server acces

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member

server acces

Post by Jeroen Bartels »

Ik heb ook een dergelijk probleempje. Ik kan ondertussen wel vanuit een andere internet-aanlsuiting mijn HS2 server bereiken (moest daardoor wel altijd HTTP:// ervoor typen anders ging het niet. Maar op mijn werk lukt dat dus niet omdat ik geen poorten achter een IP mag typen. Volgens de helpdesk is poort 80 wel toegestaan maar bij mij thuis was poort 80 blijkbaar bezet en staat HS2 webserver op pooort 81. Weet iemand of het mogelijk is om HS2 naar port 80 om te zetten? (en wat zou er op poort 80 kunnen zitten?) Ik heb Wanadoo/orange/online family met zo'n fantastische livebox (not!)
Uiteraard wil ik wel vanuit mijn werk toegang hebben want daar zit ik het meest als ik niet thuis ben.
Bwired
Administrator
Administrator

server acces

Post by Bwired »

Poort 80 wordt dan waarschijnlijk bezet gehouden door een of ander programma dat je op je pc hebt geinstalleerd.
Of je hebt de standaard webserver van bijvoorbeeld XP geinstalleerd en aan staan. Dit moet je opzoeken deinstalleren of idle zetten, daarna kan je Homeer op poort 80 draaien. Daarna ook de settings in je router nog even bekijken.
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator

server acces

Post by TANE »

Bij setup/ Webserver kan je de Homeseer poort veranderen.
Voor HTTP staat deze op 80
HTTPS 443

Bij meeste bedrijven is poort 8080 ook open.
Je kan ook https gebruiken...hiervoor moet je wel eerste de optie SSL op yes zetten. (HTTPS kost wel meer CPU power)

Wat je ook kan doen is een redirect via je router.
wat je dan bv doet is

ipnummer:8080 -> 192.168.1.X:80

Dit is een interessante optie als je thuis zonder 8080 je server wilt bereiken..of als je een device hebt die niet op een andere poort dan 80 kan (bv een Ip camera)
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”