Albatron - (TeePC) Review

Forum about all kind of Touchpanels & Displays.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Albatron - (TeePC) Review

Post by TANE »

Eerste indruk

Scherm 8
Ontwerp 7
Dock 6
Snelheid 8
Batterij 7
Degelijkheid 6,5
HST bruikbaarheid 7
Druk gevoeligheid 8
Kijkhoek 6,5
RDP 8
Wifi connectie 7
Pronto vervanging 4

- Voor duidelijk het is geen Windows XP
- Mogelijkheden van HST zijn iets beperkter vergelijkbaar met de PocketPC
- Boottijd Wince: +/- 20 sec (Uit standby <1 door aanraken scherm)
- SDHC support ja (test met een 4Gb kaart)
- Power aansluiting aan de onderkant van het scherm via Dock of direct 12 volt
- Device is erg dun, TFT is niet goed afgeschermd hierdoor zijn lichte drukpunten aan de voorkant van het scherm zichtbaar als je drukt. (ze verdwijnen wel gelijk)
- Meegeleverd poweradpter 110-220volt maar je hebt wel een converter nodig (US)
- Verbruik tijdens het opladen 12 watt
- Met een volle batterij WIFI aan was na 3 uur gebruik nog 40% over. Dit was tijdens het testen. Ik verwacht in dagelijks gebruik dat die langer meegaat. Batterij duur is dus heel goed te noemen.
- HSTouch versie 1.x voor Wince is ver van stabiel (Windows versie is niet veel beter). Upload van nieuwe screens zorg wel eens voor vast lopers.
- Opstart van HSTouch duurt lang +/- 40 seconden. Opbouw van chach is sterk afhankelijk van wat je hebt gemaakt. Mijn schermen hadden hiervoor ook 30 seconden nodig.
- HST camera beelden kan die aan maar niet in hoge resolutie je moet het terug brengen naar QVGA. Ik heb het vermoeden dat dit een HST probleem is.

Je huidige schermen kan je heel perkt gebruiken ivm niet beschikbare fonts en andere DPI.
Beste is om grafische materiaal te gebruiken ipv HST toetsen met fonts. Op de PocketPC werkt dit ook net goed

Softawre voor Wince is er genoeg, Meeste PocketPC software zal zonder problemen op kunnen draaien.
Office is vooraf genstalleerd, je kan het dus ook voor andere toepassingen gebruiken.
Elke USB muis/keyboard kan je gebruiken.
Er zit een G-sensor in. (scherm draait automatisch mee)
BT is aanwezig
er is ook een ingebouwde camera.
Speaker is in de ingebouwde dock aanwezig. Er is ook een kleine speaker in de device zelf ingebouwd

Om aan de muur te kunnen bevestigen kan je zelf een houder van plexiglas maken en deze vastschroeven. Plexiglas kan je bij de meeste bouwmarkt kopen voor paar euro
Eerst een vorm van hout maken. Plexiglas warm maken met een verf brander en omheen buigen.
Ik zal hier foto's van maken en uploaden

Ga ik er zelf een kopen ja.
Kwaliteit had iets beter mogen zijn.

<font size="4">Prijs prestatie 8
Eind waardering 7
</font id="size4">

Foto's
http://www.flickr.com/photos/enver64/se ... 955750518/
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Albatron - (TeePC) Review

Post by Digit »

Dus als je al een Pronto hebt kun je maar beter daar mee doorgaan en wachten op wat beters?
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Albatron - (TeePC) Review

Post by TANE »

Robert,
Pronto is een degelijke remote
Deze zal het als remote niet lang overleven.
User avatar
Noel
Senior Member
Senior Member
Posts: 1887
Joined: Tue Feb 12, 2008 12:13 am
Location: Netherlands
Contact:

Albatron - (TeePC) Review

Post by Noel »

Wat is dat ding aan de rechter voorkant (lijkt op een webcam)?

--
Image
User avatar
Willem4ever
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 805
Joined: Mon Oct 30, 2006 3:48 pm
Location: Uithoorn / Netherlands

Albatron - (TeePC) Review

Post by Willem4ever »

@chak, wat is de wifi authentication methode, ondersteund het wpa 2 enterprise ?
Andro
Member
Member
Posts: 105
Joined: Tue Aug 19, 2008 8:33 am
Location: Netherlands

Albatron - (TeePC) Review

Post by Andro »

@Enver: Dank voor de test, ik ga er zelf ook een kopen.
DJF3
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 895
Joined: Thu Jul 12, 2007 9:28 am
Contact:

Albatron - (TeePC) Review

Post by DJF3 »

Goede info Chak!
<u>
- Wifi connect speed</u>
DJ: deze is dus in orde?

<u>- Wifi support (welke authentication? WPA2? Alleen WEP zou erg slecht zijn)</u>
DJ: Is WPA2 supported?

<u>- Hoe snel reageert het scherm op screen switches in HS Touch?</u>
DJ: als je door de verschillende schermen scrollt, gaat dat rap genoeg of merk je duidelijk dat hij het er zwaar mee heeft?

<u>- Heb ook 't een en ander gelezen over memory limitations waardoor het aantal HSTouch pagina's beperkt is. Je moet opletten met graphics en daardoor is misschien streaming graphics (webcam) helemaal niet mogelijk?</u>
DJ: Klopt dit? Is het bijv niet mogelijk om >20 schermen in je HST interface te hebben?

<u>- Ook schijnen gradients niet zo te worden weergegeven als op een normale monitor.</u>
DJ: zelfde vraag, klopt dit ook?


