Versie 3.0.0.5

Alles m.b.t. de Homeseer Xanura PMIX35, CTX15, CTX35 HS3 Plugin van sddroog (Dutch Forum)

Moderator: stefxx

ArnoB
Starting Member
Starting Member
Posts: 26
Joined: Sun May 12, 2013 12:32 am

Re: Versie 3.0.0.5

Post by ArnoB »

Bastiaan wrote:Beide hebben overigens firmware 1.01, iemand een hoger nummer?
ter info, mijn PMIX35 heeft ook 1.01
sddroog wrote:Nog een bug fix release. Er rust duideijk geen zegen op event triggers en actions :? Ik kwam er vanmorgen achter dat device actions niet meer aangemaakt en gewijzigd konden worden in de 3.0.0.6 versie...
Hoe ging dit mis dan? bij mij werkte dit gewoon.
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.5

Post by stefxx »

ArnoB wrote:
sddroog wrote:Nog een bug fix release. Er rust duideijk geen zegen op event triggers en actions :? Ik kwam er vanmorgen achter dat device actions niet meer aangemaakt en gewijzigd konden worden in de 3.0.0.6 versie...
Hoe ging dit mis dan? bij mij werkte dit gewoon.
Ik kon geen A10 send commando meer maken of wijzigen. Hij sprong altijd terug naar "--select--" of de oude waarde. Dit was alleen in 3.0.0.6 een issue, niet in 3.0.0.5 of daarvoor.
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.5

Post by stefxx »

Bastiaan wrote:Misschien toch verstandig om er een topic op het Homeseer forum aan te wijden. Ongetwijfeld zijn er ook Engelstalige die hier baat bij hebben. Als je daar zelf geen zin in hebt doe ik het voor je.
Leef je uit. Ik wil nog niets aankondigen op het homeseer forum totdat er veel meer devices getest zijn. Alles werkt nu en de plugin is redelijk af maar ik heb echt meer testers nodig met meer (verschillende) devices. Dus een mail van jou levert wellicht wat extra beta-testers op.

Ik heb trouwens nog wel een paar ideeen, maar of die het ooit zullen halen? Een daarvan is ExecA10 (vergelijkbaar met ExecX10, zit er al in maar doet nog niets) en de andere is wellicht toch het kunnen configureren van devices. Mede omdat de PMIX35 tool niet werkt met de 6.6 driver versie :evil: :evil: :evil: Maar voor die laatste heb ik documentatie nodig, of ik moet alles gaan sniffen...
ArnoB
Starting Member
Starting Member
Posts: 26
Joined: Sun May 12, 2013 12:32 am

Re: Versie 3.0.0.5

Post by ArnoB »

Ik heb nog een vraagje. Als ik bij een device custom status images heb toegevoegd worden deze na het wijzigen van een huiscode, of zelfs alleen al bij het saven op het A10 tabblad overschreven. Is het mogelijk de statusimages alleen te overschrijven bij wisselen van devicetype? Op deze manier kan ik custom-statusimages wijzigen en bij kleine aanpassingen hoef ik dan niet iedere keer alle custom images opnieuw toe te kennen. Ik bedoel hierbij alle images toegekend bij de dim-values.

Een 2e vraag, maar waarschijnlijk zit dit in HS3 en niet in je plugin. Ik zou graag deviceimages willen wijzigen, maar dan wijzigen alle devices met dezelfde controller in het nieuwe plaatje. Ik heb bijvoorbeeld een aantal SAIX controllers, waarvoor ik bijvoorbeeld een plafondlamp, schemerlamp en koffiezetapparaat als deviceimage wil toekennen. Nu worden alle devices koffiezetapparaten, of allemaal schemerlampen.
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.5

Post by stefxx »

Goed idee, neem ik mee in de volgende versie.

En dat gedrag in HS3 zie ik ook. Heeft helaas niets met mijn plug-in te maken.
ArnoB
Starting Member
Starting Member
Posts: 26
Joined: Sun May 12, 2013 12:32 am

Re: Versie 3.0.0.5

Post by ArnoB »

Nog een klein dingetje,

als ik een virtual device maak, zonder housecode dan worden bij het zetten van dit device toch x10 commando's verstuurd (A1)

Ik zie bij deviceconfig - advanced ook gewoon staan interface A10; feitelijk wil ik een device helemaal losgekoppeld van A10 om statussen te bewaren. Misschien doe ik iets verkeerd met het aanmaken van een device of moet ik iets speciaals doen om een virtual device te creëren?
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.5

Post by stefxx »

Klopt, dat is een bugje dat ik al gezien had. Ieder device dat je aanmaakt wordt een A10 device. Heb ik al opgelost. Ik zet straks nog een nieuwe versie online.

Tijdelijke oplossing is even de A10 plugin uitzetten, device aanmaken en A10 plugin weer aanzetten.
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.5

Post by stefxx »

Post Reply

Return to “Homeseer PMIX35, CTX15, CTX35 - Plugin HS3”