Testresultaten/vragen beta versie plugin

Alles m.b.t. de Visonic Powermax plugin van Rene Klootwijk (DUTCH forum)

Moderator: Rene

Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by Ruud »

Akatar wrote:hier draait hij bijna perfect, alleen wanneer homeseer wordt herstart gaat mijn panel in trouble staan, waar hij zonder hulp niet meer uitkomt.
verder geen klachten of problemen
Dat zie ik hier ook in de panel.

@ Rene, je zou na de vakantie nog een update release versturen. :-)
het draait echt goed stabiel.
Ruud (rualblas)
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by Ruud »

nikagl wrote:
Rene wrote:Ik heb inmiddels genoeg testgebruikers met een Powermax Pro. Dank voor je aanbod.
Kan ik hem dan binnenkort aanschaffen? Ik zou m'n alarm graag bedienen en in de gaten willen houden middels Homeseer, ipv. via de Alphatronics module (voor zover het daar uberhaupt mee gaat).
Waarom maak je deze vergelijking?
De Alphatronics module is er alleen voor om je sensors status in homeseer te krijgen realtime. (dus kan je in de gate houden) Buiten je centrale om .
Ik heb bijvoorbeeld sensors die niet gekoppeld zijn aan mijn centrale om dat ik deze sensor misbruik om water nivo te meten.
De Plugin van Rene leest de gevens uit de Centrale en kan deze ook bedienen, dat is ook wat ik graag wil.

Deze plugins moet je echt los zien van elkaar.
Zijn prima samen te gebruiken en je kan er ook een mix van maken hierdoor kan je de sensors dubbel gebruiken (redundant)


mvg Ruud
Ruud (rualblas)
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by Digit »

Klopt, ik heb ook meer sensoren dan bij mijn centrale zijn ingeleerd.
nikagl
Member
Member
Posts: 54
Joined: Sun Jun 20, 2010 9:30 pm

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by nikagl »

Right, het gaat mij ook voornamelijk om het bedienen van de centrale. Ik ben wel benieuwd welke ontvangst stabieler is, wat zijn jullie ervaringen? Ik heb overigens wel alle sensoren aan de centrale zitten, maar zou inderdaad alleen de Powermax plugin gebruiken als die stabieler of sneller blijkt te zijn. Is beide serieel, zal dus meer aan de ontvanger van de Alphatronics en de Visonic liggen (bv. beter bereik, snellere verwerking, etc.).

Groet,

Nika.
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by Digit »

Ik denk niet dat de Alphatronics meer te bieden heeft.
Maar zoals ik al zei is de Alphatronics handig als je sensoren hebt die je wel voor HA gebruikt maar niet voor security.

Ik ben nog helemaal niet bezig geweest om de 2 met elkaar te vergelijken, het interesseert me eigenlijk ook niet. Ik heb mijn systeem zo gebouwd dat de 'bron' van sensor-informatie niet uitmaakt, het komt allemaal weer (softwarematig gezien) op dezelfde plek terecht. Heel anders dus dan hoe HS in elkaar zit, waar elke Plugin zijn eigen devices kent - combineren van verschillende 'sources' kan dan alleen door 'moeilijk doen'.

De Alphatronics zou in principe qua ontvangst dezelfde kwali moeten hebben als de alarmcentrale zelf; ik heb me nl. ooit laten vertellen dat beiden dezelfde ontvanger hardware hebben. Misschien dat de evt. verschillende baudrates (ken ze niet uit mijn blote hoofd) een fractie aan winst voor 1 van beiden kan opleveren, maar ik denk dat dat te verwaarlozen is (?).

Kortom, een hoop "denken", dus ik denk dat er pas wat te zeggen valt als beiden een tijdje naast elkaar draaien. :)

Wat nuttig kan zijn is dat de Alphatronics ook de signaalsterkte van elke sensor kan ophoesten. Naarmate 868 net zo crowded wordt als de 433 kan dat wel eens nuttig zijn, denk ik dan maar :lol:
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by Ruud »

Ik sluit me aan bij Robert.
Kan me bedenken dat de Alphtronic iets directer in het systeem hangt, de data hoeft immers niet via de centrale te komen.
Maakt mij ook verder niet uit, ben blij met alle twee ;-) Eigenlijk alle drie vergeet rfxcom niet.
Ruud (rualblas)
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by Ruud »

Nabrander,

Gewoon de plugins door elkaar blijven gebruiken. Dat maakt domotica zo leuk!!!!! omdat het kan :lol:
Ruud (rualblas)
nikagl
Member
Member
Posts: 54
Joined: Sun Jun 20, 2010 9:30 pm

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by nikagl »

Helemaal duidelijk, ik wacht met geduld (eh... ongeduld ;)) de gepubliceerde plugin af... Mocht je nog willen dat iemand de snelheid en reikwijdte (middels de keyfobs prima te testen, andere sensoren zullen wel vergelijkbaar zijn) vergelijkt wil ik dat nog best beta testen (kan ik misschien toch nog nuttig zijn in de beta?!) ;) ...

(overigens is de sterkte van het signaal bij de Alphatronics plugin niet te zien in Homeseer, maar kun je dat inderdaad prima rechtstreeks uit de seriele string halen als je niet homeseer gebruikt / of de logging van de alphatronics plugin)
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by Ruud »

Rene,

Draai alweer 24 uur foutloos :-) met de nieuwe versie
Ruud (rualblas)
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by Ruud »

Rene,

is er ook een wensenlijst? Of doe je daar niet aan.?
Ruud (rualblas)
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by Rene »

Laat ik eerst maar eens een echte versie uitbrengen. Daarna ga ik wel eens inventariseren wat de wensen zijn.
Rene.
nikagl
Member
Member
Posts: 54
Joined: Sun Jun 20, 2010 9:30 pm

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by nikagl »

En, heb je al nieuws voor de nieuwe versie? Ik zou graag de status van het paneel willen kunnen uitlezen ;)
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Post by Rene »

Wat bedoel je met de status van het panel? De plugin biedt dit volgens mij al.
nikagl
Member
Member
Posts: 54
Joined: Sun Jun 20, 2010 9:30 pm

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by nikagl »

Sorry René, ik was niet duidelijk, ik bedoelde wanneer hij op de homeseer website komt (of download elsewere) zodat ook niet-beta-testers zoals ik hem kunnen aanschaffen. Ik zou erg graag een plugin willen hebben die de status van het paneel toont en waarmee ik het alarm aan kan zetten in homeseer (hstouch wel te verstaan), en dat kan deze bieden maar hij is nog niet beschikbaar... Via de Alphatronics kan ik alleen de status van de devices uitlezen, niet het paneel...
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1135
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: Testresultaten/vragen beta versie plugin

Post by Akatar »

rene,
tot op de dag van vandaag werkt de plugin top, geen problemen meer en ook gaat het panel niet meer in trouble als homeseer crashed of wordt afgesloten.
Post Reply

Return to “Homeseer Visonic Powermax plugin Forum”