Versie 3.0.0.7

Moderator: stefxx

egbertje
Starting Member
Starting Member
Posts: 24
Joined: Tue Apr 03, 2012 11:07 am

Re: Versie 3.0.0.7

Post by egbertje »

Dank voor je reactie.
Je plugin werkt prima, denk dat het probleem dan ook in de weergave van Imperihome zit.
De waardes komen goed in HS3 te staan echter werkt je plugin in Kwh met 3 cijfers achter de komma en Imperihome in Watts.
Ik ga in het Homeseer forum maar eens informeren.

Egbert
Homeseer 3 on andere Intel Nuc/Win10
Plugins Imperihome Jowihue Rfxcom Pushover P1
RFXcom V3 Visonic Powermax+ some KaKu
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.7

Post by stefxx »

Als het echt niet lukt met Imperihome kan ik wel eens kijken of ik Watt en Kilowatt configurabel kan maken. Maar in eerste instantie lijkt het me een beperking in Imperihome inderdaad.

Overigens, je gebruikt kWh en Watt door elkaar, maar die zijn natuurlijk niet vergelijkbaar.
- Eén kW (kilowatt) is 1000 Watt. Het is een eenheid waarmee vermogen wordt aangeduid (vermogen is de snelheid waarmee energie wordt geleverd of gebruikt).
- Eén kWh (kilowatt-uur) is 1000 Wh (watt-uur). Het is een meeteenheid voor energie (een manier om de hoeveelheid arbeid die is verricht of gegenereerd te meten). Simpel gezegd, het gemiddeld vermogen dat gebruikt of geleverd is gedurende 1 uur.
egbertje
Starting Member
Starting Member
Posts: 24
Joined: Tue Apr 03, 2012 11:07 am

Re: Versie 3.0.0.7

Post by egbertje »

Stef,

Inderdaad heb ik de eenheden door elkaar gehaald. (heb mijn vraagstelling in het HS forum meteen verbeterd :) )
Komt erop neer dat de "huidige waarde" uit jouw plugin in Kw is , en Imperihome wil de waarde als Watt zien en hierdoor is de waarde in IH alleen als hele getallen.
Doe geen moeite om je plugin aan te passen, ik wacht even de reactie af in het Homeseer forum.
laat het wel weten als ik wel of geen oplossing heb.
Homeseer 3 on andere Intel Nuc/Win10
Plugins Imperihome Jowihue Rfxcom Pushover P1
RFXcom V3 Visonic Powermax+ some KaKu
egbertje
Starting Member
Starting Member
Posts: 24
Joined: Tue Apr 03, 2012 11:07 am

Re: Versie 3.0.0.7

Post by egbertje »

Hallo stef

Ik zou er nog even op terugkomen maar eindelijk kreeg ik antwoord vd ontwikkelaar vd Imperihome plugin voor Homeseer.
Het is in die plugin aan te passen.
Voor anderen , in device settings kun je een formule aanmaken. Hier heb ik ingevuld val*1000 waarna de juiste waarde wordt aangegeven in Imperihome.

Egbert
Homeseer 3 on andere Intel Nuc/Win10
Plugins Imperihome Jowihue Rfxcom Pushover P1
RFXcom V3 Visonic Powermax+ some KaKu
stefxx
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 679
Joined: Fri Sep 12, 2008 2:26 pm
Location: Netherlands

Re: Versie 3.0.0.7

Post by stefxx »

Top, dank voor de terugkoppeling!
Post Reply

Return to “Homeseer P1 Smart Meter - Plugin HS3”