Testresultaten/vragen beta versie plugin

Alles m.b.t. de Visonic Powermax plugin van Rene Klootwijk (DUTCH forum)

Moderator: Rene

Post Reply
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by Rene »

De eerste beta versie van de plugin is verspreid onder de beperkte set testers en dit topic is er voor bedoeld de testresultaten en/of vragen te delen.
Rene.
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by Phaeton »

hierbij mijn eerste ervaringen met de plugin.

Specs van de Homeseer server:
Besturingssysteem: Windows XP Professional SP3 (Virtual)
Systeem: Ik maak gebruik van een Esxi server (5.0 U1) waarop XP draait.
Besturingssystemen die
ook ingeschakeld zijn: Allen een vCenter Mobile Access Server

Ik maak verbinding met de Powermax Pro via een Belkin Homebase waarop een USB to Serial converter is aangesloten (COM 9)

Software:
Homeseerversie HSPRO 2 (V 2.5.0.52)

Geinstalleerde plugins:
• Growler (v0.9.5.1)
• HSTouch iPhone (1.0.0.1)
• HSTouch Server (1.0.0.56)
• IRTrans (1.2.15.0)
• Netcam (1.1.0.1)
• Plugwise (1.2.0.0)
• Powermax (0.0.0.1)
• X10 CM15AUSB (1.0.0.6)

Powermax Pro Alarm:
Geinstalleerde module(s):
• Powerlink - Versie 1
• Software version - 4.6.06
• Model - 2.22

Installatie en gebruik plugin:
Genomen stappen:

Stap 1 Plugin geïnstalleerd volgens onderstaande mail
--> Geen foutmeldingen
--> Geen opmerkingen

Stap 2 Instellingen aanpassen voor koppeling met Powermax PRO:
--> Geen foutmeldingen
--> Zones verschijnen correct in het tabblad zones:


Dit zijn idd alle sensoren die op dit moment op het alarm zijn aangesloten

--> Panel dat wordt weergegeven:



problemen:
--> Panel status staat en blijft staan op downloaden (ivm powerlink?)

Stap 3 Gebruiken plugin om het alarm aan te zetten of uit te schekelen:
--> Kan het alarm niet aanzetten, uitschakelen of op home zetten. Waarschijnlijk doordat de status op downloading staat?

log arm:
7-6-2012 0:32:34 - Powermax - DEBUG1: PM_ArmAway: Current status is not disarmed (7)
7-6-2012 0:32:34 - Powermax - DEBUG1: ButtonPressEx: The arm away button has been pressed
7-6-2012 0:32:34 - Powermax - DEBUG1: ButtonPressEx: Entering with sButton=Arm Away, oDevice.hc=%, oDevice.dc=1
7-6-2012 0:31:54 - Powermax - DEBUG1: GetFormData: Entering with '/powermax'

Log ArmHome:
7-6-2012 0:32:50 - Powermax - DEBUG1: PM_ArmHome: Current status is not disarmed (7)
7-6-2012 0:32:50 - Powermax - DEBUG1: ButtonPressEx: The arm home button has been pressed
7-6-2012 0:32:50 - Powermax - DEBUG1: ButtonPressEx: Entering with sButton=Arm Home, oDevice.hc=%, oDevice.dc=1

Log Disarm:
7-6-2012 0:33:02 - Powermax - DEBUG1: PM_Disarm: Current status is not armed (7)
7-6-2012 0:33:02 - Powermax - DEBUG1: ButtonPressEx: The disarm button has been pressed
7-6-2012 0:33:02 - Powermax - DEBUG1: ButtonPressEx: Entering with sButton=Disarm, oDevice.hc=%, oDevice.dc=1

Dit zijn de eerste ervaringen. Installatie vlekkeloos. Ergens lijkt er iets met updaten panel en alarm schakelen mis te gaan. Wellicht ligt dit aan de powerlink? Misschien is het een idee om deze tijdelijk los te koppelen. Hoor graag van je welke stappen ik voor je kan nemen om je verder op weg te helpen met informatie.

***UPDATE****
De hierboven beschreven problemen kunnen als kennisgeving aangenomen worden. Ik heb de powerlink disabled en de kabel in de powermax omgewisseld. Hierdoor gaat het armen, disarmen en home instellen goed.

suggesties:
--> Kan pincodes niet selecteren/blauw maken en vervangen, moet de asterix weg-backspacen voordat ik de pincodes kan invullen
--> Wellicht melding maken in het rood als de gekozen COM poort niet klopt?
--> In *.ini file de pincodes coderen?
--> Panel wordt pas aangemaakt na monitoren zones, wellicht gelijk maken voor monitoren zones?
--> Het is mij niet duidelijk waar de laatste drie punten voor staan (state, trouble, value)
--> Wellicht om in en uit te schakelen een code vragen?
groeten,
Harry
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by Rene »

Het panel zou tijdens het initialiseren op downloaden moeten gaan maar daarna weer naar ready moeten terugkeren, niet alleen in Homeseer maar ook op het panel zelf. Kan je de log sturen, met debug level 3, van het opstarten van Homeseer totdat de plugin geinitialiseerd is? Dit zorgt er idd voor dat je geen commando's kan uitvoeren en ook geen events ontvangt van de sensoren.

