Nieuwe start met Homeseer
Moderator: Ruud
Homeseer is verplaats naar een nieuwe machine.
Ik heb de instructies op HS forum gevolgd om dit te doen.
alles werkt zonder problemen.
Geheel draait weer in een Vmware omgeving
Hardware/Software
HP 5850
CPU 5200B (AMD Dual core)
4 GB Memory
Windows XP Pro Host
Vmware Server 2.x
Op dezelfde machine ook een aparte Vmware Plugwise machine met daarbij Irtrans server.
In de Host OS ga ik HSTouch draaien.
Wat mij niet tegenvalt is het verbruik van deze machine in idle mode 41 watt
Een nieuwe type Macmini (4gb Memory) DualCore 2 ghz met een SSD staat nu op mijn lijst om als server te gaan gebruiken.
Prijs met 1 gb memory is 600 euro bij Apple.
Mocht je een te koop weten..hoor ik dat graag
Ik heb de instructies op HS forum gevolgd om dit te doen.
alles werkt zonder problemen.
Geheel draait weer in een Vmware omgeving
Hardware/Software
HP 5850
CPU 5200B (AMD Dual core)
4 GB Memory
Windows XP Pro Host
Vmware Server 2.x
Op dezelfde machine ook een aparte Vmware Plugwise machine met daarbij Irtrans server.
In de Host OS ga ik HSTouch draaien.
Wat mij niet tegenvalt is het verbruik van deze machine in idle mode 41 watt
Een nieuwe type Macmini (4gb Memory) DualCore 2 ghz met een SSD staat nu op mijn lijst om als server te gaan gebruiken.
Prijs met 1 gb memory is 600 euro bij Apple.
Mocht je een te koop weten..hoor ik dat graag
@chak
Kan jij deze procedure ook op dit forum zetten.
Denk dat meer mensen hier een voordeel aan hebben
Gr Ruud
Kan jij deze procedure ook op dit forum zetten.
Denk dat meer mensen hier een voordeel aan hebben
Gr Ruud
Yep, scheelt mij puzzelen. Ik sta op het punt om hetzelfde te doen maar dan met vmware workstation.
@Edwin: Waarom gebruik je VMWare workstation, dit is een betaald product. VMWare server werkt prima. Ik draai al 2 jaar Homeseer op basis van VMWare server zonder problemen. Ook Plugwise draai ik op VMWare server.
Rene.
Rene.
Omdat toendertijd vwware server niet bestond (of in ieder geval niet gratis was). Eerlijk gezegd is mij op dit moment niet duidelijk wat de verschillen zijn tussen de gratis vmware server versie en de betaalde desktop versie (ondanks diverse tabelltjes). Wellicht weet iemand dat?
Vmware WS is meer voor op de desktop en remote beheer mogelijkheden zijn bepreekt.
Vmware servers is de oude GSX server van Vmware draait op XP en servers.
Remote mogelijkheden zijn heel goed..
Je kan geheel beheren via een webbrowser incl installaties en bios toegang.
Load is veel lichter dan WS versie en heel belangrijk gratis.
Ik heb versie 1.x ruim een jaar gebruikt nu versie 2.X
Voordeel van virtueel is dat je wat eenvoudiger dingen kan testen..mocht het niet goed gaan kan je door snapshot terug in tijd om de test installaties ongedaan te maken.
Andere belangrijke reden voor mij is dat ik bij hardware problemen mijn complete Hoemseer binnen 10 minuten op een andere machine kan starten. Zelfs op mijn Imac.
Herinstallatie van Homeseer zal ik een keer apparaat beschrijven.
Verhaal van Homeseer is redelijk compleet...komen wat toevoeging bij. oa voor databases en scripting
Voordeel van virtueel is dat je wat eenvoudiger dingen kan testen..mocht het niet goed gaan kan je door snapshot terug in tijd om de test installaties ongedaan te maken.
