Vera Box

Forum about Domotica Home Automation for dummies, is only for the real beginner questions.

Moderator: TANE

EzHome
Member
Member
Posts: 165
Joined: Mon Jun 01, 2009 1:05 am
Location: Netherlands
Contact:

Vera Box

Post by EzHome »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by Chak</i>
<br />Mocht je de juiste aansluitingen kunnen leveren voor de radiator aansturing heb ik belangstelling voor danfoss zwave modules.


verder ben ik opzoek naar een actieve zwave pc interface die met homeseer werkt.
een die vergelijkbaar is met wat homeseer verkoopt
http://store.homeseer.com/store/Z-Troll ... 14C44.aspx
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Vera Box

Post by Snelvuur »

ja zelf zit ook nog naar zoiets te kijken, ik heb dalijk wel de thermostaat in de woonkamer geregeld (vloerverwarming etc) maar de radiatoren staan daar apart van.. (jammer genoeg)

Ik zie inderdaad de stick terug op de lijst van homeseer : http://www.homeseer.com/products/pop-up ... evices.htm

// Erik (binkey.nl)
MindBender
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 640
Joined: Sun Apr 30, 2006 5:31 pm
Location: Netherlands
Contact:

Vera Box

Post by MindBender »

Het ziet er mooi uit, maar ik zou mijn domotica systeem <b>nooit</b> via een derde partij laten werken.

Buiten mijn allergie voor het zoveelste tientje-per-maand-abonnement dat leveranciers me voor vanalles proberen te verkopen, vind ik het fundamenteel fout om voor de toegang tot mijn eigen domotica system van anderen afhankelijk te zijn. Naast de privacy-gevoeligheid en betrouwbaarheid op korte termijn is het gewoon een slecht idee om een systeem te kopen wat niet meer werkt zodra de leverancier ophoudt te bestaan.

Wij zijn misschien niet je doelgroep omdat wij het allemaal ook snel zelf op kunnen zetten. Maar sommigen van ons zitten wel aan de (b)leading-edge en het zijn hun adviesen waar jullie doelgroep naar luisterd...
EzHome
Member
Member
Posts: 165
Joined: Mon Jun 01, 2009 1:05 am
Location: Netherlands
Contact:

Vera Box

Post by EzHome »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by MindBender</i>
<br />Het ziet er mooi uit, maar ik zou mijn domotica systeem <b>nooit</b> via een derde partij laten werken.

Buiten mijn allergie voor het zoveelste tientje-per-maand-abonnement dat leveranciers me voor vanalles proberen te verkopen, vind ik het fundamenteel fout om voor de toegang tot mijn eigen domotica system van anderen afhankelijk te zijn. Naast de privacy-gevoeligheid en betrouwbaarheid op korte termijn is het gewoon een slecht idee om een systeem te kopen wat niet meer werkt zodra de leverancier ophoudt te bestaan.<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">Met alle respect maar volgens mij lees je het verhaal niet goed, om abonnement verhaal de kop in te drukken....... hier mijn config:

* Vera aan mijn router
* Portforwarding poort 80 naar mijn Vera
* Synology NAS (om de beelden van het video gedeelte op te slaan)
* MySQL database (op de Synology NAS) voor het energieverbruik te loggen
* Een paar zelf geschreven php pagina's welke de data uit de MySQL trekken voor de cijfers te bekijken.
* Share op de Synology NAS voor het backuppen van de Vera

Heb IK dat abonnement nodig? <b>nee</b>, hebben jullie dit nodig? Dat weet ik niet, en voor die het NIET kunnen is dat abonnementje!
MindBender
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 640
Joined: Sun Apr 30, 2006 5:31 pm
Location: Netherlands
Contact:

Vera Box

Post by MindBender »

Een beetje minder mag ook wel, hoor.
EzHome
Member
Member
Posts: 165
Joined: Mon Jun 01, 2009 1:05 am
Location: Netherlands
Contact:

Vera Box

Post by EzHome »

@MindBender

Hoezo, ik zeg hier toch niets vreemds mee, tis gewoon even verduidelijken van wat er niet klopt, dat is alles.
MindBender
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 640
Joined: Sun Apr 30, 2006 5:31 pm
Location: Netherlands
Contact:

Vera Box

Post by MindBender »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote"><i>Originally posted by ezHome</i>
<br />@MindBender

Hoezo, ik zeg hier toch niets vreemds mee, tis gewoon even verduidelijken van wat er niet klopt, dat is alles.<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">
Verduidelijken mag altijd en wordt vaak gewaardeerd. Ik had de thread ook wel wat beter moeten lezen, maar zoals velen hier ben ik geabonneerd op alle threads. Op een weekend-dag zoals gisteren zaten er 38 post-notifications in mijn mailbox en dan wordt niet alles even zorgvuldig gelezen (zeker niet met mooi weer).

Mijn punt was in elk geval dat de meesten onder ons hun installatie zelf beheren en ook over ruim voldoende kennis en ervaring beschikken om alle internet-gerelateerde zaken veilig op te zetten. In veel andere threads op dit forum is al geconcludeerd dat apparatuur die voor hun werking afhankelijk zijn van de fabrikant een no-no is en dat een al-dan-niet betaald abonnement niet wenselijk is. Maar zoals je al verduidelijkte is een abonnement alleen nodig voor extra diensten en werkt jullie product ook zonder.

Overigens vind ik het wel een beetje flauw om de capitalen, uitroeptekens en bold-type-setting uit je originele reactie op mijn post te verwijderen, om je vier minuten later af te vragen waarom ik opmerk dat het ook wel wat minder mag. Maar, het zal vast niet kwaad bedoeld zijn.
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

Vera Box

Post by Esteban »

Ik ben net zo'n tegenstander van een abo hier een abo daar als MB (ben niet jullie doelgroep he ;) ), maar zolang 'met en zonder' mogelijk is lijkt het me een goede gulde middenweg. iig leuk er weer een shop met Z-Wave spullen bij te hebben. Succes met de start!

Ciao,
Esteban
Post Reply

Return to “Domotica for Dummies Forum”