Plugwise verzamelt verbruiksgegevens

Plugwise Forum about Plugwise devices and the Source software.
SNG
Starting Member
Starting Member
Posts: 27
Joined: Tue Apr 28, 2009 8:14 pm
Location: Singapore
Contact:

Plugwise verzamelt verbruiksgegevens

Post by SNG »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by rklootwijk</i>
<br />Het vinkje geeft aan of je je persoonlijke info, dus naam etc., wil sturen. Indien je je dit niet aanvinkt zal alleen je gebruiksinformatie verstuurd worden, dus niet je persoonlijke info. Hoewel dit wellicht te achterhalen is omdat je IP adres natuurlijk wel bekend is.

Rene.
<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">Data of je een koelkast bezit, laptop of een LCD TV is ook persoonlijke info en inbreuk op de persoonlijke leefomgeving. Zelfs hoeveel stroom het gebruikt is bij wet persoonlijke info. Bij wet moet Plugwise toestemming vragen aan iedere gebruiker of ze mee willen werken aan hun gebruikersonderzoek... zelfs als het om 1 dom getalletje gaat (bv. je totaal verbruik) moeten ze je toestemming vragen.

Bescherming van privacy is de laatste jaren steeds belangrijker geworden. Met deze ontwikkelingen en de verhalen over de slimme meters, denken veel burgers dat de hele HA industrie je privacy niet respecteert en zullen veel mensen niet snel de stap nemen naar smart homes. Denk dat de industrie daar niet op zit te wachten. Om die reden moet er dus stappen worden ondergenomen om Plugwise vanuit de politiek, juridisch, consumenten belangen organisaties of de industrie zelf, te dwingen om zijn handelswijze drastisch aan te passen. Op die manier voorkom je dat de Nederlandse HA industrie een slechte naam krijgt!!!

Enig data mag alleen worden verstuurd na expliciete toestemming van de eindgebruiker (niet via terms of andere stomme voorwaarden die een normaal mens nooit leest). Als je als eindgebruiker kiest om niets te verzenden dan heb je dat recht en mag niets doen aan de garantie voorwaarden, updates of wat dan ook. Dat recht heb je als consument. Het moet een functie zijn die apart moet worden aangezet en standaard dus UIT staat. Als je het dus UIT zet, wordt er dan ook NIETS doorgestuurd, zelfs niet 1 dom getalletje!!!

Zie al dat NVIDIA of ASUS me alleen updates verstrekken als ik elke week een lijstje instuur met welke p0rn0 movies ik bekijk en hoe mijn grafische kaart of moederbord erop reageert... net zo absurd als Plugwise...
Hetwieg
Member
Member
Posts: 95
Joined: Tue Nov 04, 2008 10:35 pm
Location: Netherlands
Contact:

Plugwise verzamelt verbruiksgegevens

Post by Hetwieg »

Data niet van toepasing
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Plugwise verzamelt verbruiksgegevens

Post by Bwired »

Hetwieg
Je hebt de klok horen luiden maar weet niet.........
Ripe is het netwerk coordinatie centrum :-)
gebruik deze maar eens.
http://cqcounter.com/whois
User avatar
Noel
Senior Member
Senior Member
Posts: 1887
Joined: Tue Feb 12, 2008 12:13 am
Location: Netherlands
Contact:

Plugwise verzamelt verbruiksgegevens

Post by Noel »

Ofwel: picasse2.com.
Hier staat de server (+/-)
http://www.zoekpagina.info/ip.php?ip=194.50.163.148

--
Image
Hetwieg
Member
Member
Posts: 95
Joined: Tue Nov 04, 2008 10:35 pm
Location: Netherlands
Contact:

Plugwise verzamelt verbruiksgegevens

Post by Hetwieg »

Sorry ik hat aleen IP adres uit post van Wifi.

Ik heb post aangepast.
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Plugwise verzamelt verbruiksgegevens

Post by r_255 »

Maar ook dat veranderd nog wel eens

http://domain-history.domaintools.com/? ... nsmessages
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Plugwise verzamelt verbruiksgegevens

Post by Rene »

Misschien staan de servers in het Google data center in groningen (Zernikelaan)?

Rene.
Post Reply

Return to “Plugwise Forum”