Plugwise/homeseer vragen

Forum over de plugwise plugin van Rene Klootwijk, nu in handen van Rien du Pre (DUTCH forum)

Moderators: Rene, RdP

Post Reply
ldborn
Member
Member
Posts: 68
Joined: Fri Jul 11, 2008 12:36 pm
Location: Netherlands

Plugwise/homeseer vragen

Post by ldborn »

Ik wil alle apparaten en lampen achter een plugwise module brengen om zo uiteindelijk te komen tot een totale stroomverbruik meting van het gehele huis. Er is echter 1 probleem en dat is de lampen die aan het plafond hangen deze worden nu bediend via x10 mini switches achter de normale schakelaar. Mijn vraag: Ik weet het wattage van iedere lamp als ik nu zo een lamp aanschakel is het dan binnen homeseer zodanig te regelen dat de tijd dat de lamp aanstaat vast te leggen is en dus op deze wijze het verbruik tijd*wattage vast te stellen en te registreren is. Op deze wijze kan ik dan dit wattage toevoegen aan het verbruik wat plugwise vasstelt en dan zou ik dus het totale stroomverbruik kunnen bepalen.
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Plugwise/homeseer vragen

Post by Alexander »

Accuraat is het niet, maar is inderdaad wel een goed idee. Ik denk alleen dat de plugin ontwikkelaars hier duidelijk over kunnen geven of er een plugin nodig is om dat te doen of dat het met scripting kan. Dat laatste lijkt mij wel, maar niet realtime.

Of **** ik nu uit mijn nek heren?
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Plugwise/homeseer vragen

Post by Rene »

Met scripting moet het kunnen. Je zou dan een event moeten maken dat wordt getriggered bij het aanschakelen en dat de tijd vastlegd, b.v. in een database. Een script dat periodiek en bij het uitschakelen wordt getriggerd kan dan bepalen welke tijdsperiode verstreken is en op basis daarvan het verbruik berekenen. Het is een gekunstelde oplossing en geldt natuurlijk niet voor dimmers. Overigens kan een plugin, m.i., hieraan niets toevoegen.

Rene.
ldborn
Member
Member
Posts: 68
Joined: Fri Jul 11, 2008 12:36 pm
Location: Netherlands

Plugwise/homeseer vragen

Post by ldborn »

Goed te horen ik ben jammer genoeg niet zo goed in scripten. Maar je zou wel een hele goede plugwise plugin hebben als je dit zou kunnen toevoegen temeer vanwege het feit dat een hoop plugwise gebruikers denk ik toch wel geinteresseerd zullen zijn. Plugwise is het net niet helemaal omdat je uiteindelijk toch streeft naar de meting van het totale stroomverbruik. En ik weet dat je daar ook rfmeter voor hebt maar ja....
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

Plugwise/homeseer vragen

Post by Rene »

Zonder die feature is het ook al een aardige plugin;-) Success, ik zou toch maar gaan voor die RFXMeter.

Rene.
ldborn
Member
Member
Posts: 68
Joined: Fri Jul 11, 2008 12:36 pm
Location: Netherlands

Plugwise/homeseer vragen

Post by ldborn »

Rene,

Begrijp me niet verkeerd je hebt een top plugin gemaakt in ieder geval bedankt voor jouw reactie.
Post Reply

Return to “Homeseer Plugwise Plugin Forum”