Velleman plugins voor k8055 en/of k8061

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
jackal
Member
Member
Posts: 53
Joined: Sun Oct 05, 2008 12:19 am
Location: Netherlands

Velleman plugins voor k8055 en/of k8061

Post by jackal »

Hallo allemaal,

In mijn vorige topic heb ik al wat info gekregen over homeseer. Ik probeer nu wat antwoorden op vragen te krijgen waarna ik zal besluiten om homeseer wel of niet aan te schaffen.

In mijn vorige topic vertelde edwin dat ie een velleman k8055 op homeseer had aangesloten, helaas is deze niet groot genoeg voor datgene waarvoor ik homeseer wil gaan gebruiken. Volgens de velleman-site kan ik maximaal 4 van deze kaarten op de computer aansluiten, houd dit in dat de kaarten gewoon alle 4 aan te sturen zijn via homeseer?

Verder heeft velleman nog een uitgebreidere broer van de k8055, dit is k8061. Mximaal 8 kaarten kunnen hiervan op de computer worden aangesloten. Zijn er voor deze kaart plugings vekrijgbaar?

Alvast bedankt voor jullie reacties:
Bwired
Administrator
Administrator
Posts: 4704
Joined: Sat Mar 25, 2006 1:07 am
Location: Netherlands
Contact:

Velleman plugins voor k8055 en/of k8061

Post by Bwired »

Hier kan je alles vinden over de Velleman plugin en de mogelijkheden.
http://forums.homeseer.com/showthread.p ... a&t=104505
Francois
Member
Member
Posts: 255
Joined: Mon Apr 21, 2008 3:16 pm
Location: Netherlands

Velleman plugins voor k8055 en/of k8061

Post by Francois »

Ik heb ook eens naar de velleman oplossing gekeken en besloten voor een andere aanpak.
Waarom? de posts over de plug-in geven mij geen warm gevoel, er is enthousiast aan begonnen maar na enkele maanden (en gebruikers die problemen melden) zakte de ontwikkeling in.

Waar heb ik voor gekozen? Een DigiBee+ als interface zodat ik 16 digitale ingangen, 16 digitale uitgangen en 4 analoge ingangen tot mijn beschikking krijg. De interface heb ik vervolgens op het relay board van velleman aangesloten (galvanische scheiding uitgangen) en op een zelf gemaakt 16 kanaal optocoupler board (galvanische scheiding ingangen). De koppeling met HS heb ik zelf gemaakt in VB, de voorbeelden welke worden bijgeleverd bij de DigiBee en Homeseer zijn helder, koppelen is relatief eenvoudig.


Ingebouwd in een kast ziet het er zo uit.


Francois
________________________________________________________________________________________________________________________
maikelwijnen
Starting Member
Starting Member
Posts: 41
Joined: Tue Jun 16, 2009 9:15 pm
Location: Netherlands

Re: Velleman plugins voor k8055 en/of k8061

Post by maikelwijnen »

Hoi,

Ik heb een plugin gemaakt voor 8 maal de Velleman K8061 aan te sturen via Homeseer.
Hier kun je hem downloaden.
http://homeseerplugin.maikelwijnen.com/

succes.
Maikel
jackal
Member
Member
Posts: 53
Joined: Sun Oct 05, 2008 12:19 am
Location: Netherlands

Re: Velleman plugins voor k8055 en/of k8061

Post by jackal »

Thanx Maikel,

Ik had de moed al opgegeven om meerdere K8055's te kunnen gebruiker.
Een paar weken geleden vertelde Edwin me dat er een nieuwe plugin was.
Ik heb er zojuist twee besteld, ik ga de stap wagen en mijn bestaande systeem vervangen voor een homeseer systeem met k8055's.

:D :lol: :P

nogmaals thanx Maikel
maikelwijnen
Starting Member
Starting Member
Posts: 41
Joined: Tue Jun 16, 2009 9:15 pm
Location: Netherlands

Re: Velleman plugins voor k8055 en/of k8061

Post by maikelwijnen »

Ik hoop wel dat je K8061'ers besteld hebt, anders moet ik je teleur stellen. De K8055 ondersteunt mijn plugin niet. Maar gelukkig is de K8061 uitgebreider dan de K8055.
Nog even een tip :wink:
Download de nieuwe plugin van mijn site, die heb ik er net op gezet, en dan kun je de Min en Max waarde van de analoge poorten opgeven via de config pagina ipv een INI,
En de plugin is stabieler bij extreem veel communicatie.

Succes Maikel
jackal
Member
Member
Posts: 53
Joined: Sun Oct 05, 2008 12:19 am
Location: Netherlands

Re: Velleman plugins voor k8055 en/of k8061

Post by jackal »

Ik ben nu al dagen aan het 'spelen' spelen met homeseer (wat ook helemaal nieuw voor me is) in combinatie met een van mijn Velleman K8061 kaarten met de sortware van Maikel, in één woord; GEWELDIG!!!

Jaren geleden ben ik begonnen met het eigenhandig bouwen van een woning, vanaf het begin heb ik rekening gehouden met het aanbrengen van zoveel mogelijk domoticatoepassingen in de vorm van het aanbrengen van 'wat extra leidingen':

Image
Image

Ik heb al vaker naar homeseer gekeken, maar in eerste instantie leek het mij (te) gebaseerd op draadloze communicatie en zag ik geen mogelijkheid het systeem aan te sluiten met 'gewone ouderwetse draadjes' de plugin van Maikel en de technici van Velleman hebben hierin verandering gebracht........ THANX
raymonvdm
Senior Member
Senior Member
Posts: 1153
Joined: Sun Dec 18, 2011 1:23 am

Re: Velleman plugins voor k8055 en/of k8061

Post by raymonvdm »

Hoe actueel is deze plugin nu nog? Hij lijkt namelijk netjes mijn K8055 te vinden maar ik weet niet zeker of het ook werkt. Ik vraag me ook af of ik wel de laatste versie van de plugin heb geinstalleerd :D
Running HS3PRO on PC with Z-Wave / OpenTherm / Plugwise / RFXcom / MQTT / XAP400 / Logitech Media Server and Squeezelite on PI`s
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”