VERKOCHT nieuwe Mios Vera3 z-wave home controller

Forum: Do you have somethings to sell regarding Home Automation you put it here.
Post Reply
vrhoeven
Starting Member
Starting Member

VERKOCHT nieuwe Mios Vera3 z-wave home controller

Post by vrhoeven »

Te koop nieuwe Mios Vera3 Z-Wave Home controller
compleet met bonnen en garantie. Heb hem bij Micasaverde gekocht uit de verpakking gehad en even bekeken, maar het is mij te ingewikkeld.

MIOS , is een Z-wave home control unit of wel een centrale bedieningsunit.

Wat is MIOS VERA 3 ?
De Z-wave gateway van MIOS is de centrale besturing voor uw z-wave netwerk.
Wat is Z-wave?
Z-wave is de taal die door alle apparaten binnen het netwerk wordt gebruikt om met elkaar te communiceren.
Wat kan VERA 3?

MIOS kan uw lampen en verwarming bedienen maar ook uw zonwering eigenlijk bijna alles waar een stekker aan zit.
MIOS helpt met het uitschakelen van uw apparatuur, zodat deze niet onnodig veel energie verbruiken in de stand-by stand.
MIOS kan als een alarm systeem dienen en houdt u op de hoogte van wie er wanneer op bezoek komt.
MIOS verteld het u als de stroom is uitgevallen in de vakantie. (SMS* e-Mail alert)

U kunt MIOS bedienen met uw computer thuis maar ook met een ieder ander apparaat dat met het internet is verbonden, bijvoorbeeld een mobiele telefoon,Apple iPod touch, iPad of iPhone.

Hoe werkt dit?

De MIOS is de centrale besturing voor uw z-wave netwerk. (home automation systeem)
MIOS vervangt hiermee een computer, die eigenlijk het zelfde kan doen maar minder energie zuinig is.
U geeft doormiddel van uw telefoon of PDA/computer scherm vanuit thuis of een andere lokatie een opdracht aan MIOS en MIOS stuurt bijvoorbeeld een aantal schakelaars en sensoren aan.

MIOS staat dus altijd aan om andere producten te bedienen, gelukkig is MIOS zeer energiezuinig (nog geen 10watt)
Het is denkbaar dat u MIOS de opdracht geeft om elke avond al uw audio en video apparatuur stroom vrij te maken, zodat deze zelfs in de stand-by stand geen energie meer verbruiken.
Het van te voren ingeven van opdrachten noemen we een scenario.

Enkele praktijkvoorbeelden van een scenario;

1. U komt op een avond laat thuis de beweging sensor heeft u al gezien en het licht in de gang en woonkamer voor u aangezet.
2.U gaat op vakantie en verteld het systeem dat het als alarm systeem moet functioneren.

Het systeem kan dan;

Beeld opnamen maken van eenieder die uw woning binnenkomt.
Dagelijks de verlichting voor u aan en uitschakelen op door u per dag ingestelde tijden.
Een melding geven naar uw telefoon of e-mail wanneer iemand uw woning binnengaat.

3.Tevens kunt u alle apparaten in huis stroom vrij maken wanneer u bijvoorbeeld naar het werk of naar bed gaat, op deze manier bespaard u energie zodat de apparatuur niet onnodig veel energie verbruikt in de stand-by stand.

Ook te bedienen via iphone/ipad met de gratis SQ remote app

Hardware
CPU 500M Hz MIPS SoC
Flash NAND 32 MB
SDRAM 32 MB
Memory DDR2 128 MB
USB Port 2
WAN Port 1
LAN Port 4
Z-Wave Built-in with internal antennae
Dimensions (HxWxD) 177mm x 130mm x 34mm
Power Supply
Input AC 100 ~ 240v, 50~60Hz
Output DC 12V/2A
Battery Pack External, Rechargeable
Certifications
EMI/EMC FCC Part15 Class B, 3-home FCC, CE
Safety UL/cUL CSA no. 22-60950-01-03
jrkalf
Member
Member

Re: te koop nieuwe Mios Vera3 z-wave home controller

Post by jrkalf »

berichtje verstuurd.
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem!

Fibaro HC2, various z-wave switching, alerting, detection modules.
ELV FHT80b heating system.
Soepkip
Starting Member
Starting Member

Post by Soepkip »

Heb je ook een vraagprijs?
jrkalf
Member
Member

Post by jrkalf »

Ik denk dat dit topic gesloten kan worden. Hij heeft hem niet meer. Ik heb de Vera nu. :mrgreen:
If you can't fix it with a hammer, you've got an electrical problem!

Fibaro HC2, various z-wave switching, alerting, detection modules.
ELV FHT80b heating system.
Soepkip
Starting Member
Starting Member

Post by Soepkip »

Slotje dan maar he, jammer dat dit onderhands is geregeld...
Digit
Global Moderator
Global Moderator

Post by Digit »

Soepkip,
Dit is geen MP of soortgelijk.
Als er een member is die iets te koop aanbiedt en hij komt tot overeenstemming met de eerste die (gedurende een week!) interesse toont, dan heb je gewoon pech.
Binnen 6 uur na de 1e post kon je al weten dat je op de 2e plaats stond. Volgende keer beter en niks onderhands aan dus.

Ik ben wel van mening dat wanneer een item eenmaal verkocht is, dit vlot en duidelijk dient te worden aangegeven in het betreffende topic, om teleurstellingen te voorkomen.
Ik heb daarom het subject maar even aangepast.
Soepkip
Starting Member
Starting Member

Re: VERKOCHT nieuwe Mios Vera3 z-wave home controller

Post by Soepkip »

Digit, ik ben het niet helemaal met je eens. Ik vind (vind!) dat juist dat omdat dit een forum is waar gebruikers openbaar met elkaar communiceren je hier dus GEEN marktplaatspraktijken verwacht waarbij bv kopers niet op komen dagen, of dat een object al verkocht is terwijl je wel een afspraak had gemaakt met de verkoper.

In dit geval geen manco aan de kant van de koper, deze heeft zelfs nog in het topic aangegeven dat hij interesse had en contact had opgenomen met de verkoper. Wat ik jammer vind is het gebrek aan communicatie van de verkoper. Dat ik op de tweede plaats stond was duidelijk, volgende keer beter!
Digit
Global Moderator
Global Moderator

Post by Digit »

En ik vind dat jij dat mag vinden :wink:

De koper treft geen blaam, deze heeft netjes gereageerd in het topic dat hij geinteresseerd was, zodat andere geinteresseerden meteen konden weten dat er meer kapers op de kust waren.
Dus tot zover 100 punten.

Dat men daarna off-forum verder over de prijs onderhandelt vind ik persoonlijk ook best.
of dat een object al verkocht is terwijl je wel een afspraak had gemaakt met de verkoper.
Als jij daarmee impliceert dat jij een afspraak had met de verkoper, dan heb je wel degelijk een punt (ook 100, wat mij betreft) en is je opmerking helemaal terecht.
Soepkip
Starting Member
Starting Member

Post by Soepkip »

Mijn enige communicatie was het in het topic vragen om de vraagprijs, dus verder geen afspraken met de verkoper (gelukkig, zou ik zeggen). Dat wilde ik niet impliceren, maar doelde juist op wat er elders soms gebeurd, hier hopelijk niet!

Conclusie wat mij betreft: sold, no hard feelings, lets close the topic.

:)
Post Reply

Return to “For Sale Forum (Dutch allowed)”