Problemen weergave url

Alles m.b.t. HSTtouch (DUTCH forum)

Moderators: TANE, Ruud

Post Reply
psmaaswinkel
Member
Member

Problemen weergave url

Post by psmaaswinkel »

Momenteel ben ik wat aan het stoeien met hstouch om te kijken of het wat is voor de iphone en ipad thuis.
Het lukt mij om een locale webpagina van mijn server weer te geven op het scherm, maar zodra ik met de iphone onderweg ben
werkt dit niet meer. In dit geval is mijn WAN IP adres nodig om te de link te laten werken.

Is er een manier op ervoor te zorgen dat dergelijke pagina's zowel intern (LAN) als remote (WAN) toegankelijk zijn?

Misschien iets met een client ip detectie? Ik heb al gedacht aan NAT Loopback in mijn router, maar de copperjet 1616 ondersteund dit helaas niet...

Alvast bedankt!
Advanced Member
Advanced Member

Post by Phaeton »

Hoi,

Geef je pc met homeseer een vast ip adres voor je interne netwerk.

Ga naar www.mijnip.nl om je ipadres op het internet te achterhalen.

Stel je modem/router zo in dat hij de benodigde poorten voor homeseer doorstuurt naar het ipadres van je pc met homeseer. Dit heet port forwarding. Zoek maar op in het menu van je modem/router. Meeste hebben deze optie wel.

Stel je iphone in op het ipadres dat je via mijnip.nl gevonden hebt.

Voila.

Tip: kijk op http://helpdesk.homeseer.com/kb.cgi?view=39&lang=en voor meer info.

Tip 2. Kijk op blog.tane.nl voor een beschrijving om een veiligere verbinding te maken via VPN. dat zou ik prefereren boven bovenstaande optie.

Tip 3. Check of je provider dynamische ipadressen uitdeelt. Zoja, google dan op ddns of kijk op ddnsorg.
psmaaswinkel
Member
Member

Re: Problemen weergave url

Post by psmaaswinkel »

Mijn pc heeft een vast ip adres en de portforwarding is allemaal goed ingesteld. Ik heb geen problemen met de toegang tot mijn server vanaf het internet maar het volgende is het probleem:

Wanneer ik in hstouch een webpagina vanaf mijn locale xampp server wil gebruiken is het adres:
Http://serverlanip/bestand.php
Hiermee werkt alles goed zolang de client thuis op het netwerk is aangemeld. Zodra ik van huis ben werkt de verbinding met de homeseer server goed, maar moet het adres van de webpagina http://wanip/bestand.php.

Aangezien mijn fouter (copperjet 1616) geen NAT loopback ondersteund kan ik het daarmee niet oplossen.

De vraag is dus hoe ik er ervoor kan zorgen dat de webpagina in beide gevallen zichtbaar is...
Advanced Member
Advanced Member

Post by Phaeton »

Wellicht de vpn oplossing.
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member

Post by Phaeton »

Je zet buitenshuis vpn aan. Dit meld je aan op je interne netwerk, waardoor je interne ip gewoon werkt
psmaaswinkel
Member
Member

Post by psmaaswinkel »

Ik zal straks VPN eens proberen, dank voor het meedenken!
Member

Post by psmaaswinkel »

Ik heb een vpn verbinding opgezet, en moet zeggen werkt perfect! Dank voor de hulp!
Advanced Member

Post by DJF3 »

psmaaswinkel wrote:Wanneer ik in hstouch een webpagina vanaf mijn locale xampp server wil gebruiken is het adres:
Http://serverlanip/bestand.php
Hiermee werkt alles goed zolang de client thuis op het netwerk is aangemeld. Zodra ik van huis ben werkt de verbinding met de homeseer server goed, maar moet het adres van de webpagina http://wanip/bestand.php.
Ik weet niet of NAT Loopback het probleem is. De Copperjet ondersteund NAT translations. Het probleem is denk ik het volgende:
- http://serverlanip/bestand.php (zonder poortnummer dus op poort 80)
- http://wanIP/bestand.php
Hiervoor heb je een NAT translatie nodig van external_IP - port 80 --> internal_IP - port 80.

Hoe geef je bij HST echter aan welke URL/IP gebruikt moet worden? ;-) Daar zit het probleem. Je kan maar 1 URL opgeven. Ook dit zou wel weer op te lossen zijn maar dat is niet makkelijk. Je zou een externally hosted script kunnen gebruiken om te connecten naar een intern of extern (via NAT) adres:

Voor URL's in Push Notifications had ik het zelfde probleem. Daarvoor heb ik toen een klein php scriptje geschreven dat bij mijn hosting provider draait. Als ik deze aanroep kijkt het script of ik intern of extern ben om vervolgens de juiste URL te kiezen.
domoticaworld.com/scripts/tested-new-pr ... -features/

VPN is natuurlijk nog beter, zeker als het eenvoudig werkt.

Groeten
DJ
psmaaswinkel
Member
Member

Post by psmaaswinkel »

DJ: Hiervoor heb je een NAT translatie nodig van external_IP - port 80 --> internal_IP - port 80.
Dit is een NAT Loopback, en hetgene hierboven staat is bij de copperjet 1616 niet in te stellen...

Wanneer dit mogelijk was, was het geheel een stuk makkelijker geweest inderdaad, maar gelukkig werkt VPN ook zoals het moet.

Return to “Homeseer HStouch Forum”