ViliV 4,5" - UMPC / MID

Forum about all kind of Touchpanels & Displays.
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

ViliV 4,5" - UMPC / MID

Post by r_255 »

This new umpc / mid is almost ready for launch and i really love it...

Image

1024x600 4.5 Inch
Atom z520 1,33 Mhz
GMA 500 chipset ( low power consuming )

http://www.intel.com/design/chipsets/em ... /index.htm
http://www.umpcportal.com/2008/08/viliv-s5-mid
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

ViliV 4,5" - UMPC / MID

Post by Esteban »

Leuk ding, dacht even dat ze eindelijk een scherm hadden met een betere res maar helaas deze is ook 800x480, niet 1024x600.

Ciao,
Esteban
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

ViliV 4,5" - UMPC / MID

Post by r_255 »

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?Vi ... 0334971219

Toch echt 1024 x 600
check ook de pics even dan zie je aan de icons wel dat het geen 800x480 is

ik twijfel of ik hem ga bestellen..
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

ViliV 4,5" - UMPC / MID

Post by Esteban »

idd, vaag, op het bordje in het filmpje staat duidelijk 800x480.
Als het de 1024x600 heeft is het idd een HOT item met die size! [8D]
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

ViliV 4,5" - UMPC / MID

Post by Edwin2008 »

r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

ViliV 4,5" - UMPC / MID

Post by r_255 »

Manufacturer Viliv
Model name S5
CPU type Intel Atom (Silverthorne)
CPU speed 1300 Mhz
Graphics Intel GMA 500
OS Various Options
Display Size
4.8" 1024 X 600

Hard Disk 60 GB
Keyboard NO
Mouse Pointer NO
Battery capacity 23 (W/hr) 6500 Mha
Weight 395 gm
Size (w/h/d mm) 154/84/24 mm

Physical Interfaces
USB2.0
Docking connector
Line-out / Headphone
Mini USB 2.0 (client)

Wireless Interfaces
802.11b/g
BT2.0
3G option

Additional Specs and Accessories (can vary)
GPS


De viliv is inmiddels in huis en bij het uitpakken heb ik even wat fotos gemaakt voor de liefhebber.

Mijn 1e indrukken zijn erg positief te noemen en vooral zaken als het 200 uur standby staan in combinatie met "instant on" ( binnen 3 sec zit je werkend en wel in windows ) zijn voor mij aantrekkelijk.

Volgens opgaaf en door diverse bloggers getest, kan de viliv op een volle accu makkelijk 6 uur hd video content afspelen. Alleen is het dan jammer dat je daar een apparte kabel voor moet bestellen die op de specifieke viliv poort past. Maar eens even vragen waarom die er niet gewoon bij zit.

Het scherm is echt een bijzondere in zijn soort, 1024x600 pixels ( ongeveer 240 dpi )op 4,5" en dat is wat mij betreft ook de grens van het leesbare met de standaard windows instellingen. Het is mede te danken aan de scherpte/kwaliteit van het scherm dat het nog net leesbaar is.

Een andere apparte eigenschap van het scherm is dat hij een tril signaal kan afgeven ter bevestiging van een klik of toets druk op het onscreen keybord. Dit on-screen keybord werkt overigens erg prettig en kan geheel met 2 duimen bediend worden.

Helaas ontdekte ik net bij het aan zetten een defecte pixel maar dat is haast niet te zien.

Windows start snel op als op een pc en applicaties als excel en word zijn prima werkbaar, zelf een mailtje typen op het onscreen keybord gaat beter dan verwacht. Dit zal mede zijn door het voortreffelijke reageren van het touchscreen. Zelfs het dicht clicken van een applicatie dmv het kruisje is nog te doen op deze bizar hoge resolutie.

Ik betrap me er nu zelfs al op dat ik onbewust naar de muis wil grijpen. Iets wat ik met het toetsenbord nog niet gehad heb.

Wat dat betreft mis ik de pointer van de asus r2h toch wel een beetje ( deze werkt als zoals een pointer die je op somige laptops tussen het toetsenbord vind ) en vind ik het nu nog jammer dat het pookje op de viliv niet meer dan een cursor is, maar mischien is dat een kwestie van gewening.

Morgen tijd voor de grote praktijk test, hstouch en mobile internet voor in het ov.

Ik ben als een klein kind zo blij met mijn nieuwe speeltje :)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Mijn viliv s5 is geleverd met :

Giftbox:
Luxe bescherm hoes met pen
Car holder met zuignap
Auto adaper

viliv box:
hand gemaakte ghost dvd :)
Polskoord met een soort kunstof pointer (pen vervanger)
240v adapter
stereo koptelefoon
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

ViliV 4,5" - UMPC / MID

Post by TANE »

ziet er mooi uit..:)
DJF3
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 895
Joined: Thu Jul 12, 2007 9:28 am
Contact:

ViliV 4,5" - UMPC / MID

Post by DJF3 »

Leuke verzameling! [:)]
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

ViliV 4,5" - UMPC / MID

Post by Rene »

Ziet er goed uit! Waar heb je hem gekocht en wat heb je er voor betaald?

