Commerciele Topics

Forum about News and things to know about the Bwired Forum will be placed here.

Moderator: TheHogNL

Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

Commerciele Topics

Post by Ruud »

Het valt mij steeds vaker op dat er forum leden zijn die zich ontpoppen als dealer van iets, en dat er steeds vaker dealers rechtstreeks heel subtiel hun producten aan prijzen.
Ligt dit aan mij of zijn er andere leden die dat ook vinden.


Gr Ruud

Ps gaat een beetje tegen de doelstelling van het forum in denk ik.
Mversluis
Member
Member
Posts: 248
Joined: Sat Mar 29, 2008 10:05 pm
Location: Netherlands

Commerciele Topics

Post by Mversluis »

Hi Rualblas,

Volgens mij is het nog steeds geen schande dat mensen zelfstanding ondernemer zijn, als ik voor mezelf praat verkoop ik allang advies , service en de ledproducten lang voordat ik op het forum aanwezig was. (Dus niet ineens ontpoppen als dealer van iets)

Waarbij ik heel duidelijk het mijn doel voor ogen hoe , dat ik niet aktief ga verkopen.
Maar wel in discusie mee praat en adviezen geef.
<i>( en ja dit advies kan soms best commercieel zijn )</i>

Ik vraag me persoonlijk af waar je zelf de grens trekt.

- Iemand adviseren over een product , bij een bepaalde leverancier mag wel ( als je geen binding hebt met dit bedrijf)

- Iemand adviseren over een product , bij een bepaalde leverancier mag wel ( hoe weet je dat deze persoon geen binding heeft , kan ook dmv sponsering gebeuren. Dit zie je bv bij tweakers redelijk veel )

- Iemand adviseren vanuit ervaring over een product vanuit het verkopende bedrijf wordt ineens gezien als commerciele aktiviteit. ( en mag dus niet )

Beetje vreemde stelling [?]


Een groet,
Marco
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Commerciele Topics

Post by Snelvuur »

Ik zie mversluis of ezhome beiden niet in de "te koop" afdeling spammen met aanbiedingen. Zie ze eigenlijk meer bijdragen aan het forum, dat ik nou ook daar iets zou kunnen bestellen, mits de prijs e.d. correct is zie ik ook geen reden daar niet te kopen. Persoonlijk gezien zou ik dan b.v. eerder bij ezhome iets halen voor zwave dan bij een willekeurige website omdat hij hier al bewezen heeft support en know-how te hebben.

Af en toe wat troep die ze niet meer nodig hebben/willen dat ze dat hier aan bieden voor een leuk prijsje zie ik ook niks op tegen.. mits met mate.


// Erik (binkey.nl)
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

Commerciele Topics

Post by Ruud »

@Marco,
Je moet dit ook niet als een persoonlijke aanval zien.
Was van mij alleen maar een constatering , heb de Elektrovakman nog vers in het geheugen.
En die ging ver met aanprijzen van produkten, is bij jou niet het geval hoor.
Maar ik hou de zaak graag scherp.

Gr Ruud
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Commerciele Topics

Post by Digit »

Het is soms moeilijk een grens aan te geven.

Voor mij persoonlijk ligt de grens daar waar het irritant wordt. Heel subjectief maar daardoor ook lekker simpel [;)]

Waar ik me persoonlijk aan erger zijn lieden die op elke post waar een TS op zoek is naar een oplossing er als de kippen bijzijn om te antwoorden met "product X, werkt perfect, heb het zelf ook!"

Of die er niet voor uitkomen dat ze zich commercieel bezighouden met de materie.

Of die alleen maar commercile uitingen doen en verder niets toevoegen, m.a.w.: als je een schermvullende post hebt gelezen en het idee krijgt "product X moet dan toch wel heel erg goed zijn zeg!" maar je hebt er verder eigenlijk niks,nada van opgestoken, mag een dergelijke post wat mij betreft meteen de prullebak in.

Maar laten we ook eerlijk zijn, we moeten ook de andere kant van het verhaal zien. Ik vind het helemaal niet erg als er een topic wordt geplaatst waardoor ik nieuwe dingen tegenkom die ik zelf nog niet had ontdekt. Dus het werkt van 2 kanten.

Maar wat mij betreft stopt het daar waar het irritant wordt.

Marco (voor het geval jij je aangevallen voelt [:)]) vind ik wat dat betreft geen slecht voorbeeld van hoe een member met ook commercile belangen zich zou moeten gedragen.


<hr noshade size="1"><font size="1">Robert
http://www.hekkers.net <i>Digit's Online Home.</i></font id="size1">
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Commerciele Topics

Post by TANE »

Ik sluit mij aan bij Erik,
zolang het geen spam is en ze leveren een positieve bijdrage aan de discussies heb ik geen problemen mee.

Om wie gaat:
Bert (Rfxcom)
mversluis (mood-ledlight)
Ezhome (ezhome)
Reinder (plugwise)
Littlebit (cer)

was er iemand van xanura maar hier online...

