Kleine problemen met PLCBUS

Forum about Domotica Home Automation for dummies, is only for the real beginner questions.

Moderator: TANE

Post Reply
Cram
Starting Member
Starting Member
Posts: 2
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:16 am
Location: Netherlands

Kleine problemen met PLCBUS

Post by Cram »

Ik wil wat experimenteren met PLCBUS en heb daarom een appliance switch gekocht en de usb pc controller. Ik gebruik Homeplanner als software. Ik heb de volgende kleine problemen:

- In de applicane switch zit nu een lamp om makkelijk te kunnen testen.
- In en uitschakelen werkt wel maar heel traag. Er zitten ettelijke seconden tussen het commando en de uitvoering.
- Zelf als beide op 2 stopcontacten naast elkaar zitten is de vertraging aanwezig.
- Binnen Homeplanner heeft mijn appliance switch ook altijd een rood uitroepteken naast zich staan. De status wordt ook niet goed/op tijd terug gemeld als de switch aan staat.

Liggen mijn problemen aan Homeplanner, de usb switch, ruis? Elke hulp is welkom want zo is er weinig lol aan.
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Kleine problemen met PLCBUS

Post by r_255 »

ik gebruik homeseer+plc en herken je probleem niet echt. Mischien de moeite waard om een test versie te proberen om te kijken of daar je probleem ligt.
Digit
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 3388
Joined: Sat Mar 25, 2006 10:23 am
Location: Netherlands
Contact:

Kleine problemen met PLCBUS

Post by Digit »

PLCBUS zou veel sneller moeten kunnen dan ettelijke seconden. Bij mij werkt het probleemloos. Wat ik ooit van Homeplanner heb gezien is dat het zich wezenloos pollt om de status van de switch goed weer te geven, dus dat zou ook redelijk vlot zichtbaar moeten zijn. Je zou de maker van Homeplanner eens moeten vragen waardoor het uitroepteken verschijnt, dat kan je misschien verder helpen. Post dit ook eens in het PLCBUS-forum (in het engels), want de maker van Homplanner is ook forum member; misschien krijg je dan eerder antwoord. Of probeer support@homeplanner.com oid?
Cram
Starting Member
Starting Member
Posts: 2
Joined: Tue Jun 16, 2009 11:16 am
Location: Netherlands

Kleine problemen met PLCBUS

Post by Cram »

Dank voor alle opmerkingen! Zal zeker de trial van Homeseer proberen. Hoop alleen niet dat het aan Homeplanner ligt aangezien Homeseer voor mij veel te duur is voor wat ik uiteindelijk wil doen met plcbus.

Heb op het forum van de maker van Homeplanner ook al een vraag gezet. Dus nog maar even afwachten.
Post Reply

Return to “Domotica for Dummies Forum”