Toon App: solarPanel ---> solar data without hardware
Moderators: marcelr, TheHogNL, Toonz
Re: Toon App: solarPanel ---> solar data without hardware
Ik heb net een nieuwe rooted Toon 2 geïnstalleerd en krijg de Solar Panel app niet goed werkend met mijn Enphase Envoy S. De Enphase T plug-in laat zien hoeveel de zonnepanelen actueel produceren in Watt en de dag productie in kWh. Echter de dag productie wordt niet opgeslagen, alle dagen laten 0kWh zien behalve de dag dat dat de Toon aangesloten werd daar is de totale productie van de zonnepanelen te zien.
De grafiek van ”terug levering vandaag” heeft een maximum schaal van slechts 100 Watt waardoor de grafiek helemaal groen is omdat de schaal te klein is. “Afname nu” laat alleen de afname van het net zien en niet de productie.
De Enphase T plugin krijgt dus data van de Envoy S maar niet alles is zichtbaar, wat doe ik verkeerd? Oepi-loepi kan je mij helpen?
De grafiek van ”terug levering vandaag” heeft een maximum schaal van slechts 100 Watt waardoor de grafiek helemaal groen is omdat de schaal te klein is. “Afname nu” laat alleen de afname van het net zien en niet de productie.
De Enphase T plugin krijgt dus data van de Envoy S maar niet alles is zichtbaar, wat doe ik verkeerd? Oepi-loepi kan je mij helpen?
Last edited by GRD on Sat Oct 26, 2024 6:54 am, edited 1 time in total.
-
- Advanced Member
Ik moet dan even kijken. De niewe api van enphase geeft namelijm geen dagwaarde meer door. Hij wordt dus door de toon app berekend uit de totalen. Het kan zijn dat ik daar een foutje heb gemaakt.
Meer mensen met hetzelfde probleem?
Meer mensen met hetzelfde probleem?
Top, bedankt voor de snelle reactie ik hoor het graag als je een oplossing hebt.
Goedemorgen,
Ik heb een Toon1 en een Enphase Envoy-S installatie.
Wanneer ik op de Solarpanel app de Enphase D7 of T1 selecteer en daarna 1 van de onderstaande buttons ( ophalen data ingeschakeld ) aanklik dan komt er geen vervolg menu. Fout in het ophalen van plugin 404. De SolarPanel verwijderd en opnieuw erop gezet maar helaas nog dezelfde plugin ophalen 404 error.
Ik heb een Toon1 en een Enphase Envoy-S installatie.
Wanneer ik op de Solarpanel app de Enphase D7 of T1 selecteer en daarna 1 van de onderstaande buttons ( ophalen data ingeschakeld ) aanklik dan komt er geen vervolg menu. Fout in het ophalen van plugin 404. De SolarPanel verwijderd en opnieuw erop gezet maar helaas nog dezelfde plugin ophalen 404 error.
Ik gebruik de Enphase T plug-in en dat werkt gedeeltelijk, zie mijn vorige post. Heb je alles ingevuld in de plug-in?
Gebruikersnaam, Wachtwoord, SiteID(naam van je Enphase systeem), URL van je Envoy-S
Gebruikersnaam, Wachtwoord, SiteID(naam van je Enphase systeem), URL van je Envoy-S
-
- Advanced Member
Je moet de groene knop drukken waarop de text staat -selecteer 1-
Mijn Envoy-s is via ethernet verbonden met mij modem, de Envoy-s Wifi staat uit. Om goed gebruik te kunnen maken van de Envoy T plugin, moet mijn Envoy-s dan via WiFi verbonden zijn ipv ethernet?
Na een factory reset en het opnieuw installeren en invullen van de gegevens van mijn envoy-s werkt de Enphase T plug-in nu perfect en worden zonnepanelen productie, teruglevering en opbrengst per dag prima bijgehouden door de rooted Toon.
-
- Starting Member
-
- Advanced Member
Bedankt voor het compliment
Hi,
Alvast bedankt voor iedereen die zijn tijd en moeite steekt om mooie dingen te ontwikkelen voor ons.
Ik heb al een hoop info van dit forum gehaald maar loop nu vast op mijn zonnepanelen van APSystems.
Graag zou ik het vermogen van mijn zonnepanelen apart krijgen op een meter in Domoticz.
Ik weet dat Bjorn Meiyer iets heeft gemaakt maar dat werkt maar voor 4 inverters en het is te ingewikkeld voor mij.
Op mijn rooted Toon2 zijn deze gegevens wel zichtbaar via "zon op toon" dankzij het goede werk van oepi-loepi.
Mijn vraag is dus eigenlijk....is er een mogelijkheid om die data van de zonnepanelen uit te lezen van de Toon en op te nemen in Domoticz?
Alvast bedankt voor iedereen die zijn tijd en moeite steekt om mooie dingen te ontwikkelen voor ons.
Ik heb al een hoop info van dit forum gehaald maar loop nu vast op mijn zonnepanelen van APSystems.
Graag zou ik het vermogen van mijn zonnepanelen apart krijgen op een meter in Domoticz.
Ik weet dat Bjorn Meiyer iets heeft gemaakt maar dat werkt maar voor 4 inverters en het is te ingewikkeld voor mij.
Op mijn rooted Toon2 zijn deze gegevens wel zichtbaar via "zon op toon" dankzij het goede werk van oepi-loepi.
Mijn vraag is dus eigenlijk....is er een mogelijkheid om die data van de zonnepanelen uit te lezen van de Toon en op te nemen in Domoticz?
Heb je gekeken op:
https://forum.domoticz.com/viewtopic.php?t=22368
De Toon en Domoticz staan los van elkaar.
https://forum.domoticz.com/viewtopic.php?t=22368
De Toon en Domoticz staan los van elkaar.
Toon2 with 6.0.2 firmware TSC 2.1.7
Apps: Sonos, Calender, garbagecalender, webcam, doorcam, Onkyo, Domoticzboard, Solar and weather app.
Apps: Sonos, Calender, garbagecalender, webcam, doorcam, Onkyo, Domoticzboard, Solar and weather app.
Bedankt voor de link, deze had ik al bekeken.
Maar te ingewikkeld voor mij met of een programma op een Arduino of met PVoutput naar weer een andere plaats.
En dat terwijl op Toon alle informatie al aanwezig is omdat de app van oepi-loepie al data uit mijn ECU haalt. Het gaat me vooral om "van de zon" want dit is wat mijn panelen leveren
Maar te ingewikkeld voor mij met of een programma op een Arduino of met PVoutput naar weer een andere plaats.
En dat terwijl op Toon alle informatie al aanwezig is omdat de app van oepi-loepie al data uit mijn ECU haalt. Het gaat me vooral om "van de zon" want dit is wat mijn panelen leveren
Hier al naar gekeken:
https://github.com/Doudou14/Domoticz-apsystems_ecu
Dit is een integratie in Domoticz van APSysyems met een ECU.
https://github.com/Doudou14/Domoticz-apsystems_ecu
Dit is een integratie in Domoticz van APSysyems met een ECU.
Toon2 with 6.0.2 firmware TSC 2.1.7
Ja, dat had ik ook al gevonden.
dit is wat Bjorn Meijer heeft bedacht.
Maar te ingewikkeld voor mij en werkt maar met 4 inverters en ik heb er 8.
dit is wat Bjorn Meijer heeft bedacht.
Maar te ingewikkeld voor mij en werkt maar met 4 inverters en ik heb er 8.