Proliphix nt10e te koop
- Snelvuur
- Forum Moderator
Proliphix nt10e te koop
Met pijn in mijn hart moet ik concluderen dat het project om mijn stadsverwarming aan te sluiten op de prliphix gewoon geen goede zaak is. Ik moet dan gaan werken met allerlei tussenoplossingen waardoor het geheel gewoon niet meer netjes/rendabel is en waarschijnlijk ook niet goed meer werkt. Voornaamste probleem is omdat er bij mij gewoon 220 volt op de rode en blauwe draad staat (ja idd rode/blauwe draad)
Dus hij is te koop. Inclusief ethernet power adapter.
Doe een mooi bod (en niet 2 tientjes, want het is +- 300 dollar, en dat is hier in nederland 300 euro waard als het gaat met invoer rechten e.d. erbij) maar goed hij is dus 2e hands, alleen nooit echt functioneel gebruikt.
Voor de mensen die denken "ja maar je heb er 220volt opgezet gek?!?" Digit heeft hem bij hem thuis uitgeprobeerd en werkte nog prima. Daar deed hij het gelijk.
http://www.proliphix.com/products-network-basic.htm is de link naar de thermostaat.
p.s. of je moet nog een berg circles hebben liggen, dat mag ook.
Dus hij is te koop. Inclusief ethernet power adapter.
Doe een mooi bod (en niet 2 tientjes, want het is +- 300 dollar, en dat is hier in nederland 300 euro waard als het gaat met invoer rechten e.d. erbij) maar goed hij is dus 2e hands, alleen nooit echt functioneel gebruikt.
Voor de mensen die denken "ja maar je heb er 220volt opgezet gek?!?" Digit heeft hem bij hem thuis uitgeprobeerd en werkte nog prima. Daar deed hij het gelijk.
http://www.proliphix.com/products-network-basic.htm is de link naar de thermostaat.
p.s. of je moet nog een berg circles hebben liggen, dat mag ook.
// Erik (binkey.nl)
Re: Proliphix nt10e te koop
Je zult het ongetwijfeld geprobeerd hebben maar een relais zou toch je spannings probleem moeten oplossen of is het een variabele aansturing?
Had de de HS plugin voor deze thermostaat niet alleen Fahrendheit uitlezing?
Had de de HS plugin voor deze thermostaat niet alleen Fahrendheit uitlezing?
- Snelvuur
- Forum Moderator
De plugin heeft fahrenheit ja. Zoals ik al zei, ik kan wel met relais en andere meuk gaan werken maar dat is het gewoon niet
ik heb al zoveel tussenstops gemaakt. Ik ga wel gewoon voor de z-wave op de thermostaten want ik kan met deze thermostaat (mocht ik hem aan de praat krijgen) alleen de vloerverwarming regelen. Zit ook een tijdschema op dat apparaat wat er nu op zit..

// Erik (binkey.nl)
Ik heb ook stadverwarming, en heb daarbij een afsluiter van Heimeier (Heimeier 24V IP42 horizontaal NC). Ik weet dat die ook in 230V leverbaar is, dus allicht is die afsluiter bij jou ooit vervangen voor een 230V versie. Overigens denk ik niet dat het verstandig is op een dergelijke kabel 230V te zetten, volgens mij is de isolatie daar niet voldoende voor, maar de specs kan ik zo snel niet vinden.
Beide versies Heimeier kranen zijn prima te schakelen met de Proliphix, kijkend naar de relais op de print zou je zonder moeite 240V moeten kunnen schakelen (pdf1.alldatasheet.net/datasheet-pdf/vie ... K-2-H.html). Bij mij werkt het prima iig met de 24V versie. Voeding van de Proliphix gaat daarbij via PoE.
Dit is de kraan die bij mij op de stadsverwarming zit: (beide versies staan in het docje)
heimeier.com/nl/PDF/Info_dutch/2300-03- ... 608-lq.pdf
Beide versies Heimeier kranen zijn prima te schakelen met de Proliphix, kijkend naar de relais op de print zou je zonder moeite 240V moeten kunnen schakelen (pdf1.alldatasheet.net/datasheet-pdf/vie ... K-2-H.html). Bij mij werkt het prima iig met de 24V versie. Voeding van de Proliphix gaat daarbij via PoE.
Dit is de kraan die bij mij op de stadsverwarming zit: (beide versies staan in het docje)
heimeier.com/nl/PDF/Info_dutch/2300-03- ... 608-lq.pdf
- Snelvuur
- Forum Moderator
Zit iemand me weer hoop te geven hoor.. 
Ik snap volgens mij wel het idee wat je bedoelt, dat motortje waar je het over hebt, hebben ze dus gewoon een 220 volt voor genomen terwijl er dus ook gewoon een 24 volts optie voor zou moeten zijn. Aangezien hun thermostaat wel 220 volt ondersteund was dat niet zo'n punt blijkbaar. Dus in jouw geval zeg je, vervang dat ding dat nu 220volt is met 24 volt en je zou goed moeten zitten in principe right?

