gewoon een simpele vraag

Forum about Domotica Home Automation for dummies, is only for the real beginner questions.

Moderator: TANE

Post Reply
arccch
Starting Member
Starting Member
Posts: 14
Joined: Fri May 08, 2009 10:12 pm
Location: Netherlands

gewoon een simpele vraag

Post by arccch »

goedeavond allemaal,

Ik ben Jeroen en volg dit forum zo nu en dan al een tijdje en ben een beetje aan het rondneuzen. Waarom om dat binnenkort de bovenverdieping bij ons op de schop gaat en ik het wat "handiger" en luxer wil maken. Genoeg over mij.

Nou zit ik al een beetje te spelen met een trial van homeseer en hs touch etc dat gaat allemaal wel lekker en nou dacht ik een beetje muziek in de douche zou ook niet slecht zijn. Dit is wel te doen geen probleem maar wat nou als je ook op de slaapkamer muziek zou willen hebben en dan bedoel ik niet dezelfde muziek maar een geheel andere playlist. hoe zou dat dan moeten. PS ik heb een tijdje geleden wel eens zoiets gezien op youtube maar hoe ze dat nou deden is mij een raadsel. pure gok van mij zou zijn meerdere geluidskaarten. misschien dat jullie ideeen hebben

Hou wel even in gedachten dat het gewoon hersenkronkels zijn.
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

gewoon een simpele vraag

Post by Antoon »

Ligt er een beetje aan hoe je het precies wil gaan doen.
Als je via de speaker client van HS gaat werken kan je de BLMedia plugin gebruiken.
Hiermee kun je naar iedere client een andere playlist sturen.
Betekent wel dat je dan overal een pc moet hebben.
Ik gebruik zelf de AB8SS audio switcher.
Maar met deze unit kun je niet op hetzelfde moment naar 2 verschillende playlists luisteren.
Hij heeft wel 2 ingangen.
Hier kun je dus 2 verschillende audio bronnen op aan sluiten en via HomeSeer omschekelen.
De maker van de AB8SS heeft ook een nieuwe lijn,de ESS die volgens mij wel kan wat jij zoekt.Er is ook een plugin voor.
Maar de hij levert volgens mij niets meer.
Kijk anders even op de site http://www.hacs.com

Succes,

- Antoon

<h6>
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

gewoon een simpele vraag

Post by Snelvuur »

je zou eens kunnen kijken naar de oplozzing van squeezebox. In principe zet je dan een server neer (windows/linux) met squeezecenter er op, dan zet je een boombox neer in beide kamers waar je het wil (of een duet in de woonkamer aangesloten op de stereo)

dit kost uiteraard ook wat centjes, maar lijkt me het makkelijkste (zonder al te veel poespas/ingewikkelde dingen) want als je iets via itunes o.i.d. gaat doen moet je altijd nog een kabel trekken naar de douche..

// Erik (binkey.nl)
Barlow
Starting Member
Starting Member
Posts: 45
Joined: Sat Nov 15, 2008 1:47 pm
Location: Netherlands

gewoon een simpele vraag

Post by Barlow »

Ik kan je van harte de Logitech Squeezebox aanbevelen. Dit zijn streaming audio players die je MP3 collectie of Internet radio via je bedrade of draadloze netwerk streamen. http://www.slimdevices.com

De software draait onder Windows, Linux of op een NAS.

De players kunnen op de analoge of digitale ingang van een versterker worden aangesloten of op actieve speakers. Ook is er een player (de boom) met ingebouwde speakers. Voor de bediening (en WAF) zijn er varianten met een display en afstandbediening, afstandsbediening met ingebouwd LCD scherm, PC, browser, of iPhone applet (ipeng). Daarnaast is er een uitstekende Homeseer plugin voor:
http://forums.homeseer.com/forumdisplay.php?f=982

Je kan de players synchroniseren, maar ze kunnen ook gewoon afzonderlijk bediend worden en een eigen playlist afspelen.

Succes,
Barry
Lennart
Member
Member
Posts: 497
Joined: Sat Jul 22, 2006 10:58 am
Location: Netherlands

gewoon een simpele vraag

Post by Lennart »

En naast de ESS en Squeezebox is er natuurlijk ook nog de oplossing van Sonos. Niet goedkoop, maar het werkt prima en heeft een bijzonder goede WAF.

