HS-Touch met Nikobus

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Locked
Lasererik
Starting Member
Starting Member
Posts: 3
Joined: Fri Jan 22, 2010 9:23 pm

HS-Touch met Nikobus

Post by Lasererik »

Ik heb al wat rondgeneusd in het forum hier en op het forum van Homeseer maar zit toch met enkele vragen.
Ik heb al ongeveer 6 jaar het nikobus systeem draaien en ben er zeer tevreden over ik heb nog nooit een technische storing gehad , echter vind ik het nu tijd om mijn installatie wat uit te breiden ek ik had een touchscreen in gedachten.
Mijn interesse gaat naar Hs touch omdat je de interface zelf kunt maken naar eigen smaak , mijn vraag is kan ik met het touch screen een of andere koppeling maken met mijn domoticasysteem nikobus en nl vooral op het gebied van bediening verlichting via nikobus outputs en feedback via nikobus inputs ?
Eventueel met io modules , of via Rf signalen die langs de nikobus rf interface mijn verlichting schakelt , of IR signalen ?
Kan de software HS touch alleen draaien op een touchscreen of moet er altijd een pc ( server) voor draaien ?
Iemand ervaring met Hs Touch en nikobus ?
"Ik geloof niet in een limiet van mijn kunnen,
wel van mijn kennis"
Ruud
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 847
Joined: Wed Jan 02, 2008 12:25 pm
Location: Rijswijk (Z.H)

Re: HS-Touch met Nikobus

Post by Ruud »

De vraag is eigenlijk is er een nikobus plugin voor homeseer, zonder homeseer geen hs-touch!
En inderdaad voor homeseer moet je een pc laten draaien.

Gr Ruud
Ruud (rualblas)
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Post by TANE »

Niko bus heeft sinds paar jaar een eigen touch interface.
Er is geen plugin voor Niko bus beschikbaar en deze zal ook niet komen. Niko bus is een mooie systeem maar helaas gesloten
Esteban
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 677
Joined: Sun Jan 13, 2008 6:39 pm
Location: Netherlands

Re: HS-Touch met Nikobus

Post by Esteban »

Gesloten, maar een paar jaar geleden zijn er wel wat dingen 'ge-reverse engineered'. Dus mocht je echt ondernemend zijn en technisch aangelegd zou je evt. die weg nog kunnen proberen te bewandelen, er is op internet alleen weinig over te vinden. Een eenvoudige kant en klaar optie is er iig niet. Uiteraard blijft ook hiermee een Homeseer server nodig aangezien je dat nodig hebt om HStouch te kunnen draaien.
Locked

Return to “Homeseer HStouch Forum”