HSTouch ellende

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

HSTouch ellende

Post by RdP »

Gisteren HSTouch aangeschaft omdat ik dacht dat het inmiddels wel redelijk stabiel zou zijn. Nou wat een bagger waar je ook nog 149 dollar voor moet betalen. Verbinding verbreekt heeeeeeel vaak. continu (paar keer per minuut) een date conversion popup error (zie ook http://board.homeseer.com/showthread.php?t=132103) vanmorgen reageerde m'n HS server helemaal niet meer (100% CPU belasting van het homeseer.exe process), wat waarschijnlijk met al die connects/disconnects te maken had. In ieder geval met HS touch want dat is het enige wat ik geinstalleerd heb....

Ik hoop dat het beter wordt, want het heeft wel potentie.....

/RdP
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

HSTouch ellende

Post by TANE »

Rien,
met de eerste versie had ik wat problemen..maar nu totaal niet meer buiten paar kleine puntjes om.
Ik verwacht snel (mogelijk morgen) een nieuwe update.
en ehh ik heb het nog niet gekocht....waarom gelijk kopen als het een maand later kan...(nu nog een week)
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

HSTouch ellende

Post by RdP »

Hoi Chak,

Ik gebruik de laatste versie en ik krijg op mijn designer PC meerdere malen per minuut een "date conversion" error popup, dit is gewoon niet werkbaar. Ook staat dan de homeseer log vol met connects en disconnects (paar keer per minuut ook)

Maar goed om te horen dat het bij jou wel werkt....
Ik richt nu een virtuele machine in op m'n MAC met Nerderlandse Windows, mijn HS server is ook een NL versie van Vista en ik heb getest met een Engelse Vista...
Misschien is dat het probleem..

Gr,

Rien
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

HSTouch ellende

Post by TANE »

Rien,
Het lijkt er op dat je ook problemen met datum conversie hebt.

Bastiaan heeft het ook en helaas nog geen oplossing gevonden
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

HSTouch ellende

Post by RdP »

En ja hoor, met Nerderlandse XP op mijn Vista HS server werkt het probleemloos. In ieder geval geen date conversion popups. Het lijkt er dus op dat de talen hetzelfde moeten zijn.
Of nog specifieker de landinstellingen moeten dezelfde zijn op de HS server en de clients. Ook de connects en disconnects zijn dan verdwenen...
Ik zal dit ook melden bij Homeseer.

Als Bastiaan dit leest; Hoe is jouw setup ??

/RdP
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

HSTouch ellende

Post by TANE »

meeste van mijn machines zijn XP US
PocketPC is wel Nl maar daar geen problemen ontdekt.
User avatar
Dickr43
Member
Member
Posts: 255
Joined: Sat Sep 27, 2008 5:44 pm
Location: Netherlands

HSTouch ellende

Post by Dickr43 »

Bij mij werkt de PocketPC client niet. Ik heb het scherm gemaakt en op de PC getest. Vervolgens op de PDA gezet en opgestart. Ziet het scherm maar de knoppen werken niet. Verliest ook heel vaak de verbinding, niet dat het wat uitmaakt als de knoppen niet werken ;-))
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

HSTouch ellende

Post by TANE »

Ik heb zelf dus totaal geen last van..zelfs via GPRS blijft de verbinding werken.
Had gehoopt dat je vanavond bij Pocketinfo meeting zou zijn konden we naar kijken.
zal een uitdraai van de folder maken en online zetten.
denk dat er iets mis gaat met de skin folder.
User avatar
Dickr43
Member
Member
Posts: 255
Joined: Sat Sep 27, 2008 5:44 pm
Location: Netherlands

HSTouch ellende

Post by Dickr43 »

Top, dank je. Kon helaas niet komen. M'n dochter was gisteren jarig maar we hadden alle visite op de zondag geplaatst. Door het slechte weer zijn er toch een aantal afmeldingen geweest met gevolg dat ze gisteren kwamen....

Ik heb overigens ook problemen met de iTunes bediening. Heb de tutorial video voor het bedienen van de Music Selector via een slider helemaal gevolgd, maar het wil niet werken. De tekstfilters werken daarentegen weer wel. Begrijp er helemaal niets van en ben dan ook van mening dat er nog een heleboel werk verricht moet worden voordat dit product feilloos werkt.

Ga het denk ik niet aanschaffen. Zat er over te denken om het pakketje in November te kopen en zo dit $100 te besparen. $249,- zal ik er denk ik nooit voor uitgeven en nu ben ik nog niet overtuigd van de goede werking. Ze hebben die kortingsactie te vroeg ingezet....
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

HSTouch ellende

Post by TANE »

Gefeliciteerd!
Ze zijn vroeg maar het is zeker een applicatie met veel mogelijkheden
Ik stuur je mijn schermen wel toe deze werken met WMP, maar wel zeer eenvoudige te veranderen naar Itunes.
ook de toetsen op mijn PocketPC werken goed.
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

HSTouch ellende

Post by r_255 »

Ik heb vandaag de knoop door gehakt en besloten om hstouch te kopen.
Ik heb zelf 3 touchscreens ( afdankertjes ;D ) en wat oude htc's die de investering wel gerechtigen.

Natuurlijk zijn er nog veel op en aanmerkingen, maar ik zie het ook als een stukje support en de aanschaf als duwtje in de goede richting.

Sinds ik hier op dit forum lees komt er zoveel op me af ( hulde overigens daarvoor ) dat ik nog niet de tijd heb gehad om een goede interface te maken. Maar het begin is er en uit pure frustratie maar alvast met de ledjes begonnen want die werken ( met dank aan Esteban voor de uitleg over de aansturing.)


Image
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

HSTouch ellende

Post by Jeroen Bartels »

Hey, ik heb vandaag de trial 0000015 van HS touch gedownload. server plugin draait. Designer en client op m'n gewone PC gezet en designer opgestart. Het gaat echter niet van een leien dakje... Geeft steeds aan dat hij problemen heeft om met de HS server te reconnecten. (error reconnecting to homeseer, please check your network connections). Ik heb een engelse XP pro op mijn gewone computer en de eee box draait op XP home NL. Tijdweergave rechtsonderaan is alletwee vongens mij het zelfde: 1:26, zonder AM of PM. Wat doe ik fout?
User avatar
RdP
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 989
Joined: Thu May 04, 2006 10:14 am
Location: Netherlands

HSTouch ellende

Post by RdP »

Dit probleem had ik ook...
Zorg ervoor dat je dezelfde landinstellingen hebt (datum/tijd). Zie verderop in deze post.

Gr,

Rien
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

HSTouch ellende

Post by Jeroen Bartels »

Ja, dat heb ik al. Staan beide op nederlands. Alleen is mijn designer PC XP pro engels en mijn homeseer server XP home NL. Maakt dat ook nog uit?
Post Reply

Return to “Homeseer HStouch Forum”