Essent / ICY E-Thermostaat plug-in

Forum over Homeseer Plugin ontwikkelingen, hierin staan aparte forums voor bijvoorbeeld Plugwise, RFXcom, Fritzbox, Alphatronics etc.

Moderator: Digit

User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Essent / ICY E-Thermostaat plug-in

Post by RdP »

Hi,

Omdat ik besloten heb om HS3 upgrade even in de ijskast te zetten en 'mijn' PlugWise plug-in voor Hs2 wel uitontwikkeld is, zocht ik naar een nieuwe 'uitdaging'. Omdat ik nog altijd op zoek was naar een goede Thermostaat plus integratie met Homeseer (heb de Proliphix gehad maar dat vond ik niks), heb ik uiteindelijk besloten om de Essent/ ICY E-Thermostaat aan te schaffen (net besteld) en daar een HS2 plug-in voor te bouwen.

Graag hoor ik wie hier ook belangstelling voor heeft en bij voorbaat al een wensenlijstje heeft? Als gezegd, ik heb hem nog niet eens binnen maar ga ermee aan de slag zodra ik hem heb)

Gr,
Rien
Rien
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: Essent / ICY E-Thermostaat plug-in

Post by Akatar »

je zou ook kunnen wachten op de nieuwe homeywell evohome met kleurenscherm (doe ik namelijk ook :) )
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Essent / ICY E-Thermostaat plug-in

Post by RdP »

Akatar wrote:je zou ook kunnen wachten op de nieuwe homeywell evohome met kleurenscherm (doe ik namelijk ook :) )
Maar waarom zou ik dan daarop moeten wachten? Vind persoonlijk het simpele design van de E-Thermostaat heel mooi en toereikend voor vrouw en kinderen en heb ook geen zones. Voor mijzelf wil ik wat meer mogelijkheden en combi met huis automatisering, vandaar de plugin. Tevens zal de prijs ook wel een stuk hoger zijn....

Gr,
Rien
Rien
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: Essent / ICY E-Thermostaat plug-in

Post by Akatar »

het grootste voordeel is het ruimte gericht stoken. als je dit niet nodig hebt/vind is het inderdaad beter om een eenvoudiger model te kiezen.
labtec
Member
Member
Posts: 243
Joined: Sun Oct 24, 2010 9:12 pm

Re: Essent / ICY E-Thermostaat plug-in

Post by labtec »

Ik ben ook reeds geruime tijd op zoek naar een centrale thermostaat die te integreren is in HS2, bijkomende "uitdaging" is het plaatsen
van een centrale aan/uit klep regelaar tussen mijn stadsverwarming. Als "tijdelijke" oplossing heb ik nu in de woonkamer thermostaat
knoppen geplaatst van ELV-Max en stuur deze met de app op mijn telefoon en via de PC. Het script voor HS2 werkt bij mij niet naar
behoren, een tijdje geleden is hier een thread voor gestart, ik kom er echter niet helemaal uit.

Kortom, een mooie thermostaat oplossing in HS2 is zeer welkom :)
Verkenner
Member
Member
Posts: 338
Joined: Tue May 27, 2008 6:14 pm
Location: Netherlands

Re: Essent / ICY E-Thermostaat plug-in

Post by Verkenner »

Een plugin voor ICY E-Thermostaat lijkt me zeer welkom !

Cheers, Verkenner
Best regards, Verkenner
User avatar
Harry
Member
Member
Posts: 329
Joined: Mon Apr 10, 2006 1:43 am
Location: Drachten

Re: Essent / ICY E-Thermostaat plug-in

Post by Harry »

is de thermosmart ook een optie,?
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Essent / ICY E-Thermostaat plug-in

Post by RdP »

Harry wrote:is de thermosmart ook een optie,?
Die ken ik niet. Maar het zou theoretisch mogelijk moeten zijn om een plugin te maken die multivendor is. In de basis doet een thermostaat altijd ongeveer hetzelfde mits er de mogelijk is om er tegenaan te 'praten'. Het probleem is wel dat ik zelf de Essent variant heb besteld en ik dan niet over andere soorten beschik :cry:

Gr,
Rien
Rien
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Essent / ICY E-Thermostaat plug-in

Post by bartbakels »

Rien,

Hierook intresse. Ik heb nu de oude icy hangen maar ga essent eens bellen want moet me energiecontract verlengen en zou graag dennieuwe ook wel willen. Gebruik nu overigens een overbrugging om de thermostaat remote te kunnen besturen en de status te kunnen lezen met een fibaro relay module. Werkt ook goed.

Maar grote kans dat ik ook binnenkort de ieuwe icy in me bezit heb.

EDIT; heb inmiddels een toon thermostaat besteld, ivm de meerdere mogelijkheden (hopelijk)

Mvg

Bart
Last edited by bartbakels on Sun Jan 05, 2014 10:14 pm, edited 1 time in total.
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
User avatar
Harry
Member
Member
Posts: 329
Joined: Mon Apr 10, 2006 1:43 am
Location: Drachten

Re: Essent / ICY E-Thermostaat plug-in

Post by Harry »

deze thermostaat werkt zoals ik het begrijp via een portal van essent,...of is het ook mogelijk deze zonder tussenkomst van dit portal te benaderen?
ik ben langzamerhand niet meer zo'n fan van alles wat via een portals werkt! als iets niet werkt moet je weer in de telefoon gaan hangen met 1 of ander helpdesk of support......dan nog maar te bedenken dat ze informatie hebben over aanwezigheid...
maar een oplossing die direct comuniceerd met de thermostaat zou wel iets zijn
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Essent / ICY E-Thermostaat plug-in

Post by bartbakels »

Heren meer onfo over dit topic staat blijkbaar op het fibaro forum. Jacco van robbshop is hier mee bezig. En dan mbv lokaal connecteren.

Zelf ga ik t toon avontuur beginnen ;)

Mvg bart


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
User avatar
Harry
Member
Member
Posts: 329
Joined: Mon Apr 10, 2006 1:43 am
Location: Drachten

Re: Essent / ICY E-Thermostaat plug-in

Post by Harry »

fibaro ?
bartbakels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 515
Joined: Tue May 31, 2011 6:44 pm
Contact:

Re: Essent / ICY E-Thermostaat plug-in

Post by bartbakels »

Klopt ja jacco is in lua iets aan het schrijven hiervoor. Ik dacht dat t forum te vinden was onder forum.fibaro.com


Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Software: HS3, HStouch, Plugwise , BLBackup, BLLatestImage, Zwave, JowiHUE, PHlocation, Netcam, Harmony Plugin, ThinkingCleaner, HSPhone, Eneco Toon Script, Pushover, Visonic Powermax LV Interface

(ON ESXI )on NUC
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Essent / ICY E-Thermostaat plug-in

Post by RdP »

Hi,

Ben een paar avonden bezig geweest en binnenkort kan ik een paar mensen blij maken met een beta versie voor HS3

Ik heb de plug-in generiek gemaakt om meerdere thermostaten te ondersteunen. Ik denk dat ik een kleine vergoeding ga vragen voor de plug-in om meerde thermostaten als test aan te kunnen schaffen en alle uren inspanning een beetje te compenseren.

Groet,
Rien
Rien
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

Re: Essent / ICY E-Thermostaat plug-in

Post by RdP »

Even een plaatje posten :-)
2014-01-30_1658.png
2014-01-30_1658.png (54.67 KiB) Viewed 19819 times
Rien
Post Reply

Return to “Homeseer Plugins Forum”