Lennart
arccch
Starting Member
Starting Member
Posts: 14
Joined: Fri May 08, 2009 10:12 pm
Location: Netherlands

gewoon een simpele vraag

Post by arccch »

ok bedankt voor de oplossingen. ik kan weer verder gaan denken.
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

gewoon een simpele vraag

Post by r_255 »

Leuke van de squeeze is dat je ook een softplayer heb en zo iedere aktieve pc ook kan gebuiken als squeezebox
Zo heb ik bijvoobeeld de homeseer server en de hstouch client voorzien van softsqueeze, om zo het aantal zones met 2 te vergroten.

Als je serieus met homeseer aan de gang wil gaan moet je ook even inlezen over de ir mogelijkheden van de squeezebox classic. Daar kan je met een vrij simpele uitbreiding ir ontvangen en verzenden op beperkte schaal.

En vergis je vooral niet in het geluid wat er nog uit een squeezbox boom komt...! ik ben daar mischien nog wel het meest van onder de indruk.

Het blijft altijd een lastige keuze ;)
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

gewoon een simpele vraag

Post by TANE »

Ik zit zelf ook een een squeez set te denken als data server een Qnap NAS box.
mijn eerste keuze was een synology box maar deze blijkt traag te worden als je meer dan 8000 tracks hebt.
Barlow
Starting Member
Starting Member
Posts: 45
Joined: Sat Nov 15, 2008 1:47 pm
Location: Netherlands

gewoon een simpele vraag

Post by Barlow »

Ik heb zelf een Synology DS207+ met slechts 128 MB aan geheugen. Deze gebruik ik voornamelijk voor backup, maar ook als camera- en muziekserver. Ik heb ruim 23.000 MPdrietjes en de Synology is snel zat...reageert direct op de plugin en ipeng. Het enige dat r.tetraag is is de java browser interface.
arccch
Starting Member
Starting Member
Posts: 14
Joined: Fri May 08, 2009 10:12 pm
Location: Netherlands

gewoon een simpele vraag

Post by arccch »

Heel mooi voor de snelle reaktie's allemaal. en ik denk dat ik hier maar even door ga met een andere vraag die ik gedeeltelijk kan onderbouwen. ik begin in de badkamer daar zitten een paar spotjes achter een dimmer niks gek eigenlijk. maar waarom zou ik daar een 2 weg schakelaar inzetten (ja om de status uit te lezen) maar waarom zou je dat willen weten dat is me nog niet helemaal duidelijk.

groetjes een echte newbie lol
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

gewoon een simpele vraag

Post by Rene »

Ik zou een tweeweg module daar gebruiken waar ik er zeker van wil zijn dat de verstuurde commando's ook uitgevoerd zijn. Dus als het je niets kan schelen of de lampen in de badkamer nu wel of niet branden, kan je volstaan met een 1-weg module.

Rene.
arccch
Starting Member
Starting Member
Posts: 14
Joined: Fri May 08, 2009 10:12 pm
Location: Netherlands

gewoon een simpele vraag

Post by arccch »

Aha dus als ik het goed begrijp word na het schakelen bekeken door HS of welk programma je dan ook draait of je lamp daadwerkelijk aan of uit is.
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

gewoon een simpele vraag

Post by Antoon »

Rene hoe gebruik jij dat binnen HomeSeer dan?Met scripting?

- Antoon

<h6>
User avatar
Rene
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1689
Joined: Wed Oct 08, 2008 3:54 pm
Location: Netherlands

gewoon een simpele vraag

Post by Rene »

Homeseer maakt niet optimaal gebruik van 2-weg modules. Je kan pollen om de status te updaten, maar homeseer zal niet standaard controleren via een status request of een status acknowledgement of het opgegeven commando daadwerkelijk is uitgevoerd.

Rene.
Antoon
Member
Member
Posts: 434
Joined: Fri Sep 29, 2006 6:28 pm
Location: Netherlands

gewoon een simpele vraag

Post by Antoon »

Ja ik doe het nu ook met pollen,maar dacht dat er nog een andere manier was.

- Antoon

<h6>
Post Reply

Return to “Domotica for Dummies Forum”