Negatief koop advies RFID

Groeps purchaes, ideas en initiatives of forum members.

Moderator: Alexander

User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Negatief koop advies RFID

Post by TANE »

Afgelopen twee weken heb ik een RFID set op 433mhz met verlengde antennes getest.
Idee is prachtig en bereik acceptabel.
Probleem is zoals eerder vermeld om de zo veel tijd drops waar totaal geen verklaring voor is.
Vreemde is dat het afgelopen week 4 dagen achter elkaar wel goed is gedaan.
Gisteren op een afstand van 8 meter heb ik tussen 5 en 7 uur weer geen bereik gehad..
Enige verklaring het was iets warmer dan eerdere dagen.

Met dit soort technieken wordt domotica niet volwassen.
Mijn doel is wel naar te streven en producten te kopen die dit wel mogelijk maken.
Ik trek mijn terug uit de groepsinkoop actie.
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Negatief koop advies RFID

Post by Bwired »

Ik ben het Chak eens.
Ik heb ook de bevindingen van andere gehoord die hetzelfde zijn.
Ook op internet lees ik dit ook terug, het product moet gewoon goed zijn!
Ik wil met name Mgizmo (Alexander) Bedanken voor alle inzet, want het heeft wat werk gekost om alles goed in kaart te brengen!

Misschien we eens nadenken dat als er meer groepsinkopen komen we eerst het device willen testen.
In dit geval hadden we deze kans en helaas met negatief resultaat, maar wel goed voor alle betrokkenen.

Pieter
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Negatief koop advies RFID

Post by Alexander »

Ehum:

It cannot be! These devices have been in the market for 3 years and this is the first time we receive this kind of complaint.

Please let me know the following

1. Did the signal come back to normal after few hours drop?

If this is the case, this can be

1. There is strong RF interference that jam the channel or;
2. The receiver did not securely connect.

What did you order? We can resend to you for replacement as our items are life time warranty.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Negatief koop advies RFID

Post by Alexander »

@Pieter: ik wil graag van jou weten waar je dit gelezen ("Ook op internet lees ik dit heel terug") hebt, zodat ik daarmee kan confronteren.
@Enver/@Ed: Zijn eerste vraag is met "Ja" te beantwoorden toch? Ik sluit zijn tweede punt uit, dus dan zou je bijna van 1 uit moeten gaan (even van zijn waarheid uit te gaan), dan zou een 315 MHz logischer zijn lijkt mij (ook al mag het niet).

Is er iemand die totaal geen 433 MHz apparatuur in zijn huis heeft die eventueel kan testen? Ik wil even Ed vragen of hij zijn set hiervoor wilt laten testen, om bewering 1 in ieder geval uit te sluiten! Ik wil het wel testen (en mijn 433 MHz apparatuur uit te zetten), maar ik zit in een flat. Op zich wel handig om dit toch ook te testen. Zat een andere 433 MHz receiver/transmitter niet in de buurt van de RFID receiver heren (Enver/Ed) ?
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Negatief koop advies RFID

Post by Snelvuur »

Ook al zou het probleem zich niet voordoen als alle andere 433 mhz apparatuur uitstaat dan zal het voor de meeste niet intressant zijn. Ik geloof best dat in "goede omstandigheden" dit probleem misschien niet voorkomt. Wat me gewoon verbaast dat er een "gat" is van 2 uur.. je zou eerder gewoon een drop her en der verwachten.

Op moment overigens heb ik geen 433mhz apparatuur aanstaan (ik moet nog verhuizen en alle batterijen zijn op van al mijn spullen) dus als er niemand anders is wil ik wel genegen zijn... (alhoewel ik zend amateurs in de buurt heb zitten -heel veel-)

// Erik (binkey.nl)
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Negatief koop advies RFID

Post by Bwired »

Volgens mij heb ik dit gelezen op het Homeseerforum, ik zal nog eens gaan zoeken waar precies.
Ik heb een paar antwoorden terug ook al aangegeven dat 315 mogelijk een betere optie is.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Negatief koop advies RFID

Post by Alexander »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by snelvuur</i>
Wat me gewoon verbaast dat er een "gat" is van 2 uur.. je zou eerder gewoon een drop her en der verwachten.<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">

Ik ben het met je eens, maar ik kan zijn bewering ook niet ontkrachten.

