Visonic MCT-237 Keyfob

Forum over de RFXCOM plugin (DUTCH forum)

Moderator: b_weijenberg

Post Reply
User avatar
DutchAdept
Member
Member
Posts: 61
Joined: Sun Aug 02, 2009 11:00 am
Location: Netherlands

Visonic MCT-237 Keyfob

Post by DutchAdept »

Ik heb een MCT-237 2-way keyfob toegevoegd aan mijn Visonic Pro Installatie. De keyfob is via de normale weg toe te voegen als security input device in de RFXcom plugin.
Als ik met deze keyfob het Visonic systeem "arm" is dit niet het geval voor het RFXcom Alarm paneel. Op het moment dat ik hierna via de keyfob het "disarm" commando geeft is het RFXcom paneel ineens "armed". Het lijkt erop dat er een incompleet of juist dubbel signaal wordt ontvangen.
De response van het basis station wordt trouwens ook gezien als een keyfob (en is dus ook toe te voegen).
Heeft iemand ervaring met deze combinatie RFXcom/keyfob?
User avatar
Noel
Senior Member
Senior Member
Posts: 1887
Joined: Tue Feb 12, 2008 12:13 am
Location: Netherlands
Contact:

Visonic MCT-237 Keyfob

Post by Noel »

<blockquote id="quote"><font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica" id="quote">quote:<hr height="1" noshade id="quote">Op het moment dat ik hierna via de keyfob het "disarm" commando geeft is het RFXcom paneel ineens "armed".<hr height="1" noshade id="quote"></font id="quote"></blockquote id="quote">Zelfe probleem hier (al heel lang). Heb het nooit goed werkende gekregen.

--
User avatar
DutchAdept
Member
Member
Posts: 61
Joined: Sun Aug 02, 2009 11:00 am
Location: Netherlands

Visonic MCT-237 Keyfob

Post by DutchAdept »

Het blijkt dat de commando's te veel varieren door de secure code hash. No go dus.....
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Visonic MCT-237 Keyfob

Post by b_weijenberg »

De MCT234 wordt wel ondersteund maar je loopt ook dan een klein risico dat codes niet correct binnenkomen omdat de rolling code niet gebruikt kan worden en het bereik is gering.

Als je een Visonic centrale gebruikt kan je daar een XM10 aan hangen en op die manier de status van de centrale in Homeseer krijgen en op basis daarvan het RFXCOM alarm panel te schakelen.
Heb je geen Visonic centrale dan zou je bv een X10 KR10 key fob kunnen gebruiken om de RFXCOM plug-in te armen/disarmen. Deze key fobs versturen een code die door de 433 ontvanger ondersteund wordt en deze codes zijn redelijk goed opgebouwd met controle mogelijkheden zodat ontvangst van verkeerde signalen nagenoeg uitgesloten is.
User avatar
DutchAdept
Member
Member
Posts: 61
Joined: Sun Aug 02, 2009 11:00 am
Location: Netherlands

Visonic MCT-237 Keyfob

Post by DutchAdept »

Ik gebruik al een tijdje een MCT-234 als "sleutelbos" keyfob, en tot nu toe nog nooit een probleem gehad of een arm/disarm gemist (MCT-237 is voor de slaapkamer). Ik ga wel die XM10 er aan hangen voor de zekerheid.
Volgens mij kan je ook de PGM output van de visonic aan een RFXcom I/O input hangen via een 24v relais.
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Visonic MCT-237 Keyfob

Post by b_weijenberg »

De RFXCOM Digital I/O heeft een opto-coupler ingang en ik dacht dat de PGM uitgang een gelijkspanning heeft dus moet het mogelijk zijn die aan de I/O ingang te koppelen.
Ik zal gelijk je volgende vraag beantwoorden: een eerste testserie van 20 stuks is onderweg en met een week of 2 zullen die wel gereed zijn hoop ik.
User avatar
DutchAdept
Member
Member
Posts: 61
Joined: Sun Aug 02, 2009 11:00 am
Location: Netherlands

Visonic MCT-237 Keyfob

Post by DutchAdept »

[:D]
Post Reply

Return to “Homeseer Rfxcom Plugin Forum”