Problemen met CM11 interface

Forum about Domotica Home Automation for dummies, is only for the real beginner questions.

Moderator: TANE

Post Reply
KvB
Starting Member
Starting Member

Post by KvB »

Hallo iedereen,

Sinds kort heb ik mijn CM11 interface weer eens uit de kast getrokken en deze aan de server gehangen die in mijn meterkast staat. Drivers en ActiveHome spul geinstalleerd, alleen toen begon het probleem.

Op een of andere manier kan ik geen enkele module aansturen. Heel af en toe werkt het wel (lamp in de woonkamer gaat aan als ik willekeurig wat aan en uit klik op die house code), maar in 99% van de gevallen niet.

De CM11 zit op een stopcontact in de meterkast welke aan een aparte stroom groep hangt.

Kan iemand mij vertellen hoe ik eea aan de praat ga krijgen of in ieder geval hoe ik dit moet troubleshooten? Ik kom er, na 2 weken pielen, niet uit :(

Bedankt voor de hulp alvast!

Groeten,

Kees.
KvB
Starting Member
Starting Member

Post by KvB »

Ik moet het denk ik even nuanceren:

Op 1 wall switch (dimmer) werkt het allemaal wel, maar duurt het zo'n 15 seconden tussen het commando geven aan de CM11 en het daadwerkelijke aan/uit gaan van de lamp.

Op 4 andere shutter switches werkt het helemaal niet.

Misschien dat deze info helpt om mij te helpen? :)

Bedankt alvast.
MindBender
Advanced Member
Advanced Member

Post by MindBender »

In de bak gooien dat ding. Jammer, maar de CM11 staat bekend om betrouwbaarheidsproblemen. Zeker als het ding warm wordt wil hij er nog wel eens mee stoppen, of erger nog; je X10 netwerk vol ruis blaffen zodat niets meer werkt. Ik heb er ook tijden lang mee geklooid. Ik heb zelfs andere firmware geprobeerd, maar dan hiep maar ten dele. Een CTX35 of PMIX35 is een hele verademing.
Rene
Global Moderator
Global Moderator

Post by Rene »

Ik gebruik al jaren een CM11 zonder problemen. Het lijkt mij verstandiger om te kijken of je van iemand een andere interface kan lenen om te kijken of het aan die CM11 ligt (of de CM11 bij iemand anders proberen). Wellicht dat je je netwerk kan doormeten met een PMIX35.

Rene.
KvB
Starting Member
Starting Member

Post by KvB »

Ok, het wordt nog spannender:

Ik heb net een IR ontvanger van marmitek (waar ook knoppen op zitten) ingeplugd in hetzelfde stopcontact als de CM11a. Sterker nog, ingeplugd in de CM11a die in dat stopcontact zat. Als ik dan op knoppen druk van die ontvanger werkt het wel allemaal gewoon :(

Lijkt er dus op dat CM11 overleden is??

Welke bedienings mogelijkheden heb ik met een CTX35 en/of PMIX35? Werkt homeseer bijvoorbeeld hiermee? En bestaat er een JAVA API voor dat ding?

Groeten,

Kees.
Post Reply

Return to “Domotica for Dummies Forum”