RFXcom instellingen in Homeseer

Forum over de RFXCOM plugin (DUTCH forum)

Moderator: b_weijenberg

Post Reply
leo
Member
Member
Posts: 68
Joined: Wed Aug 13, 2008 11:55 pm
Location: Netherlands

RFXcom instellingen in Homeseer

Post by leo »

Ik heb een USB RFXcom ontvanger i.c.m. met HSPRO. Als ik een X10 code verzend zie ik dit in HS log en ook in het statusscherm bij het betreffende device zie ik status veranderen. Als ik echte kijk naar de signalen die ik met het RFXCOM RFreceiverprogramma ontvang zie ik ook de Oregon THR128 tempsensor van mijn buurman "binnen komen" maar ik zie die gegevens niet in mijn HS log. Wat moet ik doen om de gegevens in HS log te krijgen en de temperatuur van deze sensor in het statusscherm van HS zichtbaar te maken??

vr.gr. Leo
User avatar
Dickr43
Member
Member
Posts: 255
Joined: Sat Sep 27, 2008 5:44 pm
Location: Netherlands

Re: RFXcom instellingen in Homeseer

Post by Dickr43 »

Om dat voor elkaar te krijgen moet je de RFXcom plugin installeren en dan de THR128 als inputdevice aanmaken binnen de plugin. Je krijgt dan in Homeseer een device met de waarden van de THR128 te zien.
leo
Member
Member
Posts: 68
Joined: Wed Aug 13, 2008 11:55 pm
Location: Netherlands

Re: RFXcom instellingen in Homeseer

Post by leo »

Dick, bedankt voor snelle reactie: ik heb input device "gemodified" en heb de volgende regel in mijn statusscherm

Status Room Name Code Type Last change
Batterij OK Terras THR128 ^2 THR128/138,THC138 Battery Status Today 21:55:14

maar ik kan de temperatuur er nog niet uithalen terwijl ik die wel in de RFreciver terugzie(en waar zou deze dan komen te staan) en ik kan het kloppen dat ik niets van de ontvangen signalen in mijn log terugzie terwijl ik blijkbaar wel ontvang??

Wat ik ook niet goed begrijp is de General setting van RFXcom; er wordt bijvoorbeeld gevraagd om een debug instelling. Wat vul je hier in?

gr. Leo.
User avatar
Dickr43
Member
Member
Posts: 255
Joined: Sat Sep 27, 2008 5:44 pm
Location: Netherlands

Re: RFXcom instellingen in Homeseer

Post by Dickr43 »

Debug heb ik uit staan. Ken de THR128 niet, heb zelf meerdere Oregon sensoren zoals de RTGR328 die buiten hangt. Voor ieder Oregon apparaat heb ik meerdere devices aangemaakt, afhankelijk van de hoeveelheid sensoren. De RTGR328 heeft een vochtigheidssensor en een temperatuursensor. Daar heb ik dus ook 2 devices voor die beiden hun eigen waarde bevatten. Daarnaast houd ie ook de batterijstatus bij.

Het lijkt erop dat jij nu alleen een batterijstatus device hebt aangemaakt. Als het goed is heb je meerdere DeviceID's in de RFXcom interface (bij de Input devices). In mijn geval heb ik er een die eindigt op een H (Humidity) en op een T (Temperature). Daar moet je dan dus devices voor aanmaken.

Blijft lastig om dit uit te leggen.....
leo
Member
Member
Posts: 68
Joined: Wed Aug 13, 2008 11:55 pm
Location: Netherlands

Re: RFXcom instellingen in Homeseer

Post by leo »

Dick, bedankt voor uitleg en ik heb de temperatuur nu in mijn stautsscherm. :) . Wat ik echter niet begrijp is waarom ik in mijn HSlog niet zie dat ik via RFXcom deze signalen ontvang terwijl ik de X10 signalen wel zie....Weet jij misschien hoe dat zit??

vr.gr. Leo
User avatar
Dickr43
Member
Member
Posts: 255
Joined: Sat Sep 27, 2008 5:44 pm
Location: Netherlands

Re: RFXcom instellingen in Homeseer

Post by Dickr43 »

Mooi zo!

Ik heb geen idee waarom ze niet in de logfile terecht komen, is bij mij ook niet het geval. zou dat ook niet willen, je logfile zou dan in no-time helemaal gevuld zijn met deze meldingen.
User avatar
b_weijenberg
Forum Moderator
Forum Moderator
Posts: 1744
Joined: Sun May 14, 2006 4:32 pm
Location: Netherlands

Re: RFXcom instellingen in Homeseer

Post by b_weijenberg »

Leo,

1 - lees de RFXCOM User Guide.pdf eens door. Die staat in de Homeseer Docs\RFXCOM directory.
2 - enable OS in de receiver configuratie op de RFXCOM Interface tab.
3 - enable Debug level 1 voor de receivers op de RFXCOM General tab als je je HS log vol met berichten wilt krijgen. Of zet dat op 2 dan krijg je nog meer.

Bert
Post Reply

Return to “Homeseer Rfxcom Plugin Forum”