Muziek afspelen op Ipad

Homeseer Forum in het Nederlands (DUTCH forum)

Moderator: Ruud

Post Reply
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Muziek afspelen op Ipad

Post by keeslamper »

Hallo,

Ik heb Homeseer draaien op mijn server, Itunes hierop draaiend. Heb een playlist in Itunes aangemaakt met Nederlandse zenders, deze kan ik via Ipad dmv een gemaakt event opstarten.

Nu wil ik het geluid niet op de server afspelen maar op de Ipad. Ik krijg dit niet voor elkaar. Ik bedoel dus zonder draden, losse speakers, etc. Gewoon via de speakers van de Ipad.

Heeft iemand hier een oplossing voor? Ik heb van alles geprobeerd en gezocht maar kan niets vinden wat werkt.

Groet,
Kees
AshaiRey
Senior Member
Senior Member
Posts: 1310
Joined: Mon Feb 02, 2009 5:27 pm
Location: Netherlands
Contact:

Re: Muziek afspelen op Ipad

Post by AshaiRey »

Volgens mij kan dit via tversity (www.tversity.com). Van deze weet ik zeker dat die naar alles dat een browser heeft kan streamen (ook de Wii/andriod/iphone dus) of je kan www.orb.com bekijken. Met deze laatste heb ik geen ervaring
Bram
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: Muziek afspelen op Ipad

Post by keeslamper »

Bedankt voor je reactie Bram! Heb via het Homeseer Board het programma airfoil doorgekregen.

Ga vanavond aan de slag met beide programma's, ik koppel het hier nog wel even terug welke het beste werkt.

Groet,
Kees
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: Muziek afspelen op Ipad

Post by keeslamper »

Beste allemaal,

Ik heb alledrie de programma's (Tversity/Orb/Airfoil) bekeken. Voorlopig lijkt Airfoil het meest geschikt, deze kan namelijk een Itunes playlist direct streamen. Als je de app hebt draaien op je Iphone/Ipad werkt dit prima.

Mocht iemand nog andere tips hebben dan houd ik me natuurlijk aanbevolen.

Groet,
Kees
Rutger
Member
Member
Posts: 339
Joined: Wed May 19, 2010 8:48 pm
Location: Netherlands

Re: Muziek afspelen op Ipad

Post by Rutger »

Ik heb ook Airfoil geinstalleerd en 't werkt inderdaad prima met m'n apparatuur. Je kunt zelfs één bepaald programma aangeven waarvan het geluid gestreamd wordt. Geluid in overige programma's worden dan via je normale/fysieke geluidsuitgang afgespeeld.

Mijn case is alsvolgt: TTS e.d. via Airfoil en de rest (zoals iTunes) via de normale geluidsuitgang. De spraakcommando's van Homeseer kun je wel rechtstreeks naar je Hstouch client sturen, maar dat zou ik graag gestreamd willen hebben en daarbij de voicemail bestanden uit de FritzBox plugin. TTS in Windows is geen executable maar een zogenaamde 'cpl' extensie (iig qua instellingen). In Airfoil kun je alleen exe-bestanden toewijzen.

Eigenlijk zou je in Airfoil moeten kunnen aangeven dat er een programma NIET gebruikt mag worden en de rest wordt dan wel allemaal gestreamd....
Als je een Airfoil stream afspeeld op je iPad en je laat Homeseer iets uitspreken op je iPad, dan wordt het Airfoil geluid gedimt en komt na de spraak niet meer terug.
Iemand andere opties hiervoor of denk ik te moeilijk?
My home automation blog: https://rutg3r.com
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: Muziek afspelen op Ipad

Post by keeslamper »

Rutger,

Klinkt niet onlogisch wat je zegt! Gebruik spraak nog niet dus heb dat probleem nog niet gehad.

Mogelijk dat je jouw suggestie kunt voorstellen aan de maker van airfoil? Ben benieuwd!

Groet,
Kees
Rutger
Member
Member
Posts: 339
Joined: Wed May 19, 2010 8:48 pm
Location: Netherlands

Re: Muziek afspelen op Ipad

Post by Rutger »

Hallo Kees,

Ik heb een feature request ingediend. Binnen 24 uur zou ik een reactie van hun ontvangen.
My home automation blog: https://rutg3r.com
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: Muziek afspelen op Ipad

Post by keeslamper »

Rutger wrote:Hallo Kees,

Ik heb een feature request ingediend. Binnen 24 uur zou ik een reactie van hun ontvangen.
Ben benieuwd!
Rutger
Member
Member
Posts: 339
Joined: Wed May 19, 2010 8:48 pm
Location: Netherlands

Re: Muziek afspelen op Ipad

Post by Rutger »

Een paar uur geleden al antwoord ontvangen:
It's not currently possible, but it sounds like an interesting idea. Thanks for the suggestion; I will pass it along to our engineering team. We'll see what happens with our future developments, so for now stay tuned for updates and let us know if you have any other questions.
My home automation blog: https://rutg3r.com
keeslamper
Member
Member
Posts: 152
Joined: Wed Apr 11, 2012 11:21 am

Re: Muziek afspelen op Ipad

Post by keeslamper »

Op zich werkt airfoil prima. Alleen moet deze app op de iPad/iPhone eerst handmatig gestart worden. Is er een optie om deze app automatisch te starten als via hstouch muziek gestart word? Of deze standaard te starten als hstouch gestart word?

Kees
Rutger
Member
Member
Posts: 339
Joined: Wed May 19, 2010 8:48 pm
Location: Netherlands

Re: Muziek afspelen op Ipad

Post by Rutger »

Het schijnt (ook volgens Homeseer) dat de speakerclient op de ipad geen wav bestanden kan afspelen.
Zelfs een stream aangestuurd via VLC, waarbij je apart een output channel kan kiezen, schijnt niet te werken evenals het softwarematig klonen van output channels.
Ik wil toch iets mededelen wat niet helemaal in dit topic past maar anderen misschien wel op ideeen kan brengen.

Mijn iPad hangt voor het overgrote deel van de dag op een centrale plek in de woonkamer. Ik heb een mini speaker aangeschaft die zowel via 3.5mm als bluetooth aangesloten kan worden (scheelt evt weer een kabel) en de speaker heeft een accu waar je zo'n 3 uur mee vooruit kan.

Mbv een script kan ik met een virtueel device of via een button in Hstouch, het standaard afspeelapparaat van Windows wijzigen en kiezen uit:
- Muziek wil ik hebben lopen via de AV receiver en verloopt via de Digitale uitgang.
- TTS/Spraak en voicemails (bijv. wav) wil ik afspelen op de mini speaker en verloopt via de analoge uitgang. Spraak verloopt standaard al via de analoge uitgang aangezien je deze standaard kan instellen hierop. Wil je ook muziek/wav/mp3 afspelen dan zul je deze uitgang om moeten zetten naar ''standaard afspeelapparaat''.
My home automation blog: https://rutg3r.com
Post Reply

Return to “Homeseer algemeen Forum”