Ik snap volgens mij wel het idee wat je bedoelt, dat motortje waar je het over hebt, hebben ze dus gewoon een 220 volt voor genomen terwijl er dus ook gewoon een 24 volts optie voor zou moeten zijn. Aangezien hun thermostaat wel 220 volt ondersteund was dat niet zo'n punt blijkbaar. Dus in jouw geval zeg je, vervang dat ding dat nu 220volt is met 24 volt en je zou goed moeten zitten in principe right?
// Erik (binkey.nl)
- Snelvuur
- Forum Moderator
Die proliphix zou 220volt moeten kunnen schakelen, maar hij doet het niet goed. Er blijft toch nog 70volt ofzo over en dit is ook gemeten toen Robert er een keer naar kwam kijken.
Aangezien er toch nog niet veel reacties op zijn, kan ik dit laatste ding eventueel nog nalopen.. maar als ik jou dan dus goed begrijp zeg je: vervang dat 1ne ding door een 24volt en klaar is klara?
Ik heb een foto gemaakt http://www.lethal-zone.eu/verwarming.jpg en dan wat tekst erbij. Als ik het goed begrijp is dus die waar ik zeg "dit lijkt me de 220v klep" die moet ik dan vervangen door wat jij hebt.
(alles is overigens van WTH)
p.s. lijkt verdomt veel op deze http://www.warmteservice.nl/product/342 ... esloten.do (alleen dit is de 24 volts variant)
Aangezien er toch nog niet veel reacties op zijn, kan ik dit laatste ding eventueel nog nalopen.. maar als ik jou dan dus goed begrijp zeg je: vervang dat 1ne ding door een 24volt en klaar is klara?
Ik heb een foto gemaakt http://www.lethal-zone.eu/verwarming.jpg en dan wat tekst erbij. Als ik het goed begrijp is dus die waar ik zeg "dit lijkt me de 220v klep" die moet ik dan vervangen door wat jij hebt.
(alles is overigens van WTH)
p.s. lijkt verdomt veel op deze http://www.warmteservice.nl/product/342 ... esloten.do (alleen dit is de 24 volts variant)
// Erik (binkey.nl)
Voor die 30 euro kun je het altijd proberen, lijkt me, altijd minder dan je verlies op de Proliphix. (Al begrijp ik niet dat je wel een ventiel wil vervangen maar er geen relais tussen wil zetten. Eerste optie is wel de mooiste.)
- Snelvuur
- Forum Moderator
een relais is niet zo'n mooie oplossing, daarnaast blijft het 220volt en vindt ik dat gewoon niet prettig op die proliphix dan wordt het in mijn ogen weer zo'n aan mekaar geknoopte oplossing. het hangt ook over zwakstroom draad wat ik ook nog steeds niet correct vindt.
Goed die 3 tientjes kan ik wel gokken, volgens mij is dat wel de goeie die ik moet hebben.
Goed die 3 tientjes kan ik wel gokken, volgens mij is dat wel de goeie die ik moet hebben.
// Erik (binkey.nl)
- Snelvuur
- Forum Moderator
Dit is die er nu zit:
Dus die van de website lijk me zijn 24 volt broertje
die van mij is 1771010 en die van de website is 1771001 enigste verschil wat ik kan zien is dat deze 2.5w is en die 24v is 3w.
Dus die van de website lijk me zijn 24 volt broertje

