Events om lampen te schakelen (nighttime)

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
flexer
Member
Member

Post by flexer »

Een aantal lampen in mijn woning wil ik d.m.v. Homeseer events automatisch schakelen. De regels daarvoor zijn eenvoudig:

1. Lampen aan bij 'sunset'
2. Lampen uit op 'absolute time'. (Verschillende tijdstippen. Lamp 1 bijvoorbeel om 21:00u uit, lamp2 om 22:00u, lamp3 om 22:30)
3. Lampen aan 's morgens op 'absolute time' 6:30u
4. Lampen uit 's morgens na 'sunrise'

Om bovenstaande regels uit te voeren kom ik nu op minimaal 4 events. Ik ben benieuwd of er handigere oplossingen zijn om de hoeveelheid events te beperken.

Groet,

Flexer
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Post by TANE »

kan altijd met minder events.
Maar overzicht ben je dan wel kwijt + heelveel tijd.
ik heb op dit moment 180 events
50 nieuwe komen op korte termijn voor de tv bij
hjvingen
Starting Member
Starting Member

Post by hjvingen »

Ik gebruik de zelfde 4 events voor de verlichting in de woonkamer.
Ik gebruik bij 's morgens lichten aan op vaste tijd ook de conditie "time is nighttime" anders gaan de lampen ook aan als het al licht is en gaan niet meer uit op sunrise.
Echter zijn er veel variaties om het zelfde te doen, kies gewoon 1 die voor jouw het prettigst/duidelijkst is.

Groet,
Hennie
Bwired
Administrator
Administrator

Post by Bwired »

Toevoegen aan 2 en/of 3 "alleen bij No Motion of Motion of status van Alarm etc"
flexer
Member
Member

Post by flexer »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by hjvingen</i>
<br />Ik gebruik bij 's morgens lichten aan op vaste tijd ook de conditie "time is nighttime" anders gaan de lampen ook aan als het al licht is en gaan niet meer uit op sunrise.<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">Yep is een goede suggestie, heb ik er zelf ook inzitten maar in het voorbeeld niet genoemd om het simpel te houden. Eenzelfde soort conditie heb ik voor het aandoen van de lampen 's avonds: daar heb ik ook een conditie toegevoegd dat ze alleen aan mogen voordat het 'lamp uit' event is uitgevoerd. Met de lange zomeravonden kun je immers de situatie hebben dat sunset voorkomt na de 'lamp uit' tijd met als gevolg dat de lampen de hele nacht blijven branden.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”