*Kan pincodes niet selecteren/blauw maken en vervangen, moet de asterix weg-backspacen voordat ik de pincodes kan invullen
Welke browser gebruik je want bij mij werkt dit gewoon. De asterixen staan er omdat er een pin code is geconfigureerd, maar deze zouden overscherven moeten kunnen worden

*Wellicht melding maken in het rood als de gekozen COM poort niet klopt?
Ik denk dat dit niet gaat lukken, maar ik zal er naar kijken.

*In *.ini file de pincodes coderen?
Stond al op mijn lijstje maar eerst alles maar aan de praat zien te krijgen.

*Panel wordt pas aangemaakt na monitoren zones, wellicht gelijk maken voor monitoren zones?
Wat bedoel je hiermee? Het panel device wordt aangemaakt zodra de plugin wordt gestart en er nog geen panel device was.

*Het is mij niet duidelijk waar de laatste drie punten voor staan (state, trouble, value)
Dit wordt nog wel duidelijker gemaakt, het zijn nu allen waarden die voor mij wel betekenis hebben ;-)

* Wellicht om in en uit te schakelen een code vragen?
Deze mogelijkheid biedt Homeseer niet (tenminste ik zou niet weten hoe). De code die je koppelt om de buttons hebben niet de mogelijkheid om een dialoog met de browser aan te gaan.
Rene.
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by Akatar »

ScreenHunter_01 Jun. 11 20.37.jpg
ScreenHunter_01 Jun. 11 20.37.jpg (25.18 KiB) Viewed 20298 times
ook mijn powerlink pro blijft op downloaden staan en geeft in de plugin aan:
disarmed, not ready
soms programming etc. zie bijlage
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by Rene »

Bij Harry was het probleem verdwenen op het moment dat hij zijn Powerlink los koppelde, maar dat werkt bij jou dus niet? Kan je de logging, met debug level 3, sturen van het moment dat dat Homeseer start totdat de plugin klaar is met initialiseren?
Rene.
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by Akatar »

done!
zit in je mailbox
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by Rene »

Probleem is gevonden. Ik zal het fixen en stuur je zo een nieuwe versie.
Rene.
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by Akatar »

nieuwe versie werkt goed!!
johnz
Member
Member
Posts: 144
Joined: Wed May 06, 2009 10:12 pm
Location: Netherlands

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by johnz »

Mijn eerste ervaringen:

Homeseer 2.5.0.49 op Windows 7
Powermax plus met externe GSM
aansluiting via Digi portserver

Panel info:
EPROM Version J-5467-6 v3.4.05
Software Version JS700611 v3.4.08
Model 1.32
Bypass Disabled
Panel status Disarmed
Panel state 0005 - READY, TROUBLE
Panel trouble 0000 -
Panel value 0005

(Trouble is een batterij die ik moet vervangen)

installatie
Na het installeren / enablen de volgende foutmelding gehad, gevolgd door een Homeseer crash:
(gisteravond de plugin uitgeschakeld, zonet weer aan (op andere compoort i.v.m. overgang van tijdelijke USB naar serieel naar Digi portserver), zelfde foutmelding / crash (2x achter elkaar)

Index was outside the bounds of the array.
HomeSeer version: 2.5.0.49
Source: hspi_Powermax
Target: Void PM_Process_EventLog(Byte[] ByRef)
Stack trace:
at HSPI_POWERMAX.Powermax.PM_Process_EventLog(Byte[]& aMsg)
at HSPI_POWERMAX.Powermax.ProcessData(Byte[] aMsg)
at HSPI_POWERMAX.Serial.serialPort_DataReceived(Object sender, SerialDataReceivedEventArgs e)
at System.IO.Ports.SerialDataReceivedEventHandler.Invoke(Object sender, SerialDataReceivedEventArgs e)
at System.IO.Ports.SerialPort.CatchReceivedEvents(Object src, SerialDataReceivedEventArgs e)
at System.IO.Ports.SerialStream.EventLoopRunner.CallReceiveEvents(Object state)
at System.Threading._ThreadPoolWaitCallback.WaitCallback_Context(Object state)
at System.Threading.ExecutionContext.runTryCode(Object userData)
at System.Runtime.CompilerServices.RuntimeHelpers.ExecuteCodeWithGuaranteedCleanup(TryCode code, CleanupCode backoutCode, Object userData)
at System.Threading.ExecutionContext.RunInternal(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
at System.Threading.ExecutionContext.Run(ExecutionContext executionContext, ContextCallback callback, Object state)
at System.Threading._ThreadPoolWaitCallback.PerformWaitCallbackInternal(_ThreadPoolWaitCallback tpWaitCallBack)
at System.Threading._ThreadPoolWaitCallback.PerformWaitCallback(Object state)

Please specify what you were doing at the time of this error:


gebruik
De 'enrolled zones' kwamen de eerste keer keurig voor op het tabblad zones, na aanvinken en 'start monitoring' werden de devices keurig aangemaakt.
Daarna is lijstje met 'enrolled zones' echter leeg/verdwenen.

