Close Open schakelaar

Forum and Topics about Z-Wave devices.
Post Reply
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Close Open schakelaar

Post by Wim2008 »

Weet iemand of er z-wave schakelaars zijn die de mogenlijkheid hebben om een vaste tijd op on te staan en daarna op off komt. Hiermee zou je kunnen aangeven bv, dat schakelaar 6 sec op on komt en dan weer stopt. De - _______+ functie werkt als een Close Open schakelaar.
Dit zou ik voor mijn zonnescherm of rolluik willen inzetten om het scherm bv maar gedeeltelijk open te doen.

Mvgr Wim :)
John
Member
Member
Posts: 145
Joined: Mon Aug 02, 2010 5:00 pm

Re: Close Open schakelaar

Post by John »

Wim, wil je de situatie uitgebreider beschrijven. Ik heb markiezen en gebruik een Z-wave rolluikschakelaar en hiermee kan ik deze gedeeltelijk openen of sluiten.
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: Close Open schakelaar

Post by Wim2008 »

Hallo John,

Mijn zonnescherm en rolluiken wil ik via een z-wave schakelaar in homeseer aansturen. Dit is te doen met een Merten en Duwi schakelaar. Dit heb ik reeds met een schakelaar van allebei gedaan. Dit loopt goed. Via homeseer kan ik alleen de schakeaar op ON of OFF zetten. Bij ON gaat het zonnescherm open. Bij Off gaat het zonnescherm weer dicht. Het scherm gaat dus in zijn geheel open of dicht. Een tussenstand kan ik nog niet regelen tot op heden.
Ik zou het zonnescherm bv ook maar half uit willen laten gaan als de wind behoorlijk waait. Dit kan ik niet in de specificaties terug vinden bij Merten of Duwi schakelaars.
Extra info over mijn systeem en homeseer: De Aeon stick gebruik ik als secondaire stick. Merten als Duwi gebruik ik mometeel in Homeseer, maar de devices lees ik eerst in via de Merten usb-stck die als primaire stick wordt gebruikt. Naarna lees ik de device in homeseer in via de Aeon stick. Deze wordt dan als secondair gebruikt.

Welke z-wave device gebruik jij als schakelaar voor je zonnescherm?

Mvgr Wim :)
freakstar
Member
Member
Posts: 118
Joined: Thu Sep 22, 2011 4:07 pm

Re: Close Open schakelaar

Post by freakstar »

Kun je niet gewoon een event in Homeseer maken wat de schakelaar op off zet na 6 seconden? Of denk ik nou weer te simpel.
User avatar
structor
Member
Member
Posts: 125
Joined: Tue Sep 22, 2009 8:12 pm
Location: Netherlands

Re: Close Open schakelaar

Post by structor »

Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: Close Open schakelaar

Post by Wim2008 »

Freakstar. Ik kan dit na 6 seconden inderdaad doen via een event, maar dan gaat mijn zonnenscherm weer volledig dicht. Het scherm stop dus niet ik de OFF activeer..

Struktor. Is de aangegeven DUwi schakelaar zo ingericht dat je de schakelaar in Homeseer halverwegen kunt laten stoppen via de OFF knop?
Heb je hiermee ervaring ?

mvgr Wim :)
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: Close Open schakelaar

Post by Wim2008 »

Ondertussen heb ik een klikaanklikuit schakelaar ASUN-650 gekocht, die wel op deze manier werkt. Je klikt op zonnescherm OFF en het zonnescherm gaat open. Druk je nog eens op OFF dan stop de de beweging van het zonnescherm. Waar het zonnenscherm stopt is afhankelijk van de tijd die tussen de 2x OFF zit. Dit werkt ook op dezelfde manier met ON. Dit is dan met een event in homeseer te regelen.
Nu maar hopen dat de Duwi rolluik schakelaar hetzelfde doet.

Mvgr Wim :) :)
User avatar
structor
Member
Member
Posts: 125
Joined: Tue Sep 22, 2009 8:12 pm
Location: Netherlands

Re: Close Open schakelaar

Post by structor »

Wim2008 wrote:Freakstar. Ik kan dit na 6 seconden inderdaad doen via een event, maar dan gaat mijn zonnenscherm weer volledig dicht. Het scherm stop dus niet ik de OFF activeer..

Struktor. Is de aangegeven DUwi schakelaar zo ingericht dat je de schakelaar in Homeseer halverwegen kunt laten stoppen via de OFF knop?
Heb je hiermee ervaring ?

mvgr Wim :)
In Homeseer geen idee, op de knop of met mijn eigen software of vera ja. Anders moet je even de specsheet doorlezen als je de duwi.me sheet pakt ipv van de duwi specs valt je op dat deze best goed te lezen is. Ik pas deze knop onder andere toe op mijn zonnescherm en mijn warmtewisselaar .
John
Member
Member
Posts: 145
Joined: Mon Aug 02, 2010 5:00 pm

Re: Close Open schakelaar

Post by John »

De Duwi rolluikschakelaar is in Homeseer in te stellen op verschillende percentages (in stappen van 10%). Op deze wijze kunnen de markiezen (of iets anders) voor een bepaald percentage omhoog of omlaag gezet worden.

John
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: Close Open schakelaar

Post by Wim2008 »

Bedankt voor e info John.

Mvgr Wim :)
xanhoera
Member
Member
Posts: 159
Joined: Fri Sep 05, 2008 10:38 pm
Location: Belgium
Contact:

Re: Close Open schakelaar

Post by xanhoera »

(ik dacht dat de language policy in dit gedeelte Engels was)

Enige tijd geleden heb ik hier wat neergepend ivm duwi rolluikschakelaar:
- looptijd configuratie (aantal seconden open/close)
- stop functionaliteit

Mogelijks zal dat je wel kunnen helpen.
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 718
Joined: Wed Aug 12, 2009 1:42 pm
Location: Eindhoven, Netherlands

Re: Close Open schakelaar

Post by Wim2008 »

You are right. It has to be in English.

B.R. Wim :)
Post Reply

Return to “Z-Wave Forum”