Beginner:beveiligde webserver met Opensolaris en de K8055

Forum about Domotica Home Automation for dummies, is only for the real beginner questions.

Moderator: TANE

Post Reply
jeroenb
Starting Member
Starting Member
Posts: 2
Joined: Mon May 04, 2009 7:15 pm
Location: Netherlands

Beginner:beveiligde webserver met Opensolaris en de K8055

Post by jeroenb »

Hallo,
Ik heb een Velleman usb boardje de K8055, wat ik aan kan sturen met Solaris (c-programma). Met PHP heb ik hier een website voor gemaakt om oa de verwarming te kunnen bedienen. Werkt allemaal prima intern. Nu wil ik dit ook aan het internet gaan hangen, maar heb bedenkingen bij de security. Niet dat mijn kachel elke 5 minuten aan/uit kan gaan.(of mijn vijver bij blijft vullen, lampen aan en uit kan zetten etc) Tevens staat op de server al mijn prive gegevens, en dat hoeft ook niemand te lezen. Heeft iemand ervaring met het afschermen hiervan, beveiligen etc Ik wil hel liefst alles op 1 servertje houden.

Jeroen
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Beginner:beveiligde webserver met Opensolaris en de K8055

Post by Snelvuur »

als je ergens nog apache op hebt staan, kan je daar een htpasswd file op neerzetten. Krijg je netjes een popup met userid/pwd.. lijkt me voldoende.

// Erik (binkey.nl)
User avatar
Noel
Senior Member
Senior Member
Posts: 1887
Joined: Tue Feb 12, 2008 12:13 am
Location: Netherlands
Contact:

Beginner:beveiligde webserver met Opensolaris en de K8055

Post by Noel »

Dat is.. Als je niet een of andere netwerk directory shared.

--
Image
jeroenb
Starting Member
Starting Member
Posts: 2
Joined: Mon May 04, 2009 7:15 pm
Location: Netherlands

Beginner:beveiligde webserver met Opensolaris en de K8055

Post by jeroenb »

Met htacces beveiligen was ook mijn eerste poging. Dit werkt wel als je vanaf een pc naar de website gaat, vanaf mijn telefoon werkt dit echter niet.
Sharen van een directory (apart filesystem) is denk ik wel een goede tip. Ik kan op mijn servertje een tweede os in een zone draaien. Dit staat dan los van de rest.
Post Reply

Return to “Domotica for Dummies Forum”