TNT kan niet rekenen

Forum about all other NON Home automation stuff can be placed here....
User avatar
Willem4ever
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 805
Joined: Mon Oct 30, 2006 3:48 pm
Location: Uithoorn / Netherlands

TNT kan niet rekenen

Post by Willem4ever »

Lekker jongens bij TNT, bestel ik voor $162 (+/- E110) in China, brengen ze vervolgens 41,99 BTW in rekening. Volgens de belastingdienst is het tot E150 zo wie zo maar 19% BTW en daarna afhankelijk van de goederen, op electronica zijn er zelfs nooit invoerrechten. Het lijkt erop dat ze dus bij TNT niet kunnen rekenen. Ik ga hier dus tegen protesteren.
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

TNT kan niet rekenen

Post by Snelvuur »

ik heb wel is een keer iets besteld, dat kwa verzend kosten en btw uiteindelijk duurder was dan de gadget die ik haalde...

// Erik (binkey.nl)
User avatar
Noel
Senior Member
Senior Member
Posts: 1887
Joined: Tue Feb 12, 2008 12:13 am
Location: Netherlands
Contact:

TNT kan niet rekenen

Post by Noel »

Heel erg off-topic, maar Google kan ook niet rekenen!
Probeer maar eens: 999999999999999-999999999999998
En: 999999999999999-999999999999997

--
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

TNT kan niet rekenen

Post by r_255 »

afhandelings kosten van 12,50 ( geloof ik ) er bij gerekend ?
User avatar
Willem4ever
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 805
Joined: Mon Oct 30, 2006 3:48 pm
Location: Uithoorn / Netherlands

TNT kan niet rekenen

Post by Willem4ever »

Dan moeten ze dat apart vermelden en NIET onder BTW zetten. Ik ga contact met TNT opnemen.
User avatar
Willem4ever
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 805
Joined: Mon Oct 30, 2006 3:48 pm
Location: Uithoorn / Netherlands

TNT kan niet rekenen

Post by Willem4ever »

Vandaag de verklaring ontvangen, TNT heeft er 107 euro aan verzendkosten bij opgeteld. De factuur vermeldt immers freight US$ dat betekend volgens TNT dat vrachtkosten op de factuur alleen de vrachtkosten in US zijn. Ze rekenen zelf 107 euro om vanuit US naar EU te verschepen. Iemand een tip hoe ik dit het best aan kan pakken.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

TNT kan niet rekenen

Post by Edwin2008 »

US$ is toch valuta? BTW gaat vaak ook over de vrachtkosten.
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

TNT kan niet rekenen

Post by Esteban »

Ik bestel al jaren regelmatig dingen in the States maar nog nooit zoiets vaags meegemaakt zoals dit. Wel eens dat ze niet kunnen rekenen wat betreft de hoeveelheid belasting die ze heffen. Maar het feit dat je nog een keer zou moeten betalen voor shipping klinkt als klinkklare onzin. Tenzij de persoon van wie je het artikel gekocht hebt iets raars heeft gedaan met het versturen.

Men heft gewoon belasting over het volledige bedrag(incl. verzendkosten) en that's it.

Succes en hou ons op de hoogte, is wel interessant om te horen wat hieruitkomt.
User avatar
Willem4ever
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 805
Joined: Mon Oct 30, 2006 3:48 pm
Location: Uithoorn / Netherlands

TNT kan niet rekenen

Post by Willem4ever »

Ik denk dat de TNT meneer Freight US$ verkeerd heeft begrepen, dat ten Eerste. Dan ten Tweede rekent hij een belachelijk bedrag voor verscheping uit de US, als TNT vanuit China naar NL +/- $55 rekent een bedrag dat ook vaak vanuit de US wordt berekend vraag ik me af hoe hij opeens aan 107 euro komt. Waarschijnlijk heeft hij dus geen idee wat er in het pakketje zit en uit gaat van een zwaar pakket.