@Enver/Ed: Overigens, kan ik even niet terugvinden, waren de drops voor alle transmitters tegelijkertijd of viel er 1tje uit? En als dat zo is, dan gebeurde het ook bij de andere transmitter neem ik aan, maar dan ook op een onbepaald moment (niet tegelijkertijd met de andere) ?
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Negatief koop advies RFID

Post by TANE »

Ik had maar een tag maar wel heel opvallend dat ik dezelfde conclusie had als Ed.
Mijn vermoeden is dat de ontvanger problemen had en na een tijd weer werkte.

Afgelopen weekend zelfs binnen in een straal van 3 meter had ik geen connectie voor paar uur.
In huis heb ik ongeveer 20 apparaten die op 433.92 Mhz werken..
Zelden zie ik problemen.
Time out van de RFID had ik op 30 seconden staan..dit betekent 12 keer geen connectie dan pas een away.
12 keer iets missen kan gewoon niet.

Ik had een event gebouwd in Homeseer om bij detectie via een lamp te laten weten.
In Homeseer had ik aangegeven event mag binnen 5 minuten niet nog een keer geactiveerd worden..maar elke 5 minuten gebeurde dit wel..werd er gek van..
http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=2498
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Negatief koop advies RFID

Post by Akatar »

ik heb serieel een ontvanger aangesloten. ik heb 2 auto's in gebruik waarin ik in beide een 40 meter zender geplaatst heb. 1 auto staat naast het huis, de ander zeker 30 meter verderop in de straat. de ontvanger en zenders zijn origineel (dus geen aangepaste antenne) de blrfid plugin heb ik ingesteld dat als er 20 sec. geen signaal is dat dan de auto "weg" is.
tot zover (weekje in gebruik) werkt het prima. wel eens een keer een dropout maar dat wordt dan opgevangen door het 20 sec venster.
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

Negatief koop advies RFID

Post by Antoon »

De transmitter and receiver te dicht bij elkaar (minder als een meter) geeft ook problemen, zie de manual.

- Antoon

<h6>
User avatar
esschenk
Member
Member
Posts: 426
Joined: Sun Feb 17, 2008 10:34 pm
Location: Netherlands
Contact:

Negatief koop advies RFID

Post by esschenk »

Hallo,

De drop-outs zijn onwillekeurig, soms werkt het 5 dagen stabiel
En dan ineens 15 keer een drop-out achter elkaar.
Soms viel tag1 uit dan weer 2 soms 3 tegelijk
Ik heb het getest met 2 ontvangers en 4 tags

Ik ben er toch weer mee verder gegaan.
De test die ik nu ga proberen om te kijken waar het probleem ligt.

Test-1
De zender rechtstreeks koppelen aan de ontvanger zonder zender en ontvanger
Dus Pic output (zender) rechtstreeks op de Pic input van de ontvanger.

Test-2
De ontvanger voorzien van een goede stabiele voeding ipv voeding van de rs232 poort

Test-3
De zender en ontvanger inblikken om Hf instraling te voorkomen in de Pic controller

Test-4 een andere zender ontvanger gebruiken.

Indien test 1 positief uitvalt dan heeft het zin om de andere test te doen.

ed


<font size="1">
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Negatief koop advies RFID

Post by Alexander »

Ik ben zeer benieuwd ed, met name die eerste want dan is zijn verhaal direct ontkracht. Ik zal in tussen wel gewoon contact houden met hem. Mag ik zeggen dat jij de persoon was die het apparatuur bij hem besteld had en waar ik nu naar refereer?
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Negatief koop advies RFID

Post by TANE »

Ed,
Test 3 heb ik ook van een andere kenner gehoord voor de goede werking was dit noodzakelijk voor de zender en ontvanger.
User avatar
esschenk
Member
Member
Posts: 426
Joined: Sun Feb 17, 2008 10:34 pm
Location: Netherlands
Contact:

Negatief koop advies RFID

Post by esschenk »

Hoi,

Ja dat is goed
het zal wel even duren voor ik wat resultaten heb.
Ik wil kijken of ik de boel ongeveer 10dagen kan laten draaien
met een zo kort mogelijke timeout.


u hoort van mij

ed


<font size="1">
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Negatief koop advies RFID

Post by Alexander »

@Ed: Ik zit intussen met Lorenzo te mailen (die ziet ineens allerlei doorstrepingen bij de bestelpagina), en vroeg mij af of je ook een extra receiver had gekregen of alleen transmitters?
Post Reply

Return to “Groups purchases or -ideas”