Andere belangrijke reden voor mij is dat ik bij hardware problemen mijn complete Hoemseer binnen 10 minuten op een andere machine kan starten. Zelfs op mijn Imac.
Verhaal van Homeseer is redelijk compleet...komen wat toevoeging bij. oa voor databases en scripting
- b_weijenberg
- Forum Moderator
vraag: worden de RFXCOM Daily virtual sensors op VMware exact om 00:00:30 uur op nul gezet?
Kan ik dat op dit moment makkelijk controleren? Ik verwacht van wel want ik heb meer timed events en die lopen allemaal precies op tijd.
Rene.
Rene.
VWware server loopt beroerd op WinSRV2008 er is wel net een update die het e.a. schijnt te verbeteren....
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Chak</i>
<br />Vmware WS is meer voor op de desktop en remote beheer mogelijkheden zijn bepreekt.
<br />Vmware WS is meer voor op de desktop en remote beheer mogelijkheden zijn bepreekt.
Workstations (WS) is een hele andere product en zeer interessante voor ontwikkelaars om op hun desktop te hebben.
Je kan dan je applicaties op een zeer eenvoudige wijze op verschillende machines testen met support voor direct-x10 file drag and drop en nog veel meer opties.
Ik heb de Mac versie van de WS (Fusion) op mijn Mac draaien voor Windows applicaties.
Je kan dan je applicaties op een zeer eenvoudige wijze op verschillende machines testen met support voor direct-x10 file drag and drop en nog veel meer opties.
Ik heb de Mac versie van de WS (Fusion) op mijn Mac draaien voor Windows applicaties.
<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by b_weijenberg</i>
<br />vraag: worden de RFXCOM Daily virtual sensors op VMware exact om 00:00:30 uur op nul gezet?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Bert,
Exact om 00:00:30 wordt de daily virtual sensor niet op nul gezet maar op de actuele waarde. Dat is goed volgens mij.
Rene.
<br />vraag: worden de RFXCOM Daily virtual sensors op VMware exact om 00:00:30 uur op nul gezet?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Bert,
Exact om 00:00:30 wordt de daily virtual sensor niet op nul gezet maar op de actuele waarde. Dat is goed volgens mij.
Rene.
13-4-2009 0:01:00 Info PH_RFXCOM2 1.1.0.7 finished
13-4-2009 0:01:00 Info PH_RFXCOM2 1.1.0.7 started
13-4-2009 0:01:00 Info Running script in background: PH_RFXCOM2.vben
13-4-2009 0:01:00 Info Event Trigger "RFXCOM sampling"
13-4-2009 0:00:00 Info PH_RFXCharts V1.1.0.7 Week counters reset to to 0
13-4-2009 0:00:00 Info PH_RFXCharts V1.1.0.7 Day counters reset to to 0
13-4-2009 0:00:00 Info Running script in background: PH_RFXCharts.vben("ResetCounters")
13-4-2009 0:00:00 Info Event Trigger "Reset Counters"
13-4-2009 0:01:00 Info PH_RFXCOM2 1.1.0.7 started
13-4-2009 0:01:00 Info Running script in background: PH_RFXCOM2.vben
13-4-2009 0:01:00 Info Event Trigger "RFXCOM sampling"
13-4-2009 0:00:00 Info PH_RFXCharts V1.1.0.7 Week counters reset to to 0
13-4-2009 0:00:00 Info PH_RFXCharts V1.1.0.7 Day counters reset to to 0
13-4-2009 0:00:00 Info Running script in background: PH_RFXCharts.vben("ResetCounters")
13-4-2009 0:00:00 Info Event Trigger "Reset Counters"
@Chak: Dit zijn niet de counters waar Bert het over heeft. De counters voor de virtuele sensors (hoogste/laagste temp/humid etc.) worden vanuit de plugin gereset om 00:00:30. Hiervan wordt geen melding gemaakt in de log.
Rene.
Rene.