John
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Post by Phaeton »

Het is wat saai, maar tot op heden werkt het goed. Ook het maken van events bij armen, disarmen etc gaat goed. Mocht ik dit weekend ( dan ga ik weer wat doen aan domotica/homeseer), dan laat ik het weten.
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by Rene »

@Johnz Ik was ook al tegen het probleem bij de event log aangelopen. Is inmiddels gefixed. Mogelijk stuur ik vanavond een nieuwe versie.
Dat de zones weg zijn als je ze allemaal monitored, klopt er is dan niets meer te monitoren want dat doe je al. Als je een van de zones delete vanuit het status scherm zal je zien dat ie weer in de lijst van te monitoren zones verschijnt.
Rene.
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by Rene »

@Johnz: Zou jij kunnen controleren of na het intialiseren van de plugin er events binnen komen door b.v. een deurcontact te openen. Dus herstarten Homeseer, wachten tot plugin geinitialiseerd is (duurt effe) en dan zonder iets anders te doen een event veroorzaken. Op de Powermax Plus van Digit werkt dit namelijk niet goed.
Rene.
johnz
Member
Member
Posts: 144
Joined: Wed May 06, 2009 10:12 pm
Location: Netherlands

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by johnz »

Rene wrote:@Johnz: Zou jij kunnen controleren of na het intialiseren van de plugin er events binnen komen door b.v. een deurcontact te openen. Dus herstarten Homeseer, wachten tot plugin geinitialiseerd is (duurt effe) en dan zonder iets anders te doen een event veroorzaken. Op de Powermax Plus van Digit werkt dit namelijk niet goed.
René,

Net gecontroleerd en dat werkt prima: HS herstart, niks met HS gedaan en PIR en deursensor getriggerd, wordt keurig geregistreerd in de log en op de statuspagina van HS.

Overigens zag ik in het opstart log wel het volgende dat ik ook bij herstarten eerder vandaag zag, maar alles werkt gewoon:

14-6-2012 21:16:14 Plug-In Finished initializing plug-in Powermax
14-6-2012 21:16:14 Error Initializing interface: Powermax-Not Initialized
14-6-2012 21:16:14 Powermax DEBUG1: PM_SendCommand: Added 'Logon' to the command queue
14-6-2012 21:16:14 Powermax DEBUG3: PM_SendCommand: Entering
14-6-2012 21:16:14 Powermax DEBUG3: PM_Login: Entering
14-6-2012 21:16:14 Powermax DEBUG2: SendData: [hex verwijderd, John]
14-6-2012 21:16:14 Powermax DEBUG1: PM_SendCommand: Send 'SetDateTime'
14-6-2012 21:16:14 Powermax DEBUG3: InitCmdTimeOut: Entering
14-6-2012 21:16:14 Powermax DEBUG3: PM_SendCommand: Entering
14-6-2012 21:16:14 Powermax DEBUG3: PM_SetDateTime: Synchronize date and time
14-6-2012 21:16:14 Powermax DEBUG3: PM_SetDateTime: Entering
14-6-2012 21:16:13 Powermax DEBUG1: Opened serial port: COM4

John
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by Rene »

@Johnz: Dank!

De Powermax not intialized. Op dat moment is de plugin ook nog niet geinitialiseerd. Zal eens kijken of ik dat anders kan maken.

Wordt de tijd van jou panel goedgezet, ik vermoed dat er een timeout komt op het SetDateTime commando maar dat stukje log zit er net niet bij. Op een Plus werkt het nl niet zoals ik het nu doe.
Rene.
johnz
Member
Member
Posts: 144
Joined: Wed May 06, 2009 10:12 pm
Location: Netherlands

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by johnz »

Rene,

Zo te zien inderdaad een time out:

14-6-2012 21:16:19 Powermax ERROR: No response have been received within time on the 'SetDateTime' command
14-6-2012 21:16:19 Powermax DEBUG3: CmdTimeOut: Entering
14-6-2012 21:16:16 Startup Creating ASP.NET application host...

Wat betreft die lege lijst enrolled zones: net even geprobeerd (had tussendoor de naam van een van de sensors in de Powermax veranderd). Hij komt inderdaad terug in de lijst. Als ik 'm dan ga monitoren dan wordt er een device aangemaakt maar: met een nieuwe housecode.

John
Post Reply

Return to “Homeseer Visonic Powermax plugin Forum”