Rene.
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

ViliV 4,5" - UMPC / MID

Post by Digit »

Ziet er goed uit! Ik moet me echt inhouden nu om niet ook ... :-)
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

ViliV 4,5" - UMPC / MID

Post by r_255 »

De machine is net uit, en als ik het goed heb is het zelfs de 1e partij voor de niet koreaanse markt, waar het device binnen de kortste keren was uitverkocht( 1,5 uur voor de 1e 500).
Dat verklaart ook de ghost cd en alle windows xp updates, service pack 3 hebben ze schijnbaar niet in de int. versie.

Ik heb het device op ebay gekocht in hongkong, bij timfatefvn... je zou de naam al bijna niet vertrouwen. Maar hij verkoopt al 4 jaar on ebay en is een power seller met erg goede ratings
Als ik het goed zeg heb ik 639,- betaald all in. ( mazel met invoeren gehad en 0,0 er boven op via fedex.

maar mischien beter om even op de us/eu distributie te wachten dan heb je hem vanaf $599 in je zak.

http://www.dynamism.com/#Product=viliv
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

ViliV 4,5" - UMPC / MID

Post by r_255 »

Ik ben echt onder de indruk van dit nieuwe platform!

Ik heb vanaf 8.00 uur vanochtend de viliv aan staan en draai wat testjes met hd video... Ik heb hier een blueray rip van 4.62gig in h.264 1080p draaien met maar 23% CPU usage in de taskmanager van windows xp. Mijn planet earth .mkv sputtert nog wat tegen maar dat is een kwestie van de juiste codecs die de hardware acceleratie van dit platform ondersteunen. Het is nu 10:47 en de batterij staat nog op 80% batterij resterend.

De US15W System Controller Hub in combinatie met de atom z520 hebben een gezamelijke tdp van nog geen 5w en zullen mede verantwoordelijk zijn voor de 'lage' verbruik van dit apparaatje. Wat het preciese verbruik is kan ik niet meten.

Via windows7 en een echte koreaanse versie van xp (die op mijn restore partitie stond) ben ik weer terug bij de engelse versie van windows xp en heb even wat testjes gedaan met hstouch, al moet ik daar nog wat dieper induiken en natuurlijk weer alles aanpassen aan de voor mij nieuwe scherm resolutie.

Tot op heden ben ik nog niet echt veel dingen tegen gekomen waar ik echt negatief over ben, behalve dat ik onderhand behoorlijk aan het verkrampen ben in nek en schouders. Dat is dan de prijs die je moet betalen voor de scherpte van het scherm en het kleine formaat. Wat dat betreft is kleiner zeker niet altijd beter ! Al is het toch een ervaring om planet earth met je a2dp kop telefoon in de bus te zitten kijken in hd(720p) klinkt mischien onzinnig om een 1080p film op een schermpje te toveren wat niet meer als 1024x600 pixels weergeeft, maar vanuit het converteer oogpunt toch wel erg prettig als het vlekkeloos afspeelt.

Ik ben nog opzoek naar wat tweaks om het device behalve het sdio wifi (of bt) gedeelte in slaap te laten vallen, om hem zo als hstouch remote in gebruik te nemen. Wat dat betreft is de just on funktie heel leuk,( binnen 4sec werkbaar in windows ) maar voor dat je weer wifi connected bent met je hsserver ben je toch al snel 30sec verder, en niet dat is verre van ideaal voor de funktie als remote voor op de bank.
msi650
Starting Member
Starting Member
Posts: 6
Joined: Tue Jul 28, 2009 7:39 pm
Location: Netherlands

ViliV 4,5" - UMPC / MID

Post by msi650 »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by r_255</i>
Ik heb hier een blueray rip van 4.62gig in h.264 1080p draaien
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

hi r_255,

ik heb ook een viliv s5 maar ik kan geeneens een 720p film afspelen laat staan 1080p. hoe heb jij dat voor elkaar gekregen?
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

ViliV 4,5" - UMPC / MID

Post by r_255 »

Leuk, welke versie heb je ?

Het is een kwestie van de juiste codecs instellen !
Of eigenlijk geen ;)

Als het goed is staan de powerdvd codecs al op je viliv ( vandaar die sticker onder je batterij ) ff zoeken op die codec ( weet niet meer welk mappje hij stond )


http://translate.google.com/translate?j ... ko%7Cnl%7C

Dan moet je video al een stuk beter draaien, helemaal perfect heb ik nog niet want hij moet gewoon oop 1080p kunnen afspelen.. dan alleen nog een kabeltje voor op tv
msi650
Starting Member
Starting Member
Posts: 6
Joined: Tue Jul 28, 2009 7:39 pm
Location: Netherlands

ViliV 4,5" - UMPC / MID

Post by msi650 »

hi r_255,

Ik heb de 3G versie maar dat heb ik nog niet draaiende. Moet nog allerlei instellingen van mijn provider zien te achterhalen maar ik betwijfel of ze medewerking zullen verlenen aangezien ik het sim alleen voor voor mijn mob mag gebruiken.

Ik ga dat handleiding even doornemen. Ik laat je zo weten of het gelukt is.

Bedankt voor je hulp.

Image

Image
Post Reply

Return to “Touchpanels, Displays & UMPC devices.”