ik wil graag mijn nummerweergave gebruiken in een ander programma. d.m.v. de fritzbox plugin heb ik caller id in een variabele staan.
als die variabele veranderd (nieuwe beller) moet er een extern programma gestart worden met de inhoud van die variabele.
in mijn geval:
MLServeCmd.MLCallerID|SendCID:%Display Name%~%Unformatted Number%
waar alles na sendcid: de homeseer variabelen zijn.
iemand enig idee?
via homeseer callerid doorsturen
Moderator: Ruud
Re: via homeseer callerid doorsturen
Er bestaat toch zoiets als een hs.launch, waarmee je externe dingen (executables, batchbestanden, IE, monitors.exe
) kunt opstarten?
Combineer dat met dat je volgens mij vanuit een script ook devicevalues/strings kunt ophalen/benaderen/lezen of hoe je het ook wil noemen, dus dan heb je wat mij betreft de ingrediënten al in huis(seer).
Nu het recept nog... ik weet zeker dat dat voor de routiniers geen probleem mag zijn.

Combineer dat met dat je volgens mij vanuit een script ook devicevalues/strings kunt ophalen/benaderen/lezen of hoe je het ook wil noemen, dus dan heb je wat mij betreft de ingrediënten al in huis(seer).
Nu het recept nog... ik weet zeker dat dat voor de routiniers geen probleem mag zijn.
ben niet sterk in scripts schrijven (understatement)
dus een duwtje in de goede richting?
volledige opdracht regel moet zijn:
c:\program files\mlserver\mlserver MLServeCmd.MLCallerID|SendCID:%Display Name%~%Unformatted Number%
waarbij dis name = `23 en unf numer = `21
dus een duwtje in de goede richting?
volledige opdracht regel moet zijn:
c:\program files\mlserver\mlserver MLServeCmd.MLCallerID|SendCID:%Display Name%~%Unformatted Number%
waarbij dis name = `23 en unf numer = `21
probleem inmiddels opgelost. een server rule in mainlobby zet de gegevens over.