MCT-237?

Alles m.b.t. de Alphatronics Visonic plugin van Robert Hekkers (DUTCH forum)

Moderator: Digit

Post Reply
nikagl
Member
Member
Posts: 54
Joined: Sun Jun 20, 2010 9:30 pm

MCT-237?

Post by nikagl »

Hoi allemaal,

Heeft iemand een MCT-237 kunnen detecteren met de Alphatronics receiver plugin? Het kan aan mij liggen (waarschijnlijk ;)) maar ik krijg geen "nieuwe" keyfob events als ik de debugging op 3 zet en de MCT-237 activeer...

Groet,

Nika.
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: MCT-237?

Post by Digit »

MCT-234 doet het wel, MCT-237 heb ik zelf niet dus kan ik niks over zeggen.
De MCT-237 is 2-weg, misschien dat het daarom niet werkt?
nikagl
Member
Member
Posts: 54
Joined: Sun Jun 20, 2010 9:30 pm

Re: MCT-237?

Post by nikagl »

Dan zou je verwachten dat hij op de heen weg wel al opgepakt wordt door de Alphatronics receiver... maar goed, is dus niet zo - ik heb rechtstreeks op de seriele input (zonder de plugin) gekeken en kon geen signaal zien van de keyfob :(

Ik zou niet weten waar ik voor support op de receiver terecht kan en laat het dus maar zitten zo (dan maar alleen de 234 gebruiken om m'n lichten mee uit te zetten als ik naar bed ga) :)

Groet,

Nika.
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: MCT-237?

Post by Bwired »

als je de seriele optie gebruikt van de Visonic om te interfacen maakt het niet uit welke Visonic AB je gebruikt
dan trigger je gewoon op Arm Home of Arm Away je lichten of andere zaken
nikagl
Member
Member
Posts: 54
Joined: Sun Jun 20, 2010 9:30 pm

Re: MCT-237?

Post by nikagl »

Bwired wrote:als je de seriele optie gebruikt van de Visonic om te interfacen maakt het niet uit welke Visonic AB je gebruikt
dan trigger je gewoon op Arm Home of Arm Away je lichten of andere zaken
Ja, voor de 234 werkt dat ook prima, maar voor de 237 komen er geen events binnen...
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: MCT-237?

Post by Bwired »

Ik was niet duidelijk :)
Wat ik bedoel is, je zet de trigger op Arm home die status zie je perfect via de seriele uitgang.
En dan maakt het niet uit hoe je arm home aanzet
nikagl
Member
Member
Posts: 54
Joined: Sun Jun 20, 2010 9:30 pm

Re: MCT-237?

Post by nikagl »

Oh, wacht even. Je bedoelt dat de Alphatronics receiver ook een event van de centrale (ik heb een Visionic PowerMax Pro) ontvangt? Dus ongeacht de MCT die wordt gebruikt zou ik een event Arm Home moeten ontvangen (waarvan ik niet kan zien welke MCT het heeft gestuurd)?

Ik ben vrijwel zeker dat ik een dergelijk event niet zie langskomen. Ik zie wel alle status meldingen van raam en deursensoren (MCT-302T), bewegingssensoren (NEXT MCW), roldeur contact (MCT-302RD) en dus de keyfobs (alleen de MCT-234, niet de MCT-237), maar de centrale stuurt voor zover ik weet geen events. Staat er mogelijk dan een dipswitch fout? Overigens stuurt ook bv. de buitensirene (MCS-710) ook geen events voor zover ik kan zien.

Groet,

Nika.

PS. Ik heb ook nog een XM10 liggen maar geen X-10 devices, dus daar doe ik niets mee...
nikagl
Member
Member
Posts: 54
Joined: Sun Jun 20, 2010 9:30 pm

Re: MCT-237?

Post by nikagl »

Waaaacht... nu begin ik het te begrijpen. Je bedoelt de seriele ingang van de Powermax!

Is daar dan ook een plugin voor? Of moet ik die signalen gaan leren begrijpen en omzetten. Ik bedoelde in mijn geval de seriele ingang van de Alphatronics receiver, maar ik zal 's naar de events van de Powermax kijken :)

Tot op heden heb ik die alleen met de Powermax Remote Programmer gebruikt...

Groet,

Nika.
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: MCT-237?

Post by Digit »

Die Plugin is in de maak.
Kijk eens in het Homeseer Plugins Forum.
http://www.domoticaforum.eu/viewforum.php?f=64
nikagl
Member
Member
Posts: 54
Joined: Sun Jun 20, 2010 9:30 pm

Re: MCT-237?

Post by nikagl »

Ik zat inderdaad net alle topics te lezen hierover... veel info, super, ga de komende dagen meteen aan de gang! :)
Post Reply

Return to “Homeseer Alphatronics Visonic receiver Plugin Forum”