Ik heb een mail naar de leverancier gestuurd of hij me kan helpen met aan te tonen dat de totale vrachtkosten op de factuur staan. Wie rekent er nu halve vrachtkosten grotere onzin als dit heb ik nog nooit meegemaakt. Zowel FEDEX als UPS doen het netjes en rekenen +/- 20 % (dat is incl. commissie) alleen van TNT lees en hoor je altijd dit soort horror verhalen. Het gaat nu om een relatief klein bedrag, maar stel je voor als je voor duizende euros aan handel besteld.

Ik hou jullie op de hoogte.
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

TNT kan niet rekenen

Post by Bastiaan »

Willem, ik krijg hier bijna dagelijks buitenlandse pakketten binnen en heb dezelfde ervaringen. UPS e.a anderen leveren snel en tegen redelijke kosten. Bij TNT is het altijd weer afwachten, veel vertraging en formulieren en idiote bedragen.
Het lijkt wel of ze een soort volmacht van de Douane hebben gekregen om zelf die pakketten te checken en daar dan heffing op te leggen. Wel gek dat alle 'buitenlandse' bedrijven dit niet doen. Ik heb me er ook al danig over opgewonden, het lijkt me ook iets om bij een ombudsman of zo iets aan te melden.
Denk dat er een melkkoe van gemaakt wordt.
Verkenner
Member
Member
Posts: 338
Joined: Tue May 27, 2008 6:14 pm
Location: Netherlands

TNT kan niet rekenen

Post by Verkenner »

Nog een voorbeeld.

LCD Monitor uit China via DHL afgeleverd.
Op de bon staat dat de monitor 52,80 US dollar kost.
Shipping costs 33,18 USD. Totaal dus 85,98 dollar via Paypal.

Bij het bezorgen door DHL moet mijn vrouw ook nog 38,19 Euro betalen voor douane en invoerrechten.

Volgens mij kan er iemand niet rekenen. Maar ik weet nog niet wie.

Willem je bent de enige niet, dus.

Regards, Verkenner

PS: De doos is onbeschadigd bezorgd, maar bij aansluiten blijkt de monitor dood (DOA). DHL wil niets doen, de Chinezen laten nooit meer iets van zich horen !#$@&?! En Paypall doet niets aan dergelijke garantiegevallen. In feite zouden de Chinezen de schade moeten claimen bij DHL-china.
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

TNT kan niet rekenen

Post by r_255 »

TNT hebben een volmacht van de douane. ( ze doen de afhandeling in opdracht van ).

Laatst nog mijn geld van paypall terug gekregen omdat het pakje nooit bezorgd was, komt prompt TNT een week later met het pakketje.

Invoerkosten op computer apparatuur is verder onzin, die vallen onder het 0 tarief en mag je gewoon gratis invoeren.

Waar je wel altijd rekening mee moet houden :

- BTW ( buiten eu landen )
- Inklarings kosten
- Verzend kosten ( daar wordt dus ook btw over geheven )
User avatar
Willem4ever
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 805
Joined: Mon Oct 30, 2006 3:48 pm
Location: Uithoorn / Netherlands

TNT kan niet rekenen

Post by Willem4ever »

@r_255 is allemaal bekend en is verder ook geen probleem.

Maar zodra TNT zelf ekstra bedragen voor shipping opvoert omdat ze niet het niet begrijpen word ik pissig. Als dat bedrag dan ook nog is helemaal uit proportie zijn word ik .....
User avatar
Willem4ever
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 805
Joined: Mon Oct 30, 2006 3:48 pm
Location: Uithoorn / Netherlands

TNT kan niet rekenen

Post by Willem4ever »

Even een update: Ik heb inmiddels van twee personen bevestiging gehad dat TNT fout zit en hier zojuist een A4 mee vol gedicht en richting TNT gestuurd. Ben benieuwd naar de reactie.
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

TNT kan niet rekenen

Post by Esteban »

Mooi, hopelijk doen ze na een dikke brief wat ze vanaf het begin hadden moeten doen!

Suc6,
Esteban
Post Reply

Return to “Off Topic”