// Erik (binkey.nl)
Ik heb hier nog een Heimeier 24VAC NC liggen, 1x gebruikt. Ik heb alleen geen 24VAC voeding meer over, die zou je dan zelf moeten regelen. Ik wil 'm best op basis van no-cure-no-pay opsturen, maar voor die 25 euro kan je 'm ook bij een lokale CV man of TU halen. (BTW, ik zit in Rotterdam)
Ik heb m'n manual van de Proliphix er nog even bijgepakt, maar die spreekt allen over 24VAC. De rest van het schakelcircuit is dus blijkbaar alleen op 24VAC gebouwd, al kan het relais zelf meer aan.
Je moet 'm op RH en W1 aansluiten, dan werkt het prima.
Ik heb m'n manual van de Proliphix er nog even bijgepakt, maar die spreekt allen over 24VAC. De rest van het schakelcircuit is dus blijkbaar alleen op 24VAC gebouwd, al kan het relais zelf meer aan.
Je moet 'm op RH en W1 aansluiten, dan werkt het prima.
- Snelvuur
- Forum Moderator
Die proliphex adapter is ook 24 volt, ik zou die toch kunnen "aftappen" scheelt me weer een voeding? Zie ook dat die Heimeier van je ook 3w is dus dat zal wel normaal zijn dan..
// Erik (binkey.nl)
- Snelvuur
- Forum Moderator
Grappig, ik bestel dat ding online.. 3 tientjes. Dus ik klik op bezorgen, komt er 25 euro bij. Ga nu maar afhalen dus. Had nog even WTH gebeld voor de zekerheid en het was geen issue om hem te vervangen iig. (je weet maar nooit he)
// Erik (binkey.nl)
- Snelvuur
- Forum Moderator
Vandaag opgehaald, ik heb hem er tussen gezet.. MAAR er kwam weer wat bij. Achterin het kastje zat dus nog een kastje doorverbonden. Dit is de maximaal thermostaat kwam ik achter. Kijk die mag ik natuurlijk niet er tussen uit halen. Alleen er stonden geen nummertjes op niks.
Ik dat ding opengemaakt en er staat 250v op, aangezien dit een vage waarde is, kan het zijn dat dit bedoelt is "tot 250v" ? aangezien ik deze ook op bladzijde 19 van http://www.wth.nl/professionals_nl/docu ... 202010.pdf zie (het middelste kastje) deze staat dus serieel geschakelt op de thermomotor en de thermostaat.
Al met al, heb ik gewoon maar alles vervangen door 24 volt en die nieuwe thermomotor er tussen gezet.
En.... so far so good! Net getest, even op 26 graden gezet en hij sprong aan, buis werd warm en ik zag de thermo motor naar boven bewegen (duurde even uiteraard) en toen weer uitgezet en na een tijdje was ook weer netje deze naar beneden bewogen. Kortom ik ben denk ik haast een blij mens
(laatste stukje is dan de vraag of ik ongestraft 24 volt op die maximaalthermostaat kan zetten en of ie dan nog werkt) het is tenslotte maar een bimetaaltje met een springveertje ofzo.
Ik dat ding opengemaakt en er staat 250v op, aangezien dit een vage waarde is, kan het zijn dat dit bedoelt is "tot 250v" ? aangezien ik deze ook op bladzijde 19 van http://www.wth.nl/professionals_nl/docu ... 202010.pdf zie (het middelste kastje) deze staat dus serieel geschakelt op de thermomotor en de thermostaat.
Al met al, heb ik gewoon maar alles vervangen door 24 volt en die nieuwe thermomotor er tussen gezet.
En.... so far so good! Net getest, even op 26 graden gezet en hij sprong aan, buis werd warm en ik zag de thermo motor naar boven bewegen (duurde even uiteraard) en toen weer uitgezet en na een tijdje was ook weer netje deze naar beneden bewogen. Kortom ik ben denk ik haast een blij mens

// Erik (binkey.nl)
Super! Dus je thermostaat is niet meer te koop 
Je kan altijd WTH nog even bellen voor een double check op die maximaal thermostaat. Die 250V lijkt me inderdaad een maximaal waarde die hij aan kan. Relais in die Proliphix kunnen ook meer dan 24V schakelen als je alleen naar die specs kijkt.
Geniet van je Prolipix

Je kan altijd WTH nog even bellen voor een double check op die maximaal thermostaat. Die 250V lijkt me inderdaad een maximaal waarde die hij aan kan. Relais in die Proliphix kunnen ook meer dan 24V schakelen als je alleen naar die specs kijkt.
Geniet van je Prolipix

Beetje duwen en trekken aan Erik en kijk wat er allemaal uit komt