hebben voor ontwikkeling.

Voor DomotiGa ontwikkeling willen wij (Ron, Alexander en mijzelf graag de testen voor je uitvoeren). Domotiga maakt gebruik van de open-zwave. Wanneer er dus support vanuit open-zwave komt, kunnen andere domotica systemen eenvoudig gebruiken maken van jullie devices.

Groeten, Ferdi
edek
Member
Member
Posts: 68
Joined: Thu Sep 02, 2010 9:46 pm
Location: Netherlands

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by edek »

Ewout,

bedankt voor je bericht, dat klinkt goed. En zoals Ferdi ook al aangeeft doen we "het" allemaal naast onze vaste jobs of projecten, dus hebben we wel enige tijd nodig. Ik heb een project wat mogelijk afloopt per januari, dan krijg ik weer wat meer tijd, dus mogelijk benader ik je in januari. En anders weet ik zeker dat je hier ondertussen meer enthousiastelingen zult vinden.
Goed om te zien dat er meer nieuwe z-wave producten uitkomen, het gaat mij nog veel te langzaam :D
Veel succes!

mvg
E.
Screamhouse
Starting Member
Starting Member
Posts: 20
Joined: Mon Oct 22, 2012 10:35 am

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by Screamhouse »

Moet je de tag altijd voor de reader houden? Voor mijzelf niet veel moeite, maar mij vrouw is wat minder meegaand in deze. Zou handig zijn als hij automatisch scant bij binnenkomst
daferra
Starting Member
Starting Member
Posts: 42
Joined: Wed Jul 15, 2009 10:42 am
Location: Netherlands

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by daferra »

Screamhouse wrote:Moet je de tag altijd voor de reader houden? Voor mijzelf niet veel moeite, maar mij vrouw is wat minder meegaand in deze. Zou handig zijn als hij automatisch scant bij binnenkomst
Ja, de tag moet kort tegen de tagreader gehouden geworden.
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by raymonvdm »

Ik wil eigenlijk ook wel een TAG reader testen i.c.m met HomeSeer Pro, maar ik heb nog geen ervaring met maken van plugins.

Kan/Mag ik toch deelnemen aan de 6 maanden gratis testen actie ?
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
JDJD
Starting Member
Starting Member
Posts: 29
Joined: Sun Apr 29, 2012 12:26 pm

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by JDJD »

Hallo,

Ik ben zeer geïnteresseerd in deze tag reader. Ik wil deze gaan gebruiken om een z-wave schakelaar uit te schakelen, zodat een deur word ontgrendeld.

Nu is het mij nog niet duidelijk geworden of deze tagreader ook daadwerkelijk goed functioneert binnen Homeseer.

Helaas ben in geen programmeur, dus zelf scripts schrijven zit er (nog) niet in.

Ik hoop nog iets van jullie te horen. :D

Groeten,
JD
daferra
Starting Member
Starting Member
Posts: 42
Joined: Wed Jul 15, 2009 10:42 am
Location: Netherlands

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by daferra »

Hoi JD,

Het is niet gelukt om dit device in homeseer te koppelingen zover ik heb begrepen vanuit andere op dit forum. momenteel wordt er gekeken naar support in OpenZwave, dit wil echter nog niet vlotten. Ik zou zeggen blijf dit topic volgen.

Gr, Ferdi
Priknr1
Starting Member
Starting Member
Posts: 1
Joined: Wed Jun 19, 2013 7:50 am

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by Priknr1 »

Zijn er nu nog vervolgstappen om een en ander in Homeseer te proberen?

Ik ben hobby programmeur, maar heb nog geen ervaring met programmeren in/voor Homeseer.
Hebben degenen die dat nu geprobeerd hebben wel?

M.a.w. heeft het zin als ik er mee ga testen en proberen?
JDJD
Starting Member
Starting Member
Posts: 29
Joined: Sun Apr 29, 2012 12:26 pm

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by JDJD »

Als je het voor elkaar krijgt deze tag reader te laten werken in Homeseer, heb je in ieder geval veel lof van mijn kant :D :D :wink:

Helaas heb ik ook verder nog niks gehoord of het iemand gelukt is.

Groeten
gertjuhh
Starting Member
Starting Member
Posts: 8
Joined: Mon Sep 02, 2013 1:21 pm

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by gertjuhh »

Zijn er toevallig mensen die dit product i.c.m. de RazBerry / Z-Way geprobeerd hebben?
User avatar
RDNZL
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1008
Joined: Sun Sep 24, 2006 1:45 pm
Location: Dordrecht, The Netherlands
Contact:

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by RDNZL »

Ja ik, maar het is me nog niet gelukt om een usercode of tag leren. Dus heb verder nog niet kunnen testen. Jij?
Regards, Ron.
gertjuhh
Starting Member
Starting Member
Posts: 8
Joined: Mon Sep 02, 2013 1:21 pm

Re: Inkoopactie z-wave tagreader

Post by gertjuhh »

Nee, ik heb er nog geen aangeschaft.
Gezien jouw ervaring zal dit voorlopig ook niet gebeuren, €66 voor een stukje muurvervuiling is mij wat te veel.
Post Reply

Return to “Groups purchases or -ideas”