Irtrans Inkoop Actie

Groeps purchaes, ideas en initiatives of forum members.

Moderator: Alexander

Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Irtrans Inkoop Actie

Post by Edwin2008 »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by edwin2008</i>
<br /><blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by lennart</i>
<br />@Chak: als je de IRT-RCV als optie meebestelt, maken ze een extra jack in het kastje waar je een externe receiver in kunt pluggen. Er zit altijd een ingebouwde receiver-led in, maar zo'n externe kan handig zijn als je de IRTrans in een kast stopt.

Lennart
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Wacht ff. Als je dus de ethernet uitvoering neemt + IRT-TRANS-HPK + IRT-RCV-PLA dan heb je dus een oplossing die je in de kast kunt zetten en je de led's buiten de kast kunt monteren. Met de ingeboude led's kun je dan evt apparatuur in de kast bedienen. Klopt deze redenatie?
Verder als je de poe uitvoering neemt heb je ook geen voeding meer nodig. Echter op dit moment nog geen poe switch kun je dan ook een POW-SUP aansluiten op de IRT-POE-Mod (waar is trouwens de HTML Datenbank voor die 30 meer kost?)

edit: weet iemand of dit correct is?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Weet iemand of het lennart zijn opmerking klopt?
(als dat zo is kun je dus op het kastje gelijktijdig een zend en ontvangst led extern aansluiten)
Weet iemand of een POE versie ook los te voeden is?
Klopt het dat in de normale LAN uitvoering zowel zend als ontvangst led zit?
Weet iemand waar die HTML databank voor is?


Wellicht kom ik dan goed weg met deze versie en ga ik niet voor de LAN controllerversie die een stuk duurder is.
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Irtrans Inkoop Actie

Post by Digit »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by edwin2008</i>
Klopt het dat in de normale LAN uitvoering zowel zend als ontvangst led zit?
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Ja, dat klopt.
Ik heb de LAN (non-POE) versie, en daarmee kun je zowel zenden als ontvangen. Werkt als een tie*.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Irtrans Inkoop Actie

Post by TANE »

Edwin,
Ik weet niet welke producten je met elkaar aan het vergelijken bent maar de POE versie kost 50 euro meer dan de Ethernet versie

Alle irtrans modules kunnen zenden en ontvangen.
LAN en LAN XL versie hebben nog meer opties en zijn mijn inziens niet interessant voor zoals wij het willen gebruiken.
POE versie kan je via losse adapters ook voeden als je geen POE switch hebt.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Irtrans Inkoop Actie

Post by Edwin2008 »

Helemaal goed.
Het HTML verhaal staat op de site van irtrans
"IRT-POE-DB IRTrans Ethernet PoE Fertiggert mit IR & HTML Datenbank"
externe zend led staat ook op de site http://www.irtrans.de/de/shop/poe.php
"Anschlu fr externe Sende LED (3,5mm Klinkenstecker)"
en lennart triggerde mij met:
"als je de IRT-RCV als optie meebestelt, maken ze een extra jack in het kastje waar je een externe receiver in kunt pluggen."
Als je de POE versie dan inderdaad apart kunt voeden met een aparte adapter voor zolang dat nodig is dan zou dat handig zijn.
En ik zat in eerste instantie te denken aan de LAN Controller box http://www.irtrans.de/de/shop/lancontrol.php omdat die evt door te koppelen is met een andere kamer. Die versie is bijna 250 duurder als de normale lan versie (zonder PoE)
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Irtrans Inkoop Actie

Post by Digit »

Ik zie de voordelen van die LAN Controller nog steeds niet zo.
Al mijn IR apparaten die ik wil aansturen zijn gekoppeld aan een specifieke interface. Dus of ik nou 1, 2 of 3 IRTRans LAN heb maakt niet uit, altijd wordt de juiste IRTrans aangestuurd om te zenden als ik een bepaald IR-gestuurd apparaat wil bedienen. En omdat ik toch overal Ethernet heb liggen, is de IRTrans LAN voor mij de beste keuze; maar bij >2 ruimtes inderdaad niet de goedkoopste, maar nog steeds met de minste kabeltroep.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Irtrans Inkoop Actie

