Buienradar plugin

Buienradar monitor HS3 plugin van Labium (Dutch allowed forum)

Moderator: labium

User avatar
Peterpc
Member
Member
Posts: 217
Joined: Sun Sep 30, 2007 12:54 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Buienradar plugin

Post by Peterpc »

Net de plugin geïnstalleerd en ziet er goed uit.
Alleen wordt de tekst, dat het gaat regenen, in het Engels gesproken.
Nu heb ik een Nederlandse stem in HS, dus dat klinkt een beetje vreemd.
Kan ik de tekst in het Nederlands laten spreken?
Moet ik dat bijvoorbeeld met een event doen?
En zo ja, heb je dan een voorbeeld hoe ik dat kan doen?
Peter
http://www.pcgsm.nl/
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Buienradar plugin

Post by stefxx »

Dag Peterpc,

Ik wist niet dat iemand dat ook echt gebruikte :-)

Ik heb de teksten variabel gemaakt, en er gelijk een foutje uitgehaald (bij geen regen werd er consequent gemeld dat het regende :(). Als je de versie in de bijlage wilt testen, dan zet ik hem in de updater als jij hem goed vind. Ik heb zelf niet zo heel veel getest namelijk... Let op, de taal van de getallen (in de tijd) worden bepaald door de stem die je hebt gekozen op je systeem.

Laat me weten hoe het gaat!
Last edited by stefxx on Tue Apr 05, 2016 12:47 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Peterpc
Member
Member
Posts: 217
Joined: Sun Sep 30, 2007 12:54 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Buienradar plugin

Post by Peterpc »

Geïnstalleerd en werkt prima!
Dank!
Peter
http://www.pcgsm.nl/
User avatar
Peterpc
Member
Member
Posts: 217
Joined: Sun Sep 30, 2007 12:54 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Buienradar plugin

Post by Peterpc »

Bij opstarten van HS zie ik daar nu de volgende foutmeldingen:
4/3/2016 22:23:19 ~!~Warning~!~Error in SpeakDevNoProxy: Object reference not set to an instance of an object.

4/3/2016 22:23:21 ~!~Warning~!~Error in SpeakDevNoProxy: Object reference not set to an instance of an object.Startup Complete, 4 errors detected, check the log for more information.

Maar alles werkt verder goed.
Peter
http://www.pcgsm.nl/
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Buienradar plugin

Post by stefxx »

Gebeurd dat alleen als je de buienradar plugin automatisch opstart met het starten van HS3?

Ik denk dat de plugin al begint voordat HS3 klaar is namelijk... ik kan wel eens kijken of een kleine startup delay helpt. Of ik zou ergens moeten kunnen zien of HS3 helemaal geinitialiseerd is...
User avatar
Peterpc
Member
Member
Posts: 217
Joined: Sun Sep 30, 2007 12:54 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Buienradar plugin

Post by Peterpc »

Ik zie deze errors bij het opstarten in de log:
2016-04-03 22:23:44 Warning Device ?Precipitation ?Buienradar Bergeijk name/location variations form duplicate voice recognition phrases with another device.
2016-04-03 22:23:44 Warning Device ?Precipitation ?Buienradar Bergeijk Not all voice recognition commands for this device will be active.
2016-04-03 22:23:44 Warning Device ?Precipitation ?Buienradar Nieuwvliet name/location variations form duplicate voice recognition phrases with another device.
2016-04-03 22:23:44 Warning Device ?Precipitation ?Buienradar Nieuwvliet Not all voice recognition commands for this device will be active.
2016-04-03 22:23:44 Speaker Speaker host added,​ Name: doberman2 Instance: Hazewind IP address: 192.168.1.20

Daarna wordt de speaker actief. Dus het zou inderdaad aan te vroeg opstarten kunnen liggen.
Wat ook kan, is dat ik ver elke plaats 2 devices heb, die het zelfde heten, en alleen een ander adres hebben:Buienradar-0-1 en Buienradar-0-2
Peter
http://www.pcgsm.nl/
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Buienradar plugin

Post by stefxx »

Voor het te vroeg opstarten, probeer de versie in de bijlage. Die zou dat moeten oplossen.

Die andere is inderdaad een melding van HS3, niet van mijn plugin, omdat je meerdere devices met dezelfde naam hebt. Als je "Voice command" uitzet bij de device properties zal de melding wel weg zijn denk ik.
Last edited by stefxx on Tue Apr 05, 2016 12:47 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Peterpc
Member
Member
Posts: 217
Joined: Sun Sep 30, 2007 12:54 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Buienradar plugin

Post by Peterpc »

Opgelost!
Peter
http://www.pcgsm.nl/
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Buienradar plugin

Post by stefxx »

3.0.0.17 staat in de updater. Ik heb de test versies in de posts hierboven verwijderd.
User avatar
Peterpc
Member
Member
Posts: 217
Joined: Sun Sep 30, 2007 12:54 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Buienradar plugin

Post by Peterpc »

Heb me inmiddels wat verder verdiept in de plugin en zie dat als je op het device Buienradar 0-2 klikt, in de tab buienradar een heel overzicht staat van de voorspellingen en reeds gevallen neerslag.
Kun je verder nog iets doen met deze gegevens?
Bijvoorbeeld in een script gebruiken?
Idee om de gegevens als globale variabelen ter beschikking te stellen? ( net zoals bij WeatherXML?)

