rolluiken

Forum about Domotica Home Automation for dummies, is only for the real beginner questions.

Moderator: TANE

Edwin2008
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 721
Joined: Fri Nov 28, 2008 4:14 pm
Location: Netherlands

rolluiken

Post by Edwin2008 »

jawel is een rolluikmodule van xanura met spelfoutje. Tis zax12 zie http://www.waakzaamwonen.nl/catalog/pro ... rinterface
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

rolluiken

Post by TANE »

Ik heb meer vertrouwen in een ZAIX12 / SW10 dan Homeseer icm IPPower.
ZAIX12 is duur...je heb ook nog schakel materiaal nodig.
Per set ben je +/- 125 uur kwijt.
SW10 verdient geen schoonheidsprijs en geeft de status niet door maar wel betaalbaar.
http://www.waakzaamwonen.nl/catalog/pro ... ung-design
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

rolluiken

Post by Reemster »

oke, maar hoe groot is de kans dat een SW10 reageerd op vals signaal? dat die dus zomaar de rolluiken opzet. Ik heb nog gekeken naar IPPower, ziet er wel cool uit.. Maar ik heb dus geen flauw idee hoe zoiets te koppelen is met Homeseer. Ik denk dat ik voor de Sun-500 ga. Mocht het in praktijk niet voor 100% werken kan ik altijd nog kijken voor iets anders. De sun-500 is namelijk ook voor lampen te gebruiken, dus dat ding is ook wel weer voor iets anders toe te passen.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

rolluiken

Post by TANE »

Mijn eerste SW 10 is van 2002 nog nooit een vals signaal ontvangen.
Ik heb het wel iets beter beveilig dan een standaard x10 verlichting device.

- Op een apart huiscode
- Geen RF ontvanger op dezelfde code.

ZAIX12 heeft een beveiliging's lock
Reden voor mij om op over te stappen.
bv als het raam open is mag het scherm niet bediend worden

Ik blijf van mening dat IPpower niet goed geschikt is voor 220 volt schakeling.
het kan wel..maar zit zo dicht bij elkaar in een kleine kastje dat je dat niet zou willen.
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

rolluiken

Post by Bwired »

Ik heb jaren een SW10 gebruikt omdat er eigenlijk niets beter was, had deze niet in mijn HA systeem opgenomen omdat deze niet te vetrouwen was. Je kunt ook geen status opvragen dus je weet niet of de luifel nu wel of niet uit is.
Na jaren aandringen bij Xanura is eindelijk de zax12 gekomen.
Ik gebruik deze nu meer dan 1 jaar voor sunscreen en luifel, zeer handig is de mogelijkheid van presets, uitzetten en status opvraag. tot op heden werkt de ZAX12 perfect bij mij.
Reemster
Member
Member
Posts: 193
Joined: Tue Feb 17, 2009 9:17 pm
Location: Netherlands

rolluiken

Post by Reemster »

Oke, ja het probleem bij mij is meer... ik heb nu 3 RFXCOM zenders/ontvangers.. En nu moet ik WEER een ontvanger kopen...(zo'n xanura ontvanger is ook ruim 170 euro) z Mijn vriendin verklaart me voor gek dat ik er zoveel geld in steek, lol..
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

rolluiken

Post by Jeroen Bartels »

Maar als iemand weet dat je je rolluiken met een SUN500 bediend hoeft hij maar 256 codes af te lopen...
Als je nu eens een sun500 in serie zet met een schakelaar die wat beter beveiligd is dan zorgt die ervoor dat hij niet door derden geopend kan worden (als je bijv op vakantie bent) en de SUN500 voor het openen en sluiten.
Uriel
Member
Member
Posts: 96
Joined: Fri Sep 26, 2008 9:21 am
Location: Netherlands
Contact:

rolluiken

Post by Uriel »

Hai, ben redelijk nieuw hier maar gebruik de SW10 van Marmitek nu drie kwart jaar in volle tevredenheid voor mijn projectiescherm. Geen keer gehad dat het scherm een vals commando heeft gehad en uit zijn eigen naar beneden kwam. Goede, goedkope oplossing als je het mij vraagt.
De complete orginele bediening heb ik verwijderd..
Post Reply

Return to “Domotica for Dummies Forum”