Meter adapter issues Toon 2

If your (rooted) Toon doesn't do what it's supposed to, post here. Dutch allowed / Posten in 't Nederlands toegestaan.

Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz

Post Reply
Vriesfde
Starting Member
Starting Member
Posts: 27
Joined: Sat Mar 10, 2018 10:55 am

Meter adapter issues Toon 2

Post by Vriesfde »

Had een werkende opstelling, Toon 2 met meteradapter via P1 aan de elektar meter, gas via analoge sensor (ja, wel slimme meter hier maar niet voor gas)
Vond het laatst vreemd dat verbruik op 210w bleef de hele dag dus meteradpater gechecked.
Omdat herstellen niet hielp in menu meteradapter verwijderd en geprobeerd opnieuw te pairen.
1 keer gelukt maar geen data,
Andere oude meteradpter wilde ook wel pairen maat ook geen data.

Had bij het verwijderen van de meteradpaters via menu ook al problemen, ondanks dat ik ze verwijderde bleven ze in menu getoond, na een aantal gui hestarts waren ze wel weg.

Ik kan nu geen van beide meteradapters meer koppelen, reset (10sec op knop drukken) werkt ook niet meer op beide adapters.
Ze lichten nog wel kort op als ik ze in het stopcontact steek.

Iemand enig idee wat ik kan doen/checken?
Heb nu een toon die aangeeft geen meteradapters te hebben maar ik kan er ook geen meer toevoegen.
Toon draait op 5.49.19
Vriesfde
Starting Member
Starting Member
Posts: 27
Joined: Sat Mar 10, 2018 10:55 am

Re: Meter adapter issues Toon 2

Post by Vriesfde »

Na nig maar weer een poging, gui hesrtart en reset adapter (die lukte nu wel opeens) meteradpater weer verbonden.

De meterstanden worden nu goed uitgelezen maar het huidige gebruik elektra blijft op 0 staan….. heb de analoge gas sensor nog maar niet aangesloten.

Enig idee waarom ik wel de juiste meterstanden zie en niet het huidige gebruik Watt gebruik?
Vriesfde
Starting Member
Starting Member
Posts: 27
Joined: Sat Mar 10, 2018 10:55 am

Re: Meter adapter issues Toon 2

Post by Vriesfde »

Het werkt weer.

Na bijna 2 uur geen actueel gebruik elektra te zien heb ok nu eindelijk weer verbruik.
Kan mij niet meer herrineren dat dit ooit zo lang heeft geduurd na setup meter adapter.

Het werkt dus weer houd alleen dat niet fijne gevoel dat ik niet weet en snap waarom het eerst niet meer werkte en waarom her installatienvan meternadapter zo lastig was…..
aabre
Starting Member
Starting Member
Posts: 42
Joined: Sun Nov 05, 2017 1:26 pm
Location: Schiedam

Re: Meter adapter issues Toon 2

Post by aabre »

Meter adapters met 2 vlammen kan je resetten door het knopje 15 sec ingedrukt te houden.
Maar het makkelijkste is om de adapters te herstellen en dan te koppelen.
Post Reply

Return to “Toon issues and support (Nederlands toegestaan)”