Beste scripting language voor Homeseer?

Forum over Homeseer scripts (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
rwitkamp
Member
Member
Posts: 70
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:34 am
Location: Netherlands

Beste scripting language voor Homeseer?

Post by rwitkamp »

Welke scripting variant kan ik nou het beste gebruiken? Ik heb nogal wat scripts in .txt en .vbs formaat. In het Threads scherm van HS zie ik dat als ik .vb gebruik, de gecompileerde code active blijft. Mijn gevoel hier bij zegt dat dit een voordeel is qua performance, maar wellicht zie ik het verkeerd. Wat ik me in ieder geval afvraag is welke variant van scripting language het best kan worden gebruikt. Kan iemand daar iets over zeggen?

Heeft de variant van scripting language wellicht ook iets te maken met het hs_compatibility.exe process dat continue aktief?
Alexander
Global Moderator
Global Moderator
Posts: 1532
Joined: Sat Mar 10, 2007 11:19 pm
Location: Netherlands

Re: Beste scripting language voor Homeseer?

Post by Alexander »

Je vermoeden is correct. Scripts met extensie .vb zijn vb.net scripts welke eerst gecompileerd worden voordat ze uitgevoerd worden. Na de compilatie zal deze in het geheugen geplaatst worden om hergebruikt te worden door dezelfde triggers/events/etc.
VBScript (.txt / .vbs) is niet te vergelijken in dat opzicht. Daar zit totaal geen verbeteraars in als ik het even zo mag zeggen.

hs_compatibility.exe heeft te maken met ActiveX Plugins ipv .net plugins. Kun je herkennen aan de plugins in je interface tab waarbij de extensie .ocx is.
Alexander
rwitkamp
Member
Member
Posts: 70
Joined: Thu Apr 03, 2008 6:34 am
Location: Netherlands

Re: Beste scripting language voor Homeseer?

Post by rwitkamp »

Alexander, bedankt voor je antwoord. Er is me weer veel duidelijk geworden.

Ron
Post Reply

Return to “Homeseer Scripts Forum”