Brabants Dagblad is het niet eens met Rob Bartol

Only for testing purpose on this forum.
Forum rules
This is for testing
Post Reply
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Brabants Dagblad is het niet eens met Rob Bartol

Post by Bwired »

Het gelogen onzorgvuldige bericht van Rob Bartol van Omroep Brabant over Bwired wordt door de krant het Brabants Dagblad beter gedaan!

Image
Mijn huis is niet zoals in Big Brother

door Lotje Donkers

01 feb 2008, 03:03 - DEN BOSCH - Veel commotie de laatste dagen rond de Bossche familie Knuvers. Via een internetsite laten de Knuvers zien wanneer bijvoorbeeld de voordeur opengaat, of wanneer iemand voor het laatst naar het toilet is geweest.

Het Jeugdjournaal noemde de site 'mysterieus' en vertelde dat niemand van de familie Knuvers wilde vertellen waarom ze deze internetsite maken. De familie Knuvers zou de privacy schenden omdat een camera bij de voordeur foto's maakt van iedereen die aanbelt.

Omroep Brabant noemde het huis van de Knuvers het 'Big Brother 2008.'

'Onzin' zegt Pieter Knuvers, eigenaar van de site. "Ik heb geen camera's in mijn huis hangen. Je ziet mijn kinderen niet rondlopen, niets. Dat is geen Big Brother. Ook heb ik nooit iemand gesproken van het Jeugdjournaal. Ze hebben me gewoon niet gebeld. Zo mysterieus ben ik niet. "

Op de internetsite bwired.nl is onder andere te zien hoe laat er iemand aan de deur staat en wie dat is geweest, hoeveel de leden van de familie Knuvers wegen en wanneer de koelkast opengaat. "Ik snap dat mensen dat misschien een beetje vreemd vinden. Sommige dingen op mijn site, zoals ons gewicht, zet ik er op om te laten zien hoeveel je met techniek kunt doen. Als er iemand aan de deur staat, maakt de camera die buiten hangt een foto en stuurt die door naar mijn mobiel. Ik kan zelfs de voordeur opendoen vanaf mijn mobiel. Als iemand mij belt omdat hij of zij zijn foto niet op mijn site wil hebben, haal ik 'm er meteen af.

"Wat ik doe heet Domotica", vervolgt Pieter Knuvers, "of huis automatisering. Alles in huis wordt geautomatiseerd om het leven wat gemakkelijker te maken en daardoor wat zuiniger met energie om te springen. Overal in huis hangen sensoren, achter de lichtschakelaars bijvoorbeeld. Als het licht in mijn afgesloten keuken al 10 minuten brandt terwijl de sensoren geen beweging waarnemen, schakelt het licht automatisch uit. Zo gaat dat ook met de verwarming. En alles wat de sensoren registreren komt direct op mijn internetpagina te staan. Voor ik hier mee begon vebruikte ik met vier personen zo'n 10.000 kilowatt per jaar. Nu ik precies zie wat ik verbuik, staat mijn teller al jaren op 6500 kw."

Knuvers is van mening dat Domotica de toekomst is en iedereen zo'n site zou moeten hebben. "Natuurlijk hoeft dat niet publiekelijk te zijn en zeker niet zo uitgebreid. Je kunt ook een internetsite maken, die alleen jij kunt bekijken. Ouderen kunnen door deze techniek ook langer thuis blijven wonen. Als de sensoren al een hele tijd geen beweging hebben gesignaleerd, terwijl er wel iemand thuis is, belt er iemand naar het huis. Als de bewoner de telefoon niet opneemt, is er iets mis."

Knuvers is IT-consultant en Domotica zijn hobby.
DJF3
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 895
Joined: Thu Jul 12, 2007 9:28 am
Contact:

Brabants Dagblad is het niet eens met Rob Bartol

Post by DJF3 »

Typisch. Ze kennen je achtergrond niet, weten niet waarom je het doet maar ruiken een verhaal ;-) Ze zouden het geheel vanuit een positief oogpunt moeten 'journaliseren'.

Gewoon doorgaan!

Groeten
DJ
wiredhouse.nl
Starting Member
Starting Member
Posts: 13
Joined: Sat Sep 01, 2007 6:39 pm
Location: Netherlands
Contact:

Brabants Dagblad is het niet eens met Rob Bartol

Post by wiredhouse.nl »

Kijk dat is in ieder geval een leuk artikel over je site.
Een stuk beter dan het verhaal van Omroep Brabant.

Ga zo door met je website!

Groeten Frank

www.wiredhouse.nl
User avatar
DMB
Member
Member
Posts: 136
Joined: Tue Jun 27, 2006 7:11 pm
Location: Netherlands

Brabants Dagblad is het niet eens met Rob Bartol

Post by DMB »

Frank,

Je hebt een leuke site. Vooral de boodschappen voorraad onder Stock.
Misschien iets voor Pieter, gesponsord door de plaatselijke supermarche.

