Timeout waiting for send

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Timeout waiting for send

Post by keeslamper »

Hallo allemaal,

Ik heb een vervelend probleem. Mijn hele log staat vol met time-out, z-wave send aborted.

Ik heb het idee dat dit te maken heeft met de status van de apparaten. Als ze aan staan zijn ze bereikbaar voor Homeseer, anders niet.

Kan iemand mij vertellen wat ik hieraan kan doen? De polling van de apparaten staat op 1 seconde. Klopt dit niet?

Groet,
Kees
Attachments
Schermafdruk
Schermafdruk
timeout.jpg (137.51 KiB) Viewed 4497 times
Akatar
Senior Member
Senior Member
Posts: 1134
Joined: Thu Nov 22, 2007 12:25 am
Location: the netherlands

Re: Timeout waiting for send

Post by Akatar »

normaal gesproken zijn de modules altijd benaderbaar, op enkele sensoren na.
ik zou wel de poll tijd verhogen (8 sec ofzo)
mocht geen enkele module benaderbaar zijn, zou je eens kunnen denken aan een andere (beta) homeseer versie
geert-jan
Member
Member
Posts: 126
Joined: Sat Nov 27, 2010 7:23 pm

Re: Timeout waiting for send

Post by geert-jan »

De screendump is onleesbaar, bij deze enkele algemene tips:

- poll tijd is erg kort; zoals Akatar zegt de poll tijd verlagen. Het z-wave netwerk wordt nu zwaar belast.Waarom wil je eigenlijk zo vaak pollen? Een aantal z-wave devices sturen de status zelf op, zodat je niet hoeft te pollen.
- ik weet niet welke devices je hebt; batterij gevoede devices, zoals sensors, staan standaard in slaapmode, en kun je daarom niet pollen. En; alle 220V gevoede devices (schakelaars, dimmers, en tussen-stekkers) moeten constant op 220V aangesloten zijn. Een tussenstekker in een geschakelde verdeeldoos die uit staat, kan dus niet gepolled worden.
- hoe heb je de z-wave devices toegevoegd? Op de plek waar ze nu geinstalleerd zijn? Zo niet, dan kan de z-wave routing niet optimaal zijn. Je kan dan in Homeseer een 'optimize network' uitvoeren.

Geert-Jan
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: Timeout waiting for send

Post by keeslamper »

@Akatar : Ik heb de polltijd veranderd naar 8 seconden zoals jij adviseerde. Ik heb de nieuwste versie van HSPro geinstalleerd, 2.5.0.52. Zonder resultaat.

@Geert-Jan : Polling is aangepast. Ik wil de status eigenlijk live zien veranderen als ik op on/off klik, dacht dat ik daarom zo vaak moet pollen.
Ik heb van alles. Ingebouwde dimmers/schakelaars, batterijgevoede knoppen, tussenstekker. Alle 220V apparaten staan constant aangesloten.
Ik heb mijn hele configuratie geprogrammeerd in homeseer. En heb ze ingelezen op de plek waar ze nu nog steeds zijn.

De melding die ik terugzie in de log is:
Z-wave transmission failed (nodenummer) due to network jam or some other issue preventing radio transmission
Timeout waiting for send abort to complete.

En dit constant, voor bijna alle apparaten.

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee.

Gr.
Kees
User avatar
Phaeton
Advanced Member
Advanced Member
Posts: 573
Joined: Wed May 19, 2010 12:44 pm
Location: Wassenaar
Contact:

Re: Timeout waiting for send

Post by Phaeton »

Hi Kees, ik denk dat je probleem uit je andere topic hieraan gerelateerd is.
Overigens pol ik (ivm verkeer) 1x per 60-180 seconden. alles elke 8 seconden pollen zorgt in mijn geval voor een trafic jam.
groeten,
Harry
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Solved : Re: Timeout waiting for send

Post by keeslamper »

@Phaeton Ik heb het probleem nu niet meer. Heb alles opnieuw ingelezen. En de polling op 60 gezet inderdaad! Bedankt.
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”