HStouch op iPad

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

HStouch op iPad

Post by Bastiaan »

Heb nu sinds een paar dagen mijn iPad hier en was hoopvol dat het sneller zou zijn dan op mijn iPhone 3GS.
Helaas scheelt het nauwelijks en ligt het dus niet aan de hardware.
Alle andere programma's zijn wel duidelijk sneller dus er is nog wat werk aan de winkel voor Homeseer.
Gelukkig is er voor vandaag of morgen een nieuwe versie aangekondigd die ook weer wat sneller zou zijn maar het blijft langzaam gaan. Zeker als je voor de 'autorotate' al je schermen dubbel moet maken in landscape/portrait

Ben benieuwd of er nog tips zijn verzameld om snelheid te verhogen, ik zit nu op ongeveer 17 seconden naar mijn openings scherm. (local als vaste setting).

Bastiaan.
sim
Starting Member
Starting Member
Posts: 42
Joined: Tue Sep 15, 2009 10:38 am
Location: Netherlands

Re: HStouch op iPad

Post by sim »

Volgens Rick heeft hij de volgende versie nu 30% sneller gemaakt. De iPhone bij mij start op in 6 sec. De iPad in 9, wel met verschillende applicaties. Ik wacht op landscape mode en auto rotate om verder iets te doen, vind de iPad wel een prachtig ding, speciaal voor HA

Joost
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HStouch op iPad

Post by Bastiaan »

Joost, hoeveel schermen heb je te laden en wat zijn je instellingen? Hoeveel devices etc?
Er lijkt een groot verschil te zitten tussen de laad tijden.

Bij mij duurt het 'getting data' het langst, ik heb iets van 250 devices schat ik.
Gebruik 15 schermen waarvan 8 met camera's
Mijn openingspagina is zeer sober gehouden met alleen een paar knoppen, in de hoop dat dit het laden versneld.
User avatar
TANE
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 4806
Joined: Fri Apr 06, 2007 9:46 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: HStouch op iPad

Post by TANE »

Bastiaan...wil wel overneem..als die traag is...:)
Enver Tanriverdi | http://blog.tane.nl
User avatar
Jeroen Bartels
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 627
Joined: Sun Jul 20, 2008 1:23 pm
Location: Netherlands

Re: HStouch op iPad

Post by Jeroen Bartels »

Ruilen tegen een veeeeeel compactere iPod touch? ;-)
**Jeroen**
User avatar
Noel
Senior Member
Senior Member
Posts: 1887
Joined: Tue Feb 12, 2008 12:13 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HStouch op iPad

Post by Noel »

TANE wrote:Bastiaan...wil wel overneem..als die traag is...:)
Wat.... Heb jij nog geen iPad??? Hoe kan dat nu weer??
--
Maak nu je eigen video bericht online.
Anyone interested in time travel meet me here last Thursday!!
ıɟ ʇ,uɐɔ noʎ buıɥʇʎuɐ ʇɹɐʇs ɹǝʌǝu
sim
Starting Member
Starting Member
Posts: 42
Joined: Tue Sep 15, 2009 10:38 am
Location: Netherlands

Re: HStouch op iPad

Post by sim »

Bastiaan, vergeleken met jou heb ik het relatief simpel. Stuk of 6 schermen ca 50 devices en maar 1 scherm met camera beelden.

Joost
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HStouch op iPad

Post by Bastiaan »

Ok ga ik het ook nog eens timen met een simpele setup om te zien waar de tijd in gaat zitten.
Last edited by Alexander on Fri Apr 23, 2010 11:57 pm, edited 1 time in total.
Reason: done ;-)
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: HStouch op iPad

Post by Snelvuur »

als alles eenmaal opgestart is, is het dan wel snel? (althans "werkbaar") ?
// Erik (binkey.nl)
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HStouch op iPad

Post by Bastiaan »

De iPad is erg prettig snel. (Zit er nu ook op te typen)

Ondertussen even wat testjes gedaan met een vrijwel leeg project in HStouch. Dat maakt niet zoveel verschil. Daarna op een zelfde machine een kale HS gezet en dan gaat de verbinding binnen 3-4 seconden.
Het lijkt dus wel of alle device worden geladen ook al zijn ze op de schermen niet in gebruik. Ik ga Rick er maar eens naar vragen en zelf een flinke opruiming houden in mijn device list. Kijken of het uit maakt.
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: HStouch op iPad

Post by Snelvuur »

hoe meer devices = hoe trager het is met laden, dat is wat ik begreep van de verhalen op de websites..
// Erik (binkey.nl)
Bastiaan
Senior Member
Senior Member
Posts: 1257
Joined: Sat May 24, 2008 11:36 am
Location: Netherlands
Contact:

Re: HStouch op iPad

Post by Bastiaan »

VIa het HS forum iets meer detaisl gekregen:
Wanneer je in \config\hspi_HSTouch.ini DEBUG op TRUE zet krijg je al je HStouch zaken in je log.
Erg handig om even te zien wat er allemaal gebeurt.

Je ziet dan dat elke wijziging in HS devices wordt door gestuurd naar de HS clients.OMdat ik bv plugwise heb draaien en een hoop temp sensors, is dat een constante stroom data.

Bij het verbinden van mijn iPad zie je dat het alle devices, alle events en de settings.ini leest. (+ plus nog wat andere zaken)

Het is dus niet vreemd dat het lang duurt als je een flinke setup hebt draaien. Jammer dat ze daar niet wat meer aan sleutelen.
Je zou bv ergen moeten kunnen aangeven dat 'hidden' device niet mee gelezen zouden hoeven worden.
Zeker de helft van mijn events zijn niet interessant voor HStouch en daar kan dus ook nog flink wat gewonnen worden.

Ik hoop van harte dat de mannen bij HS eens een moment gaan vinden om te optimaliseren :-)

Zelf kan ik alleen maar devices en events gaan verwijderen. Dat ga ik dan maar doen nadat de ik de laatste Appstore update binnen heb, want daar wordt wel 30% verbetering mee belooft. Voorlopig zal het laden van de schermen zeker niet sneller gaan nu we zowel landscape als portrait modes moeten gaan maken.
r_255
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 621
Joined: Wed Jun 11, 2008 9:39 pm
Location: Netherlands

Re: HStouch op iPad

Post by r_255 »

Ik wordt een beetje moedeloos als ik features zie opduiken zoals rotatie voor de ipad terwijl het systeem in basis nog geperfectioneerd moet worden.
Ik vind het jammer dat ik wat dat betreft verder geen oor vind in mijn bevindingen betreft hst en mensen maar roepen dat ze zo blij zijn met de rotatie funktie.

Wat dat betreft blijf het voor mijn gevoel een beetje windows emuleren op een iphone... want behalve de sliding listbox en dan nu de rotatie er is helemaal niets unieks van het hele apple platform overgebleven wat je in je interface kan gebruiken.
User avatar
Snelvuur
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 3156
Joined: Fri Apr 06, 2007 11:01 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: HStouch op iPad

Post by Snelvuur »

zo gaat het nu eenmaal, features = meer mensen, die bugs fixen komt later wel. op mijn werk ook, vroeger deed men wel een performance tuning, tegenwoordig rammen ze er gewoon weer 8 servers bij in het rek (omdat het goedkoper is) maar "in all fairness" ik vindt de apple met b.v. de iphone een stuk soepeler/beter werken dan al die windows mobile telefoontjes die ik heb gehad.
// Erik (binkey.nl)
Post Reply

Return to “Homeseer HStouch Forum”