<u>- Chak: Opstart van HSTouch duurt lang</u>
DJ: Dit is geen probleem als het ding eenmaal in standby staat, right? Dan heb je alleen maar te maken met die seconde voor het 'aan' springen..


<u>- Chak: Je huidige schermen kan je heel perkt gebruiken ivm niet beschikbare fonts en andere DPI.
Beste is om grafische materiaal te gebruiken ipv HST toetsen met fonts. Op de PocketPC werkt dit ook net goed </u>
DJ: Ligt dat aan de HST client op WinCE? Is het maken van grafische buttons niet veel tijdrovender dan HST toetsen (die er volgens mij goed uitzien)?


<u>- Hoe is dit scherm vergeleken met bijv. een Vega of Mimo touch-screen? (even los van de extra functionaliteit als WinCE/Battery/etc).</u>
DJ: Is het z'n meerprijs waard?


Dank u!
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Albatron - (TeePC) Review

Post by TANE »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by willem4ever</i>
<br />@chak, wat is de wifi authentication methode, ondersteund het wpa 2 enterprise ?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Het is een Windows CE device.
Ik ge er vanuit dat support is voor wpa 2 enterprise
Mijn Ap heb ik op WPA2 staan connectie ging in een keer goed.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Albatron - (TeePC) Review

Post by TANE »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by DJF3-2</i>
<br />Goede info Chak!
<u>
- Wifi connect speed</u>
DJ: deze is dus in orde?

<u>- Wifi support (welke authentication? WPA2? Alleen WEP zou erg slecht zijn)</u>
DJ: Is WPA2 supported?
<font color="limegreen">JA</font id="limegreen">

<u>- Hoe snel reageert het scherm op screen switches in HS Touch?</u>
DJ: als je door de verschillende schermen scrollt, gaat dat rap genoeg of merk je duidelijk dat hij het er zwaar mee heeft?
<font color="limegreen">Als je gebruik maakt van de optie "Show another screen bij It self" is de snelheid goed</font id="limegreen">


<u>- Heb ook 't een en ander gelezen over memory limitations waardoor het aantal HSTouch pagina's beperkt is. Je moet opletten met graphics en daardoor is misschien streaming graphics (webcam) helemaal niet mogelijk?</u>
<font color="limegreen">Camera pagina gaat goed maar niet in 640x480</font id="limegreen">

DJ: Klopt dit? Is het bijv niet mogelijk om >20 schermen in je HST interface te hebben?
<font color="limegreen">Ik heb 16 schermen met veel grapics dit gaat goed</font id="limegreen">

<u>- Ook schijnen gradients niet zo te worden weergegeven als op een normale monitor.</u>
DJ: zelfde vraag, klopt dit ook?
<font color="limegreen">Dit is een Windows CE/HST beperking</font id="limegreen">


<u>- Chak: Opstart van HSTouch duurt lang</u>
DJ: Dit is geen probleem als het ding eenmaal in standby staat, right? Dan heb je alleen maar te maken met die seconde voor het 'aan' springen..
<font color="limegreen">yep</font id="limegreen">


<u>- Chak: Je huidige schermen kan je heel perkt gebruiken ivm niet beschikbare fonts en andere DPI.
Beste is om grafische materiaal te gebruiken ipv HST toetsen met fonts. Op de PocketPC werkt dit ook net goed </u>
DJ: Ligt dat aan de HST client op WinCE? Is het maken van grafische buttons niet veel tijdrovender dan HST toetsen (die er volgens mij goed uitzien)?
<font color="limegreen">Als je eenmaal een goed ontwerp hebt kost het maken van een toets nog geen minuut (zie mijn scherm op screenshot pagina)</font id="limegreen">


Dank u!
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Albatron - (TeePC) Review

Post by r_255 »

Ik geloof niet dat de gradients een beperking van windows is, maar een beperking van het aantal weer te geven kleuren van een ce machine. 64k of 256k, dus een kwestie van je plaatjes door photoshop of iets dergelijks halen.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Albatron - (TeePC) Review

Post by TANE »

Dat klopt helemaal..
Platjes die ik voor mijn Windows XP scherm gebruik zien er goed uit op WinCE
Wince interface heeft wel als beperking dat transparantie niet werkt...dus ook iets meer photoshop.
DJF3
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 895
Joined: Thu Jul 12, 2007 9:28 am
Contact:

Albatron - (TeePC) Review

Post by DJF3 »

Ok, dus geen enkele vorm van transparantie in GIF of PNG bestanden werkt?

DJ
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Albatron - (TeePC) Review

Post by Snelvuur »

ik dacht dat transparantie in wince 5.0 die transparantie niet werkte, maar wel in 6.0

// Erik (binkey.nl)
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Albatron - (TeePC) Review

Post by TANE »

Zelf vind ik dit iets minder erg als je grafische toetsen gebruikt die je hebt aangemaakt in Photoshop.
Harlin
Member
Member
Posts: 51
Joined: Fri Nov 28, 2008 11:22 pm
Location: Netherlands

Albatron - (TeePC) Review

Post by Harlin »

Chak: Kun je wat meer vertellen over het gebruik van HStouch icm dit scherm, je zegt "- HSTouch versie 1.x voor Wince is ver van stabiel" Mijn trigger tot aanschaf is om deze te gebruiken voor HSTouch die ik bij m'n homeseer heb aangeschaft. Ik gebruik nu geen touchscreen/hstouch client.

--
If it walks like a duck, quacks like a duck, ....
Post Reply

Return to “Touchpanels, Displays & UMPC devices.”