Wat ik eigenlijk als einddoel wil, is events die bijvoorbeeld 5, 10 en 15 minuten voordat het gaat regenen aangeven dat het gaat regenen en hoe hard. En als het regent, hoe lang het duurt voordat het weer droog is.......
Aan de hand daarvan wil ik dan bijvoorbeeld het buienradar overzicht in HSTouch laten zien.
Dit wil ik dan afhankelijk van verschillende device statussen kunnen bepalen voor meerdere locaties.
Bijvoorbeeld niet omroepen 's nachts, of als er niemand thuis is, of voor een andere locatie als ik in het weekend niet thuis ben.........

Misschien kun je hier wat mee om de plugin nog aantrekkelijker te maken?
Peter
http://www.pcgsm.nl/
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Buienradar plugin

Post by stefxx »

Hoi Peterpc,

Heb je de documentatie gevonden van de plugin? Daarin staat (summier) hoe je middels een script de data uit die tab kan benaderen. Verder zit er inderdaad geen echte logica achter om ook iets met de data te doen, dat zul je zelf moeten scripten. Kijk even of je daaruit komt en of je hulp nodig hebt. Op zich kan ik de plugin verder nog wel wat meer uitbreiden, maar het is ook weer niet zo dat er honderden gebruikers zijn dus heel veel mooier dan dat het nu is, zal het niet snel worden.

Overigens zijn er ook diverse event triggers (ik meen 2) en event conditions (4) die al veel mogelijk maken wat je nu wilt. Zeker icm wat scripts moet je een eind kunnen komen.

Ben wel benieuwd wat er er van weet te maken, ik zou het leuk vinden als je dat op dit forum deelt. Als je ergens concrete hulp nodig hebt hoor ik het graag!
Karell
Member
Member
Posts: 143
Joined: Sun Aug 30, 2015 5:11 pm

Buienradar plugin

Post by Karell »

Hoi Stef , ik heb een vraagje , ik heb een event gemaakt ,

if minimum 0.15 total or more precipiation is expected between now and 20 minutes , then send push message.

Nou kijk ik op mijn status page , daar staat averange 0.22 expected en maximum 2.55 , start: 15 min.

Maar mijn event triggert niet vanzelf, maar als ik, een recurring trigger maak, dan werkt die wel maar dan herhaalt die zich elke minuut.. Weet jij misschien een oplossing .


Bedankt en een fijne dag nog!




Sended from far far away
Donaties altijd welkom https://goo.gl/Fii2mo
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Buienradar plugin

Post by stefxx »

Je zult even geduld moeten hebben, zit nu lekker buiten in het zonnetje (inderdaad, dat is niet in NL :D) maar ik zal na volgende week eens kijken of ik dat kan reproduceren...
Karell
Member
Member
Posts: 143
Joined: Sun Aug 30, 2015 5:11 pm

Re: Buienradar plugin

Post by Karell »

Ja hier regent het echt super veel , natuurlijk altijd lekker als je op vakantie bent haha , ja ik ga eens kijken misschien heb ik zelf een fout gemaakt in een event :). Iedergeval bedankt voor jou reactie , ik laat wel wat weten als het me gelukt is :D


Sended from far far away
Donaties altijd welkom https://goo.gl/Fii2mo
Karell
Member
Member
Posts: 143
Joined: Sun Aug 30, 2015 5:11 pm

Re: Buienradar plugin

Post by Karell »

Ik heb het al na gekeken , ipv start in de gaten te houden heb ik maar eens in het debug log gekeken , die is nauwkeuriger. Op basis daarvan heb ik mijn events gister uitgetest en werkt normaal. Hij gaf bij start aan averange 0.22 expected en in het log 0.09mm Dus ik ging van het verkeerde uit.. Dus wat start aangeeft is niet van mijn ingestelde tijd(20min) neem ik aan maar van de eerste regen melding die aankomt.

Zou wel leuk zijn misschien in een latere update dit toe te voegen , dat hij alleen de data van de geselecteerde tijd laat zien :)

Thanks in iedergeval , het lag aan mij .





Sended from far far away
Donaties altijd welkom https://goo.gl/Fii2mo
Post Reply

Return to “Homeseer Buienradar monitor HS3 plugin”