Aangezien veel van die gps kastjes gewoon op wince5 core draaien
draait hstouch hier ook op. Vaak zie je hier niets van terug omdat je meteen naar een shell van de fabrikant boot. Maar omdat te omzeilen heb je genoeg foefjes online staan, die zo per model weer verschillen.
Helaas krijg ik alleen nog maar een ip adres via activesync+usbkabel en zit ik nu nog even vast aan de cradle. Maar dit is een kwestie van tijd omdat ik het bluetooth pan profiel (personal area network) niet aan de praat krijg op mijn mio520. ( er zijn mensen die het wel werkend hebben dus dat licht aan mij )
Het uiteindelijk doel is om er een pronto achtige remote van te maken die via de bluetooth interface draait.

<b>UPDATE</b>
We zijn inmiddels een paar dagen verder en de gps is uitvoerig getest in de bus

Via een site als http://www.gpspassion.com/ kan je div leuke shell's vinden die al voorzien zijn van de nodige freeware applicaties en het win ce core os hier en daar een beetje oprekken zodat de functionaliteit aanzienlijk vergroot wordt.
Na de nodige Bluetooth stacks geprobeerd te hebben en PAN/DUN niet aan de praat te hebben gekregen (overigens werken de handsfree en a2dp advancedaudio profiles wel, waardoor ik in de toekomst ook handsfree kan bellen met mijn remote) ben ik overgestapt op plan B:
Een sdio wifi kaartje wat getest is en gegarandeerd zou moeten werken. Nu nog even wachten tot hij binnen is, want je ervaring leert dat je het nooit helemaal zeker weet.
Via Activesync en een usb kabeltje werkt HStouch verder prima en ben ik tot op heden behalve het bekende transparantie probleem van het .png formaat in wince niets echt vreemds tegen gekomen binnen mijn setup. Zelfs de video beelden komen nog op een redelijke snelheid binnen. Wat dat betreft zal de keuze voor wifi tov bluetooth verbinding daar alleen maar goed aan doen.
Nu nog even wachten op mijn sdio wifi kaartje, maar die tijd kan mooi opgevuld worden om de resolutie van mijn interface aan te passen naar 480x272 pixeltjes.
Met bluetooth en het scherm continue aan houd de mio het ruim een dag vol op een accu lading, de tijd zal het verder leren hoe dat als afstands bediening verder zal gaan.
Wat dat betreft kan ik wel zeggen dat deze gps een beetje de weg kwijt is

UPDATE2
Het SDIO wifi kaartje uitgepakt en nog even gezocht naar de juiste drivers om het aan de praat te krijgen. Na met de hand de gps van een IPadres te hebben voorzien werkt alles draadloos.
Het was een gokje , maar uiteindelijk heb ik een wel heel orginele remote control in elkaar geprakt.