<hr noshade size="1"><font size="1">Enver
http://twitter.com/Chak64%20My%20Domoti ... dware.html<i> My Domotica Hardware Software</i></font id="size1">
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Commerciele Topics

Post by Digit »

En Ruud, goed dat je het nog eens aankaart, want het is in ieders belang om dit forum "zuiver" te houden.


<hr noshade size="1"><font size="1">Robert
http://www.hekkers.net <i>Digit's Online Home.</i></font id="size1">
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Commerciele Topics

Post by Digit »

@Enver,

40% van jou lijstje zou niet op de mijne staan, zo zei je maar weer hoe subjectief dit onderwerp is :-)

<hr noshade size="1"><font size="1">Robert
http://www.hekkers.net <i>Digit's Online Home.</i></font id="size1">
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Commerciele Topics

Post by TANE »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Digit</i>
<br />En Ruud, goed dat je het nog eens aankaart, want het is in ieders belang om dit forum "zuiver" te houden.

<hr noshade size="1"><font size="1">Robert
http://www.hekkers.net <i>Digit's Online Home.</i></font id="size1">
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">ook helemaal mee eens.
die vakman en paar van die Chinese verkopers gingen te ver.
soms hebben we ook belang bij....zoals bij plugwise met de korting..:)



<hr noshade size="1"><font size="1">Enver
http://twitter.com/Chak64%20My%20Domoti ... dware.html<i> My Domotica Hardware Software</i></font id="size1">
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Commerciele Topics

Post by TANE »

Wat wel een goed idee is dat we een commercie hoek straten.
je mag daar alleen producten aanbieden mits je minimaal 5% korting geeft aan de forum leden..:)


<hr noshade size="1"><font size="1">Enver
http://twitter.com/Chak64%20My%20Domoti ... dware.html<i> My Domotica Hardware Software</i></font id="size1">
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Commerciele Topics

Post by Digit »

Daar moet onze webmaster zijn gedachten dan maar eens over laten gaan.
Risico is dat je daarmee het commerciele deurtje verder open zet en dan ook de grenzen zullen worden opgerekt; wat mag je dan nog wel en niet uit de commerciele hoek aanmerken als te ver gaand?
Persoonlijk vind ik het voorlopig wel goed gaan zo. Er zijn genoeg members hier met een fijne neus voor spam.

<hr noshade size="1"><font size="1">Robert
http://www.hekkers.net <i>Digit's Online Home.</i></font id="size1">
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

Commerciele Topics

Post by Ruud »

Ezhome bijvoorbeeld leverd goede informatie en heeft zeker een goede bijdrage , maar heel subtiel zet hij Chak (en die heeft toch naam in domoticaland) voor zijn karretje met een test systeem die hij zelf verkoopt ;-)

Gr Ruud
Ps dus waar is de grens?
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Commerciele Topics

Post by Bastiaan »

IK vind dat er hier een mooie mix is van mensen die elkaar helpen. Ben blij met de pro's die met hun kennis, mensen kunnen helpen die er niet de hele dag mee bezig kunnen zijn. Het zal altijd een dunne lijn zijn maar we zijn volwassen genoeg om aan te geven als het een keer te ver gaat.
Goed om even bij stil te staan maar ik vind het prima gaan.
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Commerciele Topics

Post by AshaiRey »

Leuk om dat lijstje van Chak te zien.
Bij geen van hen had ik het idee zo van 'goh dat is een verkoper'
Het gekke is dat ik dat zelfs niet had bij Bert. En daar heb ik toch al een paar keer contact mee gehad.
Ik vind dat het lijstje juist een voorbeeld is van hoe wel kan. En vergeet niet, deze mensen zitten vaak wat dichter tegen (nieuwe) techologie aan en ik vind het wel prettig om op de hoogte gehouden te worden van ontwikkelingen zonder gepushed of gespammed te worden. Misschien is het een idee om een hoekje op het forum te openen waar commercieele activiteiten rondgeroepen worden. Dit vervuilt de rest van het forum hopelijk niet en je krijg toch eventuele nieuwe ontwikkelingen door.
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Commerciele Topics

Post by r_255 »

Ik vind het ook reuze meevallen! Maar zoals Ruud bedekt aangeeft mag je idd vraagtekens plaatsen bij bepaalde belangen verstrengelingen.

Daarom is het denk ik raadzaam om even aan tegeven bij een test hoe het geteste verkregen is. Juist om dingen puur en oprecht en puur te houden.

Ik geloof zelfs dat we eerder profiteren van het voordeel en de kennis van alle 'vakmannen' (behalve de gene die zichzelf zo noemt)

Als je als lid iets koopt bij de genoemde leveranciers op dit forum ben je haast gegarandeerd van goede service. Uiteindelijk heeft zo een leverancier een goede naam op te houden op het forum en zal zich wel 2x bedenken om je met een kluitje het bos in te sturen.

Ik ben in ieder geval blij met de bijdrage van de leveranciers!
Post Reply

Return to “News Forum”