DMB

P.S. Dit heeft niets met deze topic te maken maar ik wilde toch even reageren.
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Brabants Dagblad is het niet eens met Rob Bartol

Post by Bwired »

Rob Bartol blijft stalken met leugens!
Anderhalf jaar na het uit de duim gezogen artikel over Bwired laat Rob Bartol van Omroep Brabant weer op een negatieve manier van zich horen. Onder andere op de site Holland Swimming heeft hij een blog geschreven over Bwired waar gek genoeg weer allerlei onzin in staat. Hij reageert hier ineens weer op mijn reactie van anderhalf jaar terug!

Ik weet dat Rob Bartol een groot zwemliefhebber is maar als je dan de hollandswimming website moet misbruiken voor iets wat totaal niets met zwemmen te maken heeft ben je mijn inziens wel erg verkeerd bezig!

Bartol stop met die onzin en ga wat serieuze dingen doen
Pieter Knuvers
Chiel
Member
Member
Posts: 71
Joined: Mon Nov 17, 2008 11:57 pm
Location: Netherlands

Brabants Dagblad is het niet eens met Rob Bartol

Post by Chiel »

Laat me raden, robbertje = Rob Bartol[:D]
User avatar
Noel
Senior Member
Senior Member
Posts: 1887
Joined: Tue Feb 12, 2008 12:13 am
Location: Netherlands
Contact:

Brabants Dagblad is het niet eens met Rob Bartol

Post by Noel »

Had Rob Bartol niet een programma dat "Robbertje Bartol" heten?

--
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Brabants Dagblad is het niet eens met Rob Bartol

Post by Digit »

Het onlangs door onze webmaster ingebouwde "post relevance rating system" werkt trouwens perfect: robbertje blijft op 0 posts staan [:D]

<hr noshade size="1"><font size="1">Robert
http://www.hekkers.net <i>Digit's Online Home.</i></font id="size1">
Francois
Member
Member
Posts: 255
Joined: Mon Apr 21, 2008 3:16 pm
Location: Netherlands

Brabants Dagblad is het niet eens met Rob Bartol

Post by Francois »

Pieter,

jammer om te horen dat een oude historie weer op deze manier de kop opsteekt. Rob Bartol en cameras gaat gewoon niet lekker samen. Ik kan mij een rapportage herinneren ter gelegenheid van de opening van het nieuwe Essent gebouw in Den Bosch. Deze rapportage van Rob Bartol ging maar over een ding: camera's ! Het hele item was gevuld met de mening van Rob Bartol en hoe hij absurd hij het vond dat er "zoveel" stonden.

Dat camera bewaking helaas een gemeengoed is geworden en dat er redenen zijn voor een bedrijf als Essent hier extra in te investeren, was helaas geen onderwerp van gesprek, simpel weg omdat vragen hierover door Rob Bartol vermeden werden.

Als oud luisteraar van "Robbertje Bartol" is mij in ieder gaval 1 ding duidelijk geworden: je moet niet met deze verslaggever in discussie gaan, het gaat immers niet over de inhoud maar over de wijze hoe het gebracht wordt (ter meerdere eer en glorie van de verslaggever), helaas is Rob Bartol niet meer alleen en hebben veel journalisten van de populaire radio en tv zenders deze werkwijze aangemeten. Dat journalistiek niet gaat over het geven van een oordeel maar gericht zou moeten zijn op het op vakkundige en objectieve wijzen berichten over zaken van algemeen belang lijkt men even te zijn vergeten.

Aanvullend nog een stukje uit Wikipedia:

Een journalist verzamelt feiten over recente gebeurtenissen van algemeen belang en onderzoekt of analyseert die en maakt daarvan meestal een verslag dat hij publiceert in een actueel (nieuws)medium. Dat wordt journalistiek genoemd (van het Frans journal, wat dagboek of later dagblad betekent).

Zoals je ziet, ook hier staat niet dat journalistiek gaat over de mening van de verslaggever maar over feiten.

Mijn advies: gewoon doorgaan als ambassadeur van Domotica minnend Nederland en de commotie rondom de verslaggeving van Rob Bartol volledig, zonder enige reactie, aan je voorbij laten gaan!

Francois
User avatar
Noel
Senior Member
Senior Member
Posts: 1887
Joined: Tue Feb 12, 2008 12:13 am
Location: Netherlands
Contact:

Brabants Dagblad is het niet eens met Rob Bartol

Post by Noel »

Kudos aan Francois!

--
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Brabants Dagblad is het niet eens met Rob Bartol

Post by Rene »

Het stukje is inmiddels verwijderd van de hollandswimming site.

Rene.
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Brabants Dagblad is het niet eens met Rob Bartol

Post by r_255 »

Nog nooit van die man gehoord dus denk kijk even op google,

Iets met leugenaar en Rob Bartol als 1e hit... lol
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Brabants Dagblad is het niet eens met Rob Bartol

Post by Bwired »

Inderdaad het stukje is al weer weg, snap niet dat dit anderhalf jaar na dato weer aan de orde is?
Zal inderdaad waarschijnlijk wel te maken hebben met de hoge google ranking van bwired en dit forum [;)]
Ik heb mijn tweede blog daarom ook maar weg gehaald, hier schiet niemand iets mee op!
Dank allemaal!!

<hr noshade size="1"><font size="1">Pieter Knuvers
http://www.bwired.nl <i>Online House in the netherlands. Domotica, Home Automation.</i></font id="size1">
Post Reply

Return to “Test”