Z-wave toekomst?

Forum about Domotica Home Automation for dummies, is only for the real beginner questions.

Moderator: TANE

William.abbo
Member
Member

Z-wave toekomst?

Post by William.abbo »

Dit is vreemd, ik hier er ook zo een naast mij liggen, maar zie de status pas veranderen na een polling.

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by willem4ever</i>
<br />Het is zo'n flush mounted device, de 507001. Als ik op het knopje druk dan veranderd de status vrijwel per direct in homeseer. Polling voor dit device staat uit. Ik verwacht binnenkort (einde van de weekl) nog wat meer Merten spullen en zal dan verslag uitbrengen.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Alexander
Global Moderator
Global Moderator

Z-wave toekomst?

Post by Alexander »

gebruiken jullie toevallig verschillende usb sticks? of heeft willem het toch echt fout?

Alexander
Wim2008
Advanced Member
Advanced Member

Z-wave toekomst?

Post by Wim2008 »

Ik heb afgelopen week een paar nieuwe zwave produkten binnen gekregen. Ik weet niet of ik hier de goede topic heb, maar ik wil even afstemmen met andere zwave gebruikers wat de meest handige weg is om de zwave-produkten met homeseer in verbinding te brengen.
Ik zelf dacht om eerst bv 2 zenders met ontvangers van zwave te installeren dicht bij de Aeon z-stick die op de homeseer pc zit.
Al de 2 zenders in kontakt staan met de ontvangers van zwave, zou ik met de Aeon z-stick deze snel kunnen activeren.
De Aeon z-stick heb ik reeds geinstalleerd onder homeseer.
Die zal ik eerst moeten unpluggen en dan volgens het voorschrift van Aeon, een voor een toevoegen.
Hierna de z-stick weer inpluggen in de pc en dan zou het moeten werken onder homeseer.
Of zit ik helemaal mis. Graag wat advies van jullie zijde.

mvgr Wim [:)] [;)]
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

Z-wave toekomst?

Post by TANE »

Wim,
Dat is inderdaad de juiste werkwijze.
Voordat je Aeon stick gaat un pluggen kan je beste zwave in Homeseer uitschakelen via setup/interface.
nadat je klaar bent Aeon weer in de PC en zwave activeren en via de manager nieuwe toegevoegde modules importeren.
Asl je de stick zo uit Homeseer verwijderd krijg je het niet meer werkend.
een andere optie is natuurlijk Homeseer Shutdown.

- Shutdown (of Zwave uitschakelen)
- stick er uit
- Modules toevoegen
- Stick in PC
- Homeseer herstarten (of zwave weer activeren)
- Nieuwe toegevoegde modules importeren

<hr noshade size="1"><font size="1">Enver
Twitter http://twitter.com/Chak64%20My%20Domoti ... tane.nl/wp</font id="size1">
Post Reply

Return to “Domotica for Dummies Forum”