S10 modules dimlevels in homeseer
Moderator: Ruud
Heeft iemand ervaring met dimmable S10 modules in Homeseer? Ik heb een paar van die 2-draads dimmers in gebruik en probeer de dimlevels een beetje onder controle te krijgen. De levels die ik in Homeseer kies (10%, 20% etc.) resulteren alleen nooit in de gewenste lichtopbrengst. Ik heb in de Device Type config de optie 'Uses Standard Dimming' als enige optie aan staan.
Ik gebruik zelf een S10 plugin module waar in de woonkamer een bol-vormige lamp aan hangt.

Hij staat op de grond en gebruik hem als een 'tegenstelde Philips wannabe wake-up light' die vanaf zonsondergang binnen 2 uur op (bijna) volle sterkte komt. [8D]
Ik 'bright' in een script omhoog middels een lusje. Ik heb een keer uitgevogeld, middels een energie verbruiksmeter, dat ik met de module vanaf 0 in 28 stappen op full bright kom, maar tot 18 is voor mij voldoende.
- P5 is de betreffende lamp.
- Als andere verlichting in de woonkamer uit is gedaan (ik ga slapen) dan mag het script ook stoppen als deze nog bezig was.
- In iedere stap gooi ik er +3 bij op, daar de stappen me anders te fijn zijn.

Hij staat op de grond en gebruik hem als een 'tegenstelde Philips wannabe wake-up light' die vanaf zonsondergang binnen 2 uur op (bijna) volle sterkte komt. [8D]
Ik 'bright' in een script omhoog middels een lusje. Ik heb een keer uitgevogeld, middels een energie verbruiksmeter, dat ik met de module vanaf 0 in 28 stappen op full bright kom, maar tot 18 is voor mij voldoende.
- P5 is de betreffende lamp.
- Als andere verlichting in de woonkamer uit is gedaan (ik ga slapen) dan mag het script ook stoppen als deze nog bezig was.
- In iedere stap gooi ik er +3 bij op, daar de stappen me anders te fijn zijn.
Code: Select all
While dimCounter <= 18 'Full bright is 28
'hs.waitsecs 128 'Go to bright within 1 hour
hs.waitsecs 257 'Go to bright within 2 hours
if hs.DeviceStatus("P3") = 3 OR hs.DeviceStatus("P3") = 17 then
'als bepaalde verlichting uit is, kunnen we dit script ook
'snel afronden
dimcounter = 100
hs.ExecX10 "P5", "Off"
else
hs.ExecX10 "P5", "Bright", 3
dimCounter = dimCounter + 1