Post by TANE »

@Willem,
ik heb je toegevoegd.
Functie van de COD-RCV is mij niet duidelijk

Je kan zonder enige toegeving alles doen.
Kastje ziet best mooi uit..mag gezien worden.
Lennart
Member
Member
Posts: 497
Joined: Sat Jul 22, 2006 10:58 am
Location: Netherlands

Irtrans Inkoop Actie

Post by Lennart »

@edwin2008: standaard heeft de IRTrans LAN een aansluiting voor een externe zender ("Anschluss"). Een aansluiting voor een externe ontvanger is voorbereid (er is een interne bus voorzien -> "Buchse"). Wil je die externe ontvanger ook daadwerkelijk kunnen aansluiten, dan moet je een IRT-RCV meebestellen. LET OP: de externe ontvanger is alleen een optie voor het niet-POE model, dus alleen voor het normale LAN model. Een interne ontvanger en zender hebben ze standaard sowieso. Kijk goed naar http://www.irtrans.de/de/technicalinfo/matrix.php . Daar kun je een hoop info uithalen. Ik heb zelf al een tijdje de gewone LAN versie met externe ontvanger optie en IR-code database ("zoveel mogelijk opties openhouden" was mijn idee tijdens het bestellen).

Lennart
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Irtrans Inkoop Actie

Post by TANE »

Als goed is heeft iedereen een link ontvangen waar je een excel sheet kan downloaden
Graag zsm invullen met de product keuze en opsturen.
Retour e-mail adres is op de sheet vermeld.

aub nog even wachten met het overmaken

Voor duidelijkheid:
Garantie loopt via de leverancier.
vooraf betalen.
Ik ben niet verantwoordelijk voor de gemaakt product keuze.

voordat je keuze maakt kijk nog even op de volgende url
http://forum.irtrans.com/viewtopic.php? ... f5bd04d898
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Irtrans Inkoop Actie

Post by TANE »

Juiste product keuze is best lastig.
als je twijfel kies alleen de basis unit met een power adapter meer heb je niet nodig.
Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

Irtrans Inkoop Actie

Post by Edwin2008 »

@Chak: Zou je mij nog op de lijst kunnen zetten voor 1x IRT-LAN-DB + IRT-TRANS-HPK + IRT-RCV + POW-SUP
@Lennart: Dank hiermee keuze helder. Realiseerde mij dat ik altijd nog een externe poe kabeltruc kan doen. Externe receiver ingang is lastiger :)
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Irtrans Inkoop Actie

Post by TANE »

<b><font size="3">Update</font id="size3"></b>

Geheel wordt als een pakket vanuit Irtrans naar mij gestuurd en ik zorg voor de verdere distributie.
Deal is zo scherp gemaakt dat ik zelfs niet via paypal kan betalen. Het moet via een overschrijving.

Op dit moment heb ik 8 bestellingen binnen, minimum is 15.
Als we hieronder blijven krijg ik niet de aangegeven korting en waarschijnlijk gaat de deal niet door.

Naar Belgie sturen is geen probleem maar wel extra porto kosten. Deze zijn voor de koper.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Irtrans Inkoop Actie

Post by TANE »

Zo kan het ook..ergens hoog in een hoek en je hebt altijd bereik.

http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=2217
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Irtrans Inkoop Actie

Post by Alexander »

Over welke percentage korting hebben wij het? Als het niet interessant genoeg is, stel ik het anders uit namelijk.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Irtrans Inkoop Actie

Post by TANE »

ik heb je een Pm gestuurd...
Viper1970
Starting Member
Starting Member
Posts: 23
Joined: Sun Nov 09, 2008 3:15 am
Location: Netherlands

Irtrans Inkoop Actie

Post by Viper1970 »

Hi wat is nou de beste oplossing (configuratie) volgens jullie als je 3 verschillende kamers hebt waar je het e.e.a. wilt aansturen?

moet snel beslissen volgens de deadline heb ik slechts 20 min om te beslissen.[:D]
Post Reply

Return to